Gewicht/Weight zaken enzo.

daar ben ik het niet mee eens, die ophanging van alu voor het blok is er 99% zeker omdat het hele achter gedeelde van het frame weg is, ik gok dat dat ding onder de 50 kilo weegt.
 
onmogelijk onder de 50 kg.
die velgen met banden en schijfremmen samen zitten al richting de 20 kg. + een gevuld blok van 20 kg..
kappen 5kg ? van carbon, buddybak 1 kg, zadel 1 kg. frame 10 kg (waarschijnlijk meer).
En dan heb je nog niet eens de voorvork, tank, radiateur, koelslangen, accu enz. enz. mee gerekend.
Mij ga je niet wijs maken dat dit ding onder de 60 kg zit

Photo-0052.jpg

Photo-0053.jpg


sorry hoor, maar dit is gewoon een loodzware scooter. Ookal zou heel het frame van alu zijn.

Als dit licht is zijn wij toch vreselijk verkeerd bezig met onze alu trommelvorkjes, afgedraaide 10 inch velgjes, kleine radjes, enz.
 
Last edited:
imo is het onmogelijk om met zulke zware velgen, een originele sr voorvork, zo een dikke schijfrem en zo een grote radiateur icm met een sr frame onder de 50 kg te komen.

kijk naar de karsemeijer sonics hoe ze er in 2007 bij reden. die zaten ook gewoon nog boven de 50 kg. met een sonic frame (waarschijnlijk lichter als dit sr frame), alleen de achterkap gemonteerd, zip radiateur vlak boven de cilinder en 2 keer 10 inch velgjes.

Maar dit gaat een beetje uitlopen op welles nietes ben ik bang :P
ik heb gevraagd in het project topic van die sr hoeveel hij weegt.

reactie:
Even i don´t know the weight of "her".
Its the original Frame ...only the Inner Carbon Part weights 490g !!

die kappen van carbon zijn dus wel ongelofelijk licht!!
 
nja, mijn aerox was ook 54 kilo, en daar zat een groot deel van het frame nog gewoon aan.

die bovenste ophanging van ijzer ?
apart kleurtje dan...

Met wat voor velgen en vork?

Ik denk dat die SR weinig te maken heeft met gewicht, als de berijder/maker nog geen eens weet wat die weegt is die er waarschijnlijk niet zo mee bezig en vind die die carbonne kappen gewoon mooi.
 
Radje verticaal bij achterse deel van het frame. Koelt beter en is lichter door minder kvs.

Over LC cilinders AC maken, ik lees hier over "koelribben bakken" enzo, dat is nou niet echt een prettige optie. Is er al eens gedacht (of gemaakt) door iemand om de cilinder af te draaien, en een omhulsel van koelribben te draaien/frezen, en deze met een krimppassing om het "hemd" te plaatsen? Kan je ook een eigen kopje beunen et voila, snelle AC cilinder :+
 
Back
Top