Het Film & DVD Topic #10

Status
Not open for further replies.
'When they send for you, you go in alive, you come out dead, and it's your best friend that does it'. 8)

Een van de beste gangsterfilms, toch een tikkeltje ondergewaardeerd m.i.

shutter-island-poster.jpg

Zojuist gezien, erg vet 8)

Trailer klopt voor geen fuck, is helemaal geen horror ofzo. Erg goede film imo. :)
hoogwaardige psychologische thriller

Last edited:
2012-movie-poster.jpg

net gezien goeie film met veel special effects
het is wel een lange film zonder de credits iets van een 2uur en 20minuten

shutter-island

Zojuist gezien, erg vet 8)

Trailer klopt voor geen fuck, is helemaal geen horror ofzo. Erg goede film imo. :)
hoogwaardige psychologische thriller

Is die al uit? Lijkt me ook idd erg vet!
Wil hem graag zien :D (heb alleen de trailer gezien)

Maar hoezo klopt de trailer dan niet?

Is die al uit? Lijkt me ook idd erg vet!
Wil hem graag zien :D (heb alleen de trailer gezien)

Maar hoezo klopt de trailer dan niet?

jup hijs al uit in Nederland. Ehm nou de trailer wekte bij mij een beetje het idee dat het een semi-horror film zou worden met vele angst-schrik-momenten. Dit is niet het geval. Verder ga ik niks verklappen van de film, je zult er zelf heen moeten gaan. Hij duurt vrij lang (138 min) dus lange zit. :)

bookofeliart1.jpg

Gisteraaf "The book of Eli" gezien in de cinema hier in Berlijn (geloof dat ie in NL 04 maart uitkomt). Ik vind het zelf echt een goed toffe film. Na "City of Men" en "The Road" weer eens een ander post-apocalyptisch verhaal. Cinematografisch echt niet verkeerd. Goed gebruik van emotion-enhancing music. Het verhaal is wel een klein beetje shallow, maar ze geven het door een nucleaire oorlog verwoeste land en de twee generaties latere bevolking zeer goed weer met usage van de grauwe kleur door de gehele film.

Alleen een beetje jammer van de Beats by Dr. Dre earplugs en de Apple Ipod, we zien wel weer wie er hier een sticky finger in de jar heeft gehad bij de financiering van de productie. Je wordt sowieso helemaal doodgegooid tegenwoordig met die Beats meuq.

Last edited:
9-poster.jpg

Net gezien, wel mooi gemaakt, maar 't verhaal is een beetje bangmakerij van technologie. "The machines turns against the human race". Beetje stom concept vind ik het maar, het is niet technologie dat tegen de mensheid keert, maar 't is hoe ze worden geprogrammeerd door de mens...

Ben het niet eens met je laatste opvatting. Het principe van AI is dat "computers" zelf kunnen denken en/of leren. In dit proces komt de programmatuur van de mens niet meer kijken. Natuurlijk moet de "technologie" initieel wél worden geprogrammeerd / een kick-start krijgen door de mens. Heb de film zelf denk ik 3/4 jaar geleden gezien. Vond hem eigenlijk te slecht/oninteressant om als een tijdvullende activiteit te fungeren.

De film is uit 2009, dat is niet zo lang geleden ( was uitgebracht op 9-9-09, dus kan ook niet 9 maanden geleden zijn )

Maar kan AI ook werkelijk worden gecreeërd? Volgens mij niet, er is nog te weinig bekend van het brein om dit dan ook te 'kopiëren'.

Status
Not open for further replies.
Back