Gewicht/Weight zaken enzo.

6 kilo is netjes voor een aerox frame mijn frame weegt 7,5/8 kilo voor scooter70 phantom frame
Daniel lekker aan het beunen met Martin?
Maartenik bedoel die big ass rad van dat sprint frame als zadel zal hij perfect wezen,alleen als je erop zit werkt hij niet echt meer.
Met andere woorden dat ding hoort daar niet veelste groot:X
 
Kan niet zoveel meer af volgens mij.

Kwam de rest van de foto's ook tegen.
daar kwam ik ook hetvolgende tegen:

92iv6.jpg


Stalen uitlaatophanging... Daar kan zeker een alu versie voor gemaakt worden.
Wat al snel een aantal tiental/hondertal gram gaat schelen.
 
En de dikke slangklemmen vervangen door simpelere zoals ze op mijn NSR ook zitten :D
En het boutje voor de (carbverwarming?) op de cilinderkop kan ook ingekort.
 
En de dikke slangklemmen vervangen door simpelere zoals ze op mijn NSR ook zitten :D
En het boutje voor de (carbverwarming?) op de cilinderkop kan ook ingekort.

dat is voor de ontluchting. maar dat kan idd korter...
Dat zijn wel allemaal minuscule dingetjes van een paar gram :rolleyes: :)
 
Ja nu is het wel weer leuk geweest denk ik? Ff voor de duidelijkheid ik was serieus ja met mijn post, want elk beetje helpt.

Daar gaat dit topic ook over, grappen kunnen in GC oké?
 
waarom denken mensen altijd dat aluminium zoveel lichter is dan staal, dat scheelt echt geen ****.

Ivm de uitlaatophanging:
Heb het bij mijzelf ook uitgevoerd en dit was direct een aantal honderde grammen lichter... In kleine stukken zal het weinig verschil maken maar hoeveels te groter het vlak hoeveels te groter het verschil natuurlijk... maar dat begrijp je zelf ook wel :p
 
waarom denken mensen altijd dat aluminium zoveel lichter is dan staal, dat scheelt echt geen ****.


Idem voor carbon. Maar alu is wel degelijk lichter dan staal en op sommige punten kan je iets wat in staal uitgevoerd is, vervangen door eenzelfde exemplaar van alu. Dit is dan ook écht lichter dan de stalen versie hoor ;)

Uitlaatophanging vind ik een prima voorbeeld hiervoor. Busjes voor om je assen ook ;)
 
Mijn Aerox frame zit nu op 6,4kg sprintklaar.
Ik wil er nog een halve kg vanaf halen en dan ben ik wel tevreden met het gewicht.:)

Ik weet natuurlijk niet hoe jou frame eruit ziet/ hoe veilig het nog is, maar die halve kilo kan je in mijn ogen beter compenseren met 2 weken voor de sprints ff op je gewicht letten. dus geen mac meer enzo... lijkt mij een stuk veiliger.
 
Ik weet natuurlijk niet hoe jou frame eruit ziet/ hoe veilig het nog is, maar die halve kilo kan je in mijn ogen beter compenseren met 2 weken voor de sprints ff op je gewicht letten. dus geen mac meer enzo... lijkt mij een stuk veiliger.
Er kan nog makkelijk wat vanaf gehaald worden. Dat brengt de stevigheid niet in gevaar;)
2weken voor de sprints zal ik niet ineens van 97kg naar 60- kunnen gaan+pippi+
 
Als ik dit zo is lees vraag ik me echt af en toe af of mensen een opsesie hebben,met gewicht besparen ik ben er ook mee bezig hoo,daar niet van maar als je sommige mensen hoort lijken ze wel anorexia scooter patienten!
hahaha
 
waarom denken mensen altijd dat aluminium zoveel lichter is dan staal, dat scheelt echt geen ****.

Je kan in sommige gevallen met ijzer lichter construeren. Maar pure dichtheid is natuurlijk bij alu kleiner. Dus het scheelt wel degelijk.

PS: ik vind t jammer dat elke jan doedel die een gaatje in z'n frame boort hier lukraak mee 'discussieert'... Hou aub beetje de onnozele reacties voor je.
 
Je hebt sommige staal soorten die zeer sterk zijn en makkelijk te bewerken en erg klein en licht. Soms komt Aluminium iets lichter uit, maar ook iets onpraktischer... Er is een bedrijf in Nederland die veel in staal doet en er ook mee test en expirimenteert en daar komen erg lichte staalsoorten uit en dat wordt nu ook al veel in auto chassis gebruikt. Terwijl iedereen daar eerst allemaal met Aluminium bezig was, maar daar gaan ze nu steeds meer staal gebruiken omdat het even licht kan zijn maar net een stukje sterker en stugger.
 
Back
Top