Nee demper is nu verplicht helaas. Dus zonder demper rijden mag niet.
Wat is eigenlijk de reden dat jullie met een alu flens reden afgelopen seizoen ?
ben het volledig met ruud eens.
toen ik een alu flens aan het maken was schreeuwde iedereen hier whaaa dat kan niet en dat gaat smelten bla bla.. tog gaat het nog steeds goed
een alu uitlaat is imo goed te doen al1 wat deuk gevoelig.
Daarom reed jij toch ook vorig jaar en ikzelf niet meer vanwege gewicht, dat je er van het winter er teveel bij hebt gezopen kan ik ook niet helpen:+
Je hebt niet gelijk, Heiko. Met een speed zonder koeling kan je precies 1 sprint maken. Je vertrekt met 40 graden onder de bougie en als je hem uit zet als je na de finish gestopt bent, is hij 75 graden onder de bougie. De temperatuur loopt daarna nog iets op, maar hij koelt ook zo af. Dit was met een speed zonder koelmantel( die had ik eraf gefreest ).
nu zeg je iets anders, je haalt de mantel eraf, dan krijg je dus ook extra koeling, nu mijn vraag aan jou, gewoon een LC cilinder, natuurlijk ff een 2fast ofzo genomen kan je er dan ook mee rijden? dus niks eraf halen, gewoon zo monteren GEEN water en wel knallen?
gr heiko
Je rad boven je cilinder plaatsen, en zonder accu/pomp rijden. Warm water stijgt naar boven (naar je rad). Bij een gegeven polini lc kit voor 103brommertjes staat dit zelfs in de handleiding. Echter zal zo'n cil niet bedoeld zijn voor 14k rpm. Proberen waard iig.
Echter vind ik dat dit soort geintjes je betrouwbaarheid en vermogen van je motor zo beinvloeden dat het gewicht wat je er mee bespaard never opweegt tegen het vermogenverlies. Keuzes maken is the trick