Het grote ICE-topic #6

Status
Not open for further replies.
Dat leek mij ook al, omdat ze maar 30,- waren ;) maar wel veruit de krachtigste!
Maar denk dat ik voor het JBL spul ga..

@ Izimo, bedoel je in de hoedeplank? daar komt hij bij mij wel iig..

Die 6x9's van JBL zijn wel ok. Moet je eigenlijk wel versterken. JBL GTO serie zou ik niet kopen....
 
Hoi hoi,

Ik zit te denken om mijn std ingebouwde radio te upgrade naar een dubbel dins scherm. :)

Wat zijn leuke schermen? Ik zag namelijk deze bijvoorbeeld:

http://www.rondevries.nl/catalog/product_info.php?cPath=22_302&products_id=4982


Hoe zit het met zo'n scherm kwa stuurbediening? Valt dat totaal weg? Moet je daarvoor perse een ,, oem upgrade '' kopen zoals de Pioneer Avic F900? Die zijn echt godseduur namelijk. :p

Past er dubbeldin in een Tigra? Je moet altijd een stuurbedienings adapter kopen, en die zijn vrij prijzig. Reken op 100 a 150 euro.
 
Dat leek mij ook al, omdat ze maar 30,- waren ;) maar wel veruit de krachtigste!
Maar denk dat ik voor het JBL spul ga..
..

Is absoluut niet het krachtigste. Staat wel het meeste watt op, maar is niet zo. Waarom staat het er dan op? Omdat het verkoopt. In de praktijk levert het ook weinig problemen op, want lui die zoiets kopen, kopen ook tokkiewokkie versterkers van 100000000 watt, dus dat past dan mooi bij elkaar :p
 
doet mij ook zon tokkiewokkie amp (H)
zoveel watt moet ik ook hebben!!!!
:D

Tot je een goede versterker op die dingen zet.. is het zo over :d
 
Zo, hier even wat building pix :p :

De nog lege bodem :p
1.JPG


Beetje passen en meten met de amps
2.JPG


Vanuit een andere hoek
3.JPG


Hier is goed te zien dat het verdeelblok nog opgehoogd moet worden. In inmiddels al wel gebeurd :p
4.JPG


Even de woofer passen. Gelukkig blijf hij aan de achterbank plakken door de magneet :+ :W Er is goed te zien dat als ik m'n scharnieren werkend wil houden, ik toch echt iets hips moet gaan bedenken. De woofer is bijna 30 cm diep, en dit kwam me niet goed uit. Dus wat doen we dan?
5.JPG


Juist... MDF ringen bouwen. :p Hier worden ze bevestigd op het 25mm dikke front }:O
6.JPG


Kistje begint al aardig vorm aan te nemen :~
7.JPG


Omdat ik met een "sledgehammer" poort niet uit kwam in de kist heb ik het oppervlakte omgerekend naar 2 buizen, de radius van de twee bochten berekend en vervolgens de buizen op de juiste afmetingen afgezaagd. Ook bitumen onder de pijpen gelegd tegen vervelende resonanties in de kist.
8.JPG


Even passen nog, het scharniertje kan nog een stukje open, maar de ringen zitten toch in de weg. Het kistje kan ik makkelijk even op de neergeklapte bank neerleggen, dus ik kan overal prima bij. Scheelt toch weer :p Ook de voltmeter + verdeelblok blijft netjes in zicht :7
9.JPG


Alles naar tevredenheid, terminaltje er in, draden gesoldeerd, en vervolgens de achterkant er maar opgeschroefd 8) Poppetje gezien, kistje dicht :W
10.JPG


Kist incl. w00fert :p (totaalgewicht bijna 45 kg :X)
11.JPG


En zo in de auto :~
12.JPG



Moet zeggen dat deze kist beter klinkt als de andere. Qua liters en poorten zou hij indentiek moeten zijn, maar toch is deze een stuk strakker als de andere. Waarom weet ik niet. Misschien verbeeld ik het me ook wel.

Nu twijfel ik nog om de front van de kist nog te polyen, zodat het een mooie ronding krijgt, echter vind ik dat redelijk sjonnie :p (al die meegespoten troep in de trunk). Dus denk dat ik het zo laat en ergens strak laat bekleden. Zitten nogal wat hoekjes in etc :p en ik vind het zelf een kutklus

Uitbesteden is zoooo 2009 :W
 
Zier er mooi uit :)

Waar heb je dat verdeel bok vandaan? en hoeveel mm in en hoeveel x hoeveel mm uit ?

50mm² gaat er makkelijk in, dus volgens mij:

In 1x 75mm² + 1x 15mm²

Uit: 2x 35mm² + 2x 15mm²

4 zekeringsgroepen (mini-ANL).

:p
 
Goed bezig DJ, ziet er zeer vet uit!

Missien dat het beter klinkt omdat de woofer nu in het midden zit van de auto en dat een ibiza beter gedempt is itt een astra? (was toch een astra?)
 
Goed bezig DJ, ziet er zeer vet uit!

Missien dat het beter klinkt omdat de woofer nu in het midden zit van de auto en dat een ibiza beter gedempt is itt een astra? (was toch een astra?)

Weet niet, wat ik gelijk wel weer merk nu ik de woofer weer richting kofferbak heb gericht is dat ik nu alweer gestoord wordt van alle rammeltjes. Dat is en blijft gewoon kut als je de woofer zo plaatst. Maar qua demping zal het wel beter tot z'n recht komen. Nu al.

Fase 2: Tweeterhouders in a-stijl verwerken
Fase 3: Alle panelen van de auto dempen (bodem, dak, deuren, achterpanelen, kofferklep, kofferbak etc. etc. etc.)

Gaat nog flink wat tijd in zitten, maar het resultaat zal er straks ook naar zijn 8)

Verder, ik twijfelde over nieuwe woofers, maar het is echt al ongekend hoe hard dit ding speelt... heb veel gehoord, maar denk zowiezo 140+dB te drukken op het moment.
 
Past er dubbeldin in een Tigra? Je moet altijd een stuurbedienings adapter kopen, en die zijn vrij prijzig. Reken op 100 a 150 euro.

Heb al een tijdje geen tigra meer. :p Thx voor de tip, ga ik eens rond kijken wat de mogelijkheden zijn. :)
 
hoi,

Ik ben opzoek naar 2 verdeel blokken maar kan tot nu toe nog niks geschikts vinden. Dus misschien kunnen jullie me er mee verder helpen :p

1: Moet minimaal 20mm ingang hebben en 4 x minimaal 20mm gezekerd uit.

2: Moet minimaal 20mm ingang hebben en 2 x minimaal 20mm uit

Weet iemand iets tegen een leuke prijs ?:p
 
@dj.
Misch ook idee om de buizen zelf met bitumen te plakken.
worden die ook meer dood.
Heb dat verschil al eens gehoord. Hoorde je echt!

Verder ziet der goed uit!
Met poly zou ik wel aanraden. maar dan niet spuiten maar bekleden!!!
Waarom niet net als ik de tweeters op de bestaande speaker kapjes polien?
Gaat ook super goed!

Hoe ver komt je hoeden plank nu van je poorten af?
Jah rammeltjes is echt erg in ibi.. ben kei lang bezig geweest om alles te traceren. maar nog steeds niet gelukt :(
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top