Gewicht/Weight zaken enzo.

iedereen aan de ac :P lc is voor 24 uurs races :P:P

Volgens mij reden er in het verleden (Jubbega 2000 ofzo) nog wel eens AC scooters rond. Ik meen dat 'de Jager' toen een AC Puch NRG had zonder koeling... Ging toen als snelste over de baan, maar tijden ;) zijn veranderd...

Die jongens waren overigens toen als één van de eerste al volop bezig met het lichter maken van hun materiaal... En de mensen met een Puch Maxi maar klagen. Iedereen was immers een automaat. Die goede oude tijd!

Anno nu zou ik het gewicht niet meer mee laten wegen bij de cilinderkeuze iig...
 
@ Robbert: Ik weet dat ik idd met weinig graden weg reed, maar het idd zoals Tinne zei, een beunactie. Die cilinder was al verneukt. Maar het KAN wel:).
 
En als je nou gewoon tussen de sprints door even een fan erop hangt om hem weer af te laten koelen? Even simpel gedacht hoor.
 
als je nou een speed kaal flext he, moet je er eigelijk koelribjes op maken, zoals mij een std ac cilinder. maar als je die koelribben erop last, trekt de cilinder weer ovaal oid. dus dan zou je weer opnieuwe moeten honen en nieuwe wand erin @ powerseal of atm. wel een duur grapje maar t kan wel.
 
Mijn water configuratie:

Honda NSR radiateur: 445gram
Slangen: 50 gram
Waterpomp: 355gram
accu: 600gram
Water (0.25L): 250 gram

Totaal gewicht koeling: 1.7KG
Vind ik opzich nog meevallen :)
 
Mijn water configuratie:

Honda NSR radiateur: 445gram
Slangen: 50 gram
Waterpomp: 355gram
accu: 600gram
Water (0.25L): 250 gram

Totaal gewicht koeling: 1.7KG
Vind ik opzich nog meevallen :)

Heb je met deze hoeveelheid water al getest? Je krijgt de lucht er bijna niet uit namelijk met deze hoeveelheid.
 
Hmm, nou heb voor deze gekozen omdat er een intern resevoir in zit :) Makkelijk, en kan je resevoir achterwege laten !
 
Heb je met deze hoeveelheid water al getest? Je krijgt de lucht er bijna niet uit namelijk met deze hoeveelheid.

Nou tot nu toe koelt het naar behoren, zie ook nergens een luchtbel zitten. Radje werd ook warm dus neem aan dat het water goed doorstroomt dan. Hij hangt ook boven het cilinder, niet veel 5CM van de onderkant ofzo.
 
ALs ik ooit een sprinter zou bouwen, zou ik het water door het frame laten lopen:) iemand daar welleens aan gedacht?

Een zelfbouwframe bedoel je ?
denk niet dat dat veel uithaalt. dan moet je aansluitingen op je frame lassen, je water moet kunnen circuleren in je frame dus je moet je frame op een aantal punten dichtlassen.
Dan heb je dus een paar gram bespaard op een radiateur (echt maar heel weinig omdat je er ook weer extra materiaal aan je frame moet lassen) , maar je hebt nogsteeds een waterpomp en accu nodig.
Als je het water niet laat circuleren door middel van een pompje koelt de boel niet genoeg af in de korte afkoelperiode's die je krijgt in de finale's.

Dan kan je naar mijn idee beter een een lichtere radiateur zoeken of maken en je rad gewoon vlak boven je cilinder hangen, zodat je maar weinig slangen nodig hebt.
 
Ja kan toch ook het water/Ac cillinder snel af koelen in de finale?

En aansteker gas over je je Cillinder/Korte water tracect en klaar? Of is dan het temp verschil te groot? Ik heb wel eens gehoord dat mensen het ook met hun nos gas doen bijv.
 
IMG_7205.jpg
 
Wat een kutopmerking :D!

Maar ik denk dat de carbonnen kappen meet voor de looks zijn dan voor het gewicht want als je alleen zijn blok ophanging al ziet schrik je van dat blok alu. (bijvoorbeeld)
 
Back
Top