This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Het grote "Ice" topic

Status
Not open for further replies.

van sommige merken is dit los te krijgen, maar dit soort filters werken op weerstand, en als je filters van een ander merk gebruikt zullen de filterfrequenties veranderen. Speakersetjes zijn namelijk heel vaak 4 ohm, maar dit is nooit precies 4 ohm. Je zou zoiets wel kunnen filteren met je headunit zelf(als deze uitgebreid genoeg is) of met filteropties op je versterker.
 
zodejeu, kistje is af en dammm :X wat weeg dat ding een ton zeg! erg goed gelukt al moet ik het zeggen, erg netjes en alles netjes afgekit zal soon eens paar foto's van maken
 

hmm.. ok dankje dat is duidelijk.
HU kan dat niet simpel ding met aux in voor nog geen 70 euro.
 
ErikN: Pics maken! NU!
@ Apple: misschien je versterker dan? of heb je ze direct op je HU. In het laatste geval kan wat jij wil helaas niet denk ik. Zou ook zonde van het geld zijn imho..
 
Ik heb weer eens een probleem met mijn audio zooi. Ik heb net alles weer aangesloten (2 verst en sub) alleen nu stoort het signaal. Heel raar getik krijg ik nu. Heb al zekeringen vervangen, andere tulp kabels gebruikt maar niks helpt. Wanneer ik de auto dan start, begint het te fluiten. Geef ik dan gas, dan word het gefluit hoger.

Iemand ervaring hiermee en een oplossing?
 
ErikN: Pics maken! NU!
@ Apple: misschien je versterker dan? of heb je ze direct op je HU. In het laatste geval kan wat jij wil helaas niet denk ik. Zou ook zonde van het geld zijn imho..

versterker heb ik (nog) niet.
gebruik de auto ook niet heel vaak dus vind die inverstering nog zonde, misschien later.
 
ErikN: Pics maken! NU!
@ Apple: misschien je versterker dan? of heb je ze direct op je HU. In het laatste geval kan wat jij wil helaas niet denk ik. Zou ook zonde van het geld zijn imho..

Oke zometeen btw :X nog comenaar gehad van een audioshop :X omdat ik volgens hun niet me kop gebruikte met me muziek inbouw keuze :X en ook over je internet site :X
 


Draden goed gelegd? Niet bepaalde draden bij elkaar enzo? Meestal is dat het dacht ik?
 
Ik heb de beide tulpkabels en remote aan 1 kant en de plus aan de andere kant. De min heb ik aan de kant van de plus vast gemaakt in de kofferbak.
 
Mooie kist geworden erik :W Alleen hoe heb je die terminal nou van binnen zitten?

//edit//
ben je trouwens tevreden met het ontwerp wat ik gemaakt heb voor je? VInd hem zelf erg geslaagd als ik em zo zie
 
Mooie kist geworden erik :W Alleen hoe heb je die terminal nou van binnen zitten?

//edit//
ben je trouwens tevreden met het ontwerp wat ik gemaakt heb voor je? VInd hem zelf erg geslaagd als ik em zo zie

Die terminal loopt binnen in gelijk met de plaat toen de speaker draad via een gatje in het midden (schutbord ofzo) door naar de andere woofer gemaakt en gatje daarna afgekit ik denk dat ik vaker kistje(s) ga maken vond het echt leuk om te maken en ook om het af te werken.

@ Remco: bedankt
 
Okee das een mooie oplossing inderdaad. Ikzelf had 2 terminals in gedachten, voor elke woofer 1 maar dit is ook een prima oplossing aangezien het een dubbele terminal is. Weet zeker dat het lekker gaat klinken :W
 

Dan klop ik bij jou aan als het tijd is voor een kistje voor moi? :love:
 

massa probleem.
handige lees voer daar voor.:
http://forum.showyoursound.nl/topic.asp?TOPIC_ID=33687
maak al je massa punten eens over nieuw. schuur ze goed kaal..
kijk vooral naar de massa punt van je amp naar chassis en van je accu naar chassis.

mooi kistje
kistjes maken is de bom (H)
heb der zelf ook al een stuk of 5 staan
spelen doet hij toch nog niet.. vanwege de amp?

Maar wrm meer kistje smaken als je hier straks te vreden over bent?

@joost..
jammer dat je de poort niet zwart hebt gemaakt
maar ben benieuwd kom snel eens luisteren dan

maar ontwerp is almost the same als mtx sledge hammer :O
 
@joost..
jammer dat je de poort niet zwart hebt gemaakt
maar ben benieuwd kom snel eens luisteren dan

maar ontwerp is almost the same als mtx sledge hammer :O

Kistje is alweer weg, was voor een klant Van de poort ben ik met je eens, echter je wilt niet weten hoe last-minute deze kist gemaakt is. 5 uur smiddags hout halen, en om 1 uur snachts de schuur uit komen :W Buren waren niet al te blij met het feit dat ik nog ijverig aan het zagen boren en schuren was. Was helaas vergeten een spuitbusje te kopen. Lijkt idd sterk op een sledgehammer kist ja
 
Dan klop ik bij jou aan als het tijd is voor een kistje voor moi? :love:

Ik vind het net als Erik (the fatal) erg leuk om een mistje te maken, en ik was zo slim om 2 doosjes van 500 schroeven te kopen :X dus ik kan maar kistjes maken :R En ik zou gerust kistje voor je maken alleen de maten heb ik (nog) geen verstand van, dus om kist ontwerp te maken. dit heeft Joost voor me gedaan

The Fatal: dit kistje voor de jbl's blijf, maar mischien ook leuk om van verschillende fabrikanten een woofer kopen en eens kijken wat leuk speel

Joost: ik had deze terminal al liggen, dus ik vond het ook handig om deze erin te bouwen
 
erik: kist berekenen is niet zo lastig hoor
als je de liters weet weet je genoeg..
gesloten kisten maakt kwa liters niet zo uit..
gepoort wel.. maar poort moet je poort oppervlakte weten en de lengte.. dan kan je ook alle kanten uit..

wat ik nu heb:
1x 10 inch gesloten
1x 10 inch gepoort
1x 12 inch gelsloten (vande week af)
1x 2x 12 inch gesloten
1x 2x 12 inch gepoort
 
Status
Not open for further replies.