Mijn opmerking was ook sarcastisch bedoeld en geef daar ook mee aan dat niveau niet echt gevorderden is in mijn ogen
Ontopic: Mijn frames zijn dus 2,5 kilo, mina en pia. Ik geloof dat Heiko daar met zijn frame ook op zat. In mijn ogen kunnen ze niet veel lichter ivm met veiligheid. Het zou eventueel lichter kunnen door met carbon of iets te gaan werken alleen zal je daar misschien een kilo mee winnen. Ik denk dat rijklaar dan ook 35 kilo ongeveer de max is en dat je het voor de rest in het gewicht van rijder moet gaan zoeken.
Duidelijk Tom :|
Heeft iemand weleens wat verschillende remschijven gewogen?schijf is gewoon een braking schijfje
Mijn opmerking was ook sarcastisch bedoeld en geef daar ook mee aan dat niveau niet echt gevorderden is in mijn ogen
Ontopic: Mijn frames zijn dus 2,5 kilo, mina en pia. Ik geloof dat Heiko daar met zijn frame ook op zat. In mijn ogen kunnen ze niet veel lichter ivm met veiligheid. Het zou eventueel lichter kunnen door met carbon of iets te gaan werken alleen zal je daar misschien een kilo mee winnen. Ik denk dat rijklaar dan ook 35 kilo ongeveer de max is en dat je het voor de rest in het gewicht van rijder moet gaan zoeken.
Heeft iemand weleens wat verschillende remschijven gewogen?
Ja, Braking remschijf (voor zip, sonic etc) is 270 gram. De originele schijf meen ik 400+ ik zal vanavond eens wegen + foto om het verschil feitelijk te maken.
Een uitlaat uit alu gaat niet goed komen.. Denk aan het smeltpunt van alu en de temp van de header...
nee, gaat om de naaf:+
schijf is gewoon een braking schijfje
Gebruikte je de voorrem veel?
de hamvraag, hoeveel heb je ermee bespaard, en hoeveel groter is het risico geworden op scheuren?
smeltjou cilinder ook dan? Of rij je gietijzer?
Meen je dat nou serieus ruud?
ik ben serieus, dit is toch zo simpel als een koek en een ei, in een cilinder word de temp 1000 + en de kop smelt niet, waarom niet? Omdat ie gekoeld word. De gastemperatuur binnenin de uitlaat is 550 graden oid, dit komt overeen met smeltpunt oid van aluminium ja, t word iig lekker zacht op die temperatuur, maar geloof t of niet je uitlaat word ook gekoeld, waardoor dan? De buitenlucht. Dus zal er dan niet de minste of geringste kans zijn dat het aluminium geen 550 graden word? Uitlaatstaal word ook lang geen 550 graden.
ben het volledig met ruud eens.
toen ik een alu flens aan het maken was schreeuwde iedereen hier whaaa dat kan niet en dat gaat smelten bla bla.. tog gaat het nog steeds goed
een alu uitlaat is imo goed te doen al1 wat deuk gevoelig.
Leuk allemaal dat smelpunt van een alu uitlaat. Maar wat schiet je er nou mee op? Een alu uitlaat bedoel ik dan? zou dit nou echt veel lichter zijn als een dood gewone DPR oid. Een demper moet er toch op. en ik denk dat dat het zwaarste zal zijn van een uitlaat.