Gewicht/Weight zaken enzo.

Ja dat dacht ik al voelde je wel veilig op dat ding:X hij is wel vet hoor daar niet van alleen het idee al als je voor de kerstboom staat hehe:X
Heb je dat ding alltijd recht gehouden?
 
Haha echt vet ding:W toch nog iemand 8 jaar geleden al met gewicht bezig,wat woog hij trouwens?

oude Yasuni pipe:w deze zit ook op de jager NGR

Denk dat men al wel wat langer bezig is dan 8 jaar geleden...

Ontopic:

Dat bandjes verhaal. Is het soms beter beter om wat meer roterende masse te hebben? denk aan tegenwindje bijv.
 
Denk aan bijna een KG verschil, veel dus voor roterende massa, en deze lichte bandjes kosten ook geen drol.

Dat "drag-race" velgje vind ik dus echt niet licht.. mijn voorvelg woog onbewerkt al 1,9 en nu 1,7KG...
roterende massa maakt niet zoveel uit, reken maar eens uit hoeveel energie het kost om je wiel rond te draaien.

of probeer het gewoon met je wiel in de lucht met de hand :P


persoonlijk rij ik liever geen 125+ met een fiets/rolstoel bandje :D
 
ik ben van mening dat verandering van roterende massa wel degelijk effect heeft. De wielen moeten zo licht mogelijk, kijk bijvoorbeeld maar eens naar de voorwielen van de dragracers in de funny-car klasse.

Dit in tegenstelling tot de krukas, maak die maar lekker zwaar.
 
Geen plek voor gaten in mn voorvelg

Foto-AEDFNMMS.jpg


Wat voor frame is dit?
 
Scooter waar ik vorig jaar mee reed:

KopievanGroteFoto-VIF7QUTS.jpg


KopievanGroteFoto-MUDFTMHF.jpg


KopievanGroteFoto-TVDVES4X.jpg


Paar facts:
Voorband: 900 gram
Voorvork: 1500 gram


Totaal gewicht: 38 kilo (rijklaar)

Helaas geen tijd gehad om nog verder tegaan, maar ik wist nog wel een paar dingen waardoor er nog wel aardig wat gewicht af zou kunnen. Imo had ik de 35 kilo kunnen halen.
Met de scooterspecial regelementen uiteraard.
 
Is het gewicht van die voorvork inclusief stuurpen? Zoja dan is dat erg licht. Mijn voorvork zit zonder stuurpen ook op 1500 gram. Met 2,5 KG. De stuurpen ga ik later in het seizoen nog wel verder afdraaien om tot een totaal te komen van 2KG, die buis is erg dik.

Voorbandje is wel erg licht inderdaad, ik zit al 500 gram zwaarder!
 
Wij hebben nu Airoh crosshelmen van 950 gram. :)

doe je goed wij hebben ze ook liggen maar wegen toch echt 1000 gram en dit is de duurste versie

maar licht ook aan de maat maar de leverancier zij dat ze nooit veel minder zouden wegen dan 1000 gram en ik vind 50 gram in maat verschil wel echt veel

of jij moet het over de kinder helm hebben :P
 
Ik dacht vanavond laat ik nou eens kijken wat het verschil is m.b.t. gaatjes boren in de zadelplaat. Ik moest toch heel de tijd 20 min wachten tot de polyester droog was :)

Voor het boren en bewerken was hij 1125 gram. Ik heb daarna alle bekleding resten die aan de nietjes zijn blijven haken + nietjes + buddy slot stukje eraf gehaalt en zit ik nu op 925 gram. Een besparing van (maar liefst) 200 gram dus.

Foto 925 gram status:
[ir]http://www.mostwantedsprinters.nl/kees/HPIM3586.JPG[/ir]

Kan nog wel 100 gram lichter door het ijzeren plaatje aan de voorkant eraf te halen want dan tywrap ik de buddy gewoon vast :)
 
ik ben van mening dat verandering van roterende massa wel degelijk effect heeft. De wielen moeten zo licht mogelijk, kijk bijvoorbeeld maar eens naar de voorwielen van de dragracers in de funny-car klasse.
Dit in tegenstelling tot de krukas, maak die maar lekker zwaar.

natuurlijk moet je voorvelg zo licht mogelijk :X

ik bedoelde te zeggen dat het niet utimaakt of je 1 kg van je wiel afhaalt of 1kg van je frame, heeft ongeveer hetzelfde effect.

als je beide kunt verlichten moet je dat doen natuurlijk...


krukas zwaar laten heeft weinig met het totale gewicht te maken, alleen met de eigenschappen van de motor.
 
Back
Top