This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Gewicht/Weight zaken enzo.

Nee demper is nu verplicht helaas. Dus zonder demper rijden mag niet.

Wat is eigenlijk de reden dat jullie met een alu flens reden afgelopen seizoen ?
 
Nee demper is nu verplicht helaas. Dus zonder demper rijden mag niet.

Wat is eigenlijk de reden dat jullie met een alu flens reden afgelopen seizoen ?

Ik weet niet of het naar mij gericht was maar in mijn geval was het enkel omdat een alu flens makkelijker aan te passen is.
Verder niets.
 
ben het volledig met ruud eens.

toen ik een alu flens aan het maken was schreeuwde iedereen hier whaaa dat kan niet en dat gaat smelten bla bla.. tog gaat het nog steeds goed
een alu uitlaat is imo goed te doen al1 wat deuk gevoelig.

5 centimeter verder ligt hij gesmolten op straat

0.7mm staal staat gelijk aan 2mm alu? kwa gewicht? ff schatting

al gebruikt je 1.5mm alu en het is niet in beweging krijg je een raar effect op de testbank..
 
Daarom reed jij toch ook vorig jaar en ikzelf niet meer vanwege gewicht, dat je er van het winter er teveel bij hebt gezopen kan ik ook niet helpen:+

tommy,

wat is jou wielbasis van het frame, want ik heb maar 141 cm en dan vind ik 2,5 kg al erg licht, met alle voorzieningen voor wheelybar EN extra stevigheid ivm scheurvorming (ter voorkoming, want ik heb weleens pech) zit ik nu op 2,6 kg, maar mn frame is circa 20 cm korter dan het vorige.

@DennisM, zonder koeling rijden is onmogleijk, er zal ten alle tijden water in meoten, ik ben (uit eigen ervaring) 100% van mening, dat als je met water ridj en koud start meteen wegrijdt het goed te doen is, je zal dan echt geen problemen hebben met warmte, echter is het goed voor je cilinder, en dan ook nog NOS erover????

gr heiko
 
Last edited:
Je hebt niet gelijk, Heiko. Met een speed zonder koeling kan je precies 1 sprint maken. Je vertrekt met 40 graden onder de bougie en als je hem uit zet als je na de finish gestopt bent, is hij 75 graden onder de bougie. De temperatuur loopt daarna nog iets op, maar hij koelt ook zo af. Dit was met een speed zonder koelmantel( die had ik eraf gefreest ).
 
als je ideale temperatuur rond de 50 graden licht en je temp stijgt zoveel bij een sprint ben je op het eind misschien wel flink wat vermogen kwijt.
 


nu zeg je iets anders, je haalt de mantel eraf, dan krijg je dus ook extra koeling, nu mijn vraag aan jou, gewoon een LC cilinder, natuurlijk ff een 2fast ofzo genomen kan je er dan ook mee rijden? dus niks eraf halen, gewoon zo monteren GEEN water en wel knallen?

gr heiko
 
waarschijnlijk niet. maar als je toch zonder koeling gaat rijden kan je best de koelmantel er af halen.
is alleen erg kut als je gelijk nog een keer moet rijden ivm valse start in de finales oid.
echt goed de tijd nemen om je band op te warmen zit er dan volgensmij ook niet echt in.
 
Nja moet zeggen dat ik met mijn vorige zip vaak genoeg even zonder koeling heb geknald.
Was vaak even een beetje op temp laten komen en 2/3 sprintjes en dan zette ik hem weer uit.

Heeft bij mij iig totaal geen problemen opgeleverd.

Ik weet niet of het mogelijk is maarr.. je kan natuurlijk ook de buitenmantel eraf halen en er zelf koelribben opmaken/lassen.
 
Je rad boven je cilinder plaatsen, en zonder accu/pomp rijden. Warm water stijgt naar boven (naar je rad). Bij een gegeven polini lc kit voor 103brommertjes staat dit zelfs in de handleiding. Echter zal zo'n cil niet bedoeld zijn voor 14k rpm. Proberen waard iig.
 


Ik heb ook wel eens zonder koeling met mantel gereden. Werd even snel warm maar koelde minder snel af. Dus in een finale heb je een probleem als je direct erachteraan weer moet rijden.
 
Echter vind ik dat dit soort geintjes je betrouwbaarheid en vermogen van je motor zo beinvloeden dat het gewicht wat je er mee bespaard never opweegt tegen het vermogenverlies. Keuzes maken is the trick
 

Dit werkt idd.

Jongen hier uit de buurt had een Fox omlaten bouwen bij Koopmans van AC naar LC, ook met de koeling volgens dit princiepe. Hij reed hier gewoon mee rond. Dacht dat dit met een Team cilinder was.
 
Echter vind ik dat dit soort geintjes je betrouwbaarheid en vermogen van je motor zo beinvloeden dat het gewicht wat je er mee bespaard never opweegt tegen het vermogenverlies. Keuzes maken is the trick

9||6 Geef wieger hiermee volkomen gelijk. Denk zelf nl. ook dat de 2 a 3 kilo wat je bespaard zonder koeling, vergelijk met een imo onvermijdelijk vermogensverlies, je beter op andere dingen gewicht kunt besparen !
 
Of gebruik bij een pia gewoon de mechanische pomp

lichter dan een losse waterpomp en accu etc, en zoveel vermogen zal het echt niet kosten denk ik.
 
Als het een toename geeft van 0.2PK is het al interessant.

Ik heb de remschrijven gisteren gewogen met foto's maar ben nu op mijn werk. Zal vanavond deze post editten met foto's erbij. Data:

Braking sonic / zip fr schijf: 270gram

[ir]http://www.mostwantedsprinters.nl/kees/HPIM3620.JPG[/ir]

Originele zip fr schijf: 365gram
[ir]http://www.mostwantedsprinters.nl/kees/HPIM3621.JPG[/ir]
 
Last edited:
Damn waar gaat het tegenwoordig nog over:X alles word tot de gram afgewogen, fuck it.. met veel vermogen kom je er ook wel:+ lekker knallen:W