Gewicht/Weight zaken enzo.

Mwoah al is het 8 klio wat ik over de gehele scooter pak tov een standaard aerox, is dat toch zeker de moeite lijkt mij.

Maar die middelste "buis", die moet echt blijven zitten?
 
Ik zou dan eerder bijv een Jog pakken, want volgens mij is het voor op straat? Een jog weegt net zoveel als een sonic/zip en is toch nog wel een ruime scooter met 12 inch velgen. Zelfs als je bijvoorbeeld aerox velgen eronder gooit is die nog licht volgens mij.
 
De scooter word niet dagelijks gebruikt ofzo, gewoon af en toe een rondje door het dorp. Ik wil in de toekomst wel sbo gaan rijden. Zijn die jogs echt zo ligt dan :o ?
 
Ik vind als je een aeroxframe oid pakt dat je eigenlijk niet van gewichtsbesparing kunt spreken. Zoals het afdraaien van 13inch aeroxvelgen, ook zoiets onzinnigs.

Maargoed.

Mee eens, maar je kan genoeg gewicht winnen.
Zie maar aan de Beta van Rico.

Tot onze verbazing woog die op Zoetermeer 55 kilo.
En daar zit nog 13inch velgen onder en originele voorvork etc.
 
Daag, de rotatiesnelheid van een 13 inch is een stuk lager dan een 10 inch, aangezien iedereen zo geil is van weinig roterende massa, zou het dan niet veel nuttiger zijn om 13" van een pitbike oid? te pakken ipv een 10 inch die 1.5er zo snel rond draait? ;)
 
Daag, de rotatiesnelheid van een 13 inch is een stuk lager dan een 10 inch, aangezien iedereen zo geil is van weinig roterende massa, zou het dan niet veel nuttiger zijn om 13" van een pitbike oid? te pakken ipv een 10 inch die 1.5er zo snel rond draait? ;)




Het klinkt heel aannemelijk maar aangezien de "roterende massa" factor nog steeds redelijk gokwerk is, zal het lastig zijn dit met een theorie te ondersteunen.

Maar het is IMO zeker wel iets om even stil bij te staan.
 
dat is zeker iets om stil bij te staan hoor,
een kleiner wiel komt snel op snelheid
en een groter wiel kan de snelheid beter vasthouden

dit door:
-het gewicht(centrifugaalkracht)
-Opp. dat de band het wegdek raakt,

Waarom anders die deestone bandjes :)
ikzelf heb compleet geen intresse in al die gewichtsbesparing,
maar waarom gebruikt niemand zo'n deestone bandje achter ?

gr,
 
dat is zeker iets om stil bij te staan hoor,
een kleiner wiel komt snel op snelheid
en een groter wiel kan de snelheid beter vasthouden

dit door:
-het gewicht(centrifugaalkracht)
-Opp. dat de band het wegdek raakt,

Waarom anders die deestone bandjes :)
ikzelf heb compleet geen intresse in al die gewichtsbesparing,
maar waarom gebruikt niemand zo'n deestone bandje achter ?

gr,

Omdat die totaal geen grip hebben.
Ze wegen geen fuck en hebben bijna geen wrijving doordat ze zo weinig contact maken met het wegdek.
Daarom gebruikt iedereen ze vooraan.

Achteraan zou zich dit uiten in wheelspin :)
 
Toch is er een dermate groot assortiment in achterbanden dat je best naar het gewicht hiervan kan kijken. Ik heb een TT92 van 2.2 KG. Maargoed achter is grip het belangrijkste.

Banden afdraaien is ook nog een optie.
 
dat is zeker iets om stil bij te staan hoor,
een kleiner wiel komt snel op snelheid
en een groter wiel kan de snelheid beter vasthouden

dit door:
-het gewicht(centrifugaalkracht)
-Opp. dat de band het wegdek raakt,

gr,

bij een sprint accelereer je alleen maar, dus of een band zijn snelheid beter vast houdt doet er helemaal niet toe.

gewoon zo licht mogelijk met een zo klein mogelijke diameter is ALTIJD het voordeligst bij sprints.

13" spaakwieltjes incl band zullen imo ook altijd een groter traagheidsmoment hebben dan een 10" alu scootervelgje + band.
tenzij je een dun fietsbandje kunt vinden die 140kmpu aankan, dan kun je die evt wel weer op een 13-16" wiel zetten, maar dan nog geld hoe kleiner (en lichter) hoe beter.
 
Bijkomend voordeel is dat stikstof (N2) minder weegt (28,02 gram per mol) dan zuurstof (O2: 32 gram per mol). Het onafgeveerde gewicht neemt dus af. De band zal ook minder heet worden omdat stikstof een lagere warmtegeleiding heeft dan zuurstof.

Ist`wat?
 
Omdat die totaal geen grip hebben.
Ze wegen geen fuck en hebben bijna geen wrijving doordat ze zo weinig contact maken met het wegdek.
Daarom gebruikt iedereen ze vooraan.

Achteraan zou zich dit uiten in wheelspin :)

Dit heeft niks te maken met het contactoppervlakte met de weg.
hier is overigens al eerder een discussie over geweest.

Dat ze weinig grip hebben is puur het compount.
 
Quote: earox evo70: gewoon zo licht mogelijk met een zo klein mogelijke diameter is ALTIJD het voordeligst bij sprints.


??? altijd bestaat niet, je kan toch ook niet zeggen dat een kortere vertanding altijd beter is, behalve het gewicht van een kleinere diameter zou ik niet weten welk voordeel dat zou moeten geven. maybe korte uitleg.
 
Quote: earox evo70: gewoon zo licht mogelijk met een zo klein mogelijke diameter is ALTIJD het voordeligst bij sprints.


??? altijd bestaat niet, je kan toch ook niet zeggen dat een kortere vertanding altijd beter is, behalve het gewicht van een kleinere diameter zou ik niet weten welk voordeel dat zou moeten geven. maybe korte uitleg.

deze uitspraak slaat egt als een lul op een drumstel..
 
??? altijd bestaat niet, je kan toch ook niet zeggen dat een kortere vertanding altijd beter is, behalve het gewicht van een kleinere diameter zou ik niet weten welk voordeel dat zou moeten geven. maybe korte uitleg.
bij hetzelfde gewicht en een kleinere diameter heb je een lagere massatraagheid, hierdoor kost het minder energie om het wiel rond te draaien.
 
Back
Top