Het Film & DVD Topic #10

Status
Not open for further replies.
movie1258003548.jpg

Nu bezig op Veronica, mooie film imo.

Net Avatar gezien, écht een goede film! Laat goed zien waar de mensheid mee bezig is met de aarde en de reden ervan!

:P

ik heb shutter island ff in bios gekeken.. lekker uitgewerkt wel, ik was alleen met iemand die meer niveau fast&furious is dussss had nogal wat afleiding

neuhhh andere dude, maar wel film die je 2 keer kan zien sowieso.

Ik heb de film ook gezien. Mij lijkt hij de tweede keer stukken minder leuk, vooral door het einde. Dan zit je de hele film te kijken terwijl je al weet hoe het in elkaar steekt. Dan ga je zoeken naar aanwijzingen tijdens de film die daarop wijzen. Een voorbeeldje wat mij opviel nadat ik de film gezien had. Als ze voor het eerst Shutter Island binnen komen en gevraagd wordt hun wapens in te leveren. Heeft de vriend van dicaprio (de andere Marshall) moeite met z'n pistool van zijn holster af te halen. Dit duidt erop dat hij er weinig ervaring in heeft. Dit zijn eigenlijk al de eerste aanwijzingen die je later in de film laten betwijfelen of hij wel echt een marshall is of niet.

:P

ik heb shutter island ff in bios gekeken.. lekker uitgewerkt wel, ik was alleen met iemand die meer niveau fast&furious is dussss had nogal wat afleiding

Dat is minder. Maar ook wel leuk, want als je 'simpel' naar de film kijkt interpreteer je het einde heel anders. Ik had er ook discussies over met 2 vrienden (wel echte filmliefhebbers).

In mijn ogen is dus op het einde DiCaprio genezen, maar kan niet leven met het verlies van zn kids en zn vrouw. En doet hij dus alsof hij nog steeds gek is zodat via een operatie de herinnering weggehaald kan worden (of beter, hij overlijdt)... Dit is ook duidelijk omdat hij op het eind zoiets zegt van 'do you want to live as a monster, or die like a hero?' tegen die dokter. Sowieso is het ook veel logischer dat de behandeling hielp, je zag tenslotte ook een flashback met uitleg hoe het zat. Maargoed dat viel die vrienden van mij niet direct op, slechte zaak uiteraard :p

Als aanvulling op het clue verhaal... Nog iets anders dus wat niet direct opvalt.

Dat is minder. Maar ook wel leuk, want als je 'simpel' naar de film kijkt interpreteer je het einde heel anders. Ik had er ook discussies over met 2 vrienden (wel echte filmliefhebbers).

In mijn ogen is dus op het einde DiCaprio genezen, maar kan niet leven met het verlies van zn kids en zn vrouw. En doet hij dus alsof hij nog steeds gek is zodat via een operatie de herinnering weggehaald kan worden (of beter, hij overlijdt)... Dit is ook duidelijk omdat hij op het eind zoiets zegt van 'do you want to live as a monster, or die like a hero?' tegen die dokter. Sowieso is het ook veel logischer dat de behandeling hielp, je zag tenslotte ook een flashback met uitleg hoe het zat. Maargoed dat viel die vrienden van mij niet direct op, slechte zaak uiteraard :p

Als aanvulling op het clue verhaal... Nog iets anders dus wat niet direct opvalt.

Precies, zo denk ik er ook over :)!

Nu bezig trouwens met 'Up in the Air'... Lijkt wel een toffe film (ben op de helft ongeveer).

Ik vond die film echt goed. Erg mooie film. :)

Edge of darkness heb ik gezien! Was wel weg te kijken, maar vond het niet een heel sterke film. Boondock saints 2 ook gezien, maar vond em niet zo tof als deel 1, zeker omdat die gasten gewoon bejaard zijn geworden, maar zich nog proberen in te leven in de rol van 10 jaar geleden.

Ja eerst ben je aant twijvelen of het echt allemaal is om hem te naaien, maar dat is uiteraard bullshit.. aangezien die vanaf het begin al fucked-up is.

einde had ik wel door omdat ie dat zei wat je zegt idd, ik twijvelde ook nog ff over de 67e gevangene, want als hij die ene dame had verzonnen was er uberhaubt geen 67e maar dat speelden hun ook mee (jaa ik ben soms ook wat traag van begrip, maar dat is de gedachte achter de film ook denk ik)

Status
Not open for further replies.
Back