Gewicht/Weight zaken enzo.

een MTB schijf zou ik wel doen/durven.

Andere vraag; er bestaat een gerucht dat ten tijde dat 'de Jager' met de nrg sprinte ze gekeken hebben naar het gewicht van banden. In dit geval gewoon de stnd 13inch NRG. Iemand wel eens wat mee gedaan?

Is een slick net zo dik als een band met profiel of zo dun als een band zonder haar profiel. En is er winst mee te behalen?

of is de grip het belangrijkst en het gewicht nooit.

Of gaat het te ver?

dunlopje weegt 2,5 nou weeg is een slick;)
Gisteren nog bij de NGR gekeken ding staat er nog netjes bij,jammer dat ze er geen tijd/zin meer voor hebben kwa drukte.

gewicht blijkt het belangrijkste punt te worden op een scooter.

En het motortje dan?
ach, die brengen we wel ff binnen bij XSH ofzo, en dan hebben we direct heb maximum.

veel mensen zijn stom bezig, houden het bij, plug en play, blijven bij de vertrouwde al zo vaak geziene tuner. Waarom ook niet eigenlijk?

omdat snel gaan de boodschap is!

en er zijn echt VEEL betere tuners dan XSH etc, zo heeft iederen tuner zijn eigen kenmerken, tuners uit de motorzaken, crosswereld, quadwereld...

Die maken een snel motorblok.

kan je beter daar naar kijken, ipv lomp en willekeurig gaatjes te liggen boren.
Het is allemaal te erg een hype aan het worden.

een MTB schijf zou ik wel doen/durven.

Andere vraag; er bestaat een gerucht dat ten tijde dat 'de Jager' met de nrg sprinte ze gekeken hebben naar het gewicht van banden. In dit geval gewoon de stnd 13inch NRG. Iemand wel eens wat mee gedaan?

Is een slick net zo dik als een band met profiel of zo dun als een band zonder haar profiel. En is er winst mee te behalen?

of is de grip het belangrijkst en het gewicht nooit.

Of gaat het te ver?
volgens mij had dennis wel eens gewogen en toen bleek dat een ml50 precies even zwaar was als een stage6 slick (was 13" geloof ik).
misschien dat ie zelf even kan verifieren.

de meeste sprinters met 10" scooterwieltje voor, reed vorig jaar met een deestone 2,75-10, voor zover ik weet het lichtste 'normale' bandje verkrijgbaar.
(tenzij je van die fietsbandjes neemt)

bij het achterwiel wil je gewoon zoveel mogelijk grip, ongeacht of het een kilo meer weegt.

edit: nieuw velgje beschikbaar bij vdkruijs:
http://www.euroscooters.nl/shop/product_info.php?products_id=9327

met bijbehorende rem:
http://www.euroscooters.nl/shop/product_info.php?products_id=9326

Last edited:
Dan had je ook nog een Kenda 2.5-10 bandje. echter woog die evenveel als een deestone 2.75
Duro 2.5-10 is de lichtste band die er was voor zover ik weet.

afbeelding428ep0.jpg

Effe duidelijk gaat om de band
Duro 2.50-10

Last edited:
Ja en wat weegt zo'n band dan?

Heb zelf een schwalbe raceman voor en ben benieuwd hoeveel verschil er tussen de schwalbe en deestone ed zit.

Denk aan bijna een KG verschil, veel dus voor roterende massa, en deze lichte bandjes kosten ook geen drol.

Dat "drag-race" velgje vind ik dus echt niet licht.. mijn voorvelg woog onbewerkt al 1,9 en nu 1,7KG...

haha percies dt is echt bullshit

Velg afmeting: 10 x 2.35
Gewicht: 2,2 kg inclusief de lagers en bus. Ter indicatie: een zip voorwiel weegt ruim 3 kg .
Daarbij moet dan nog een schijfrem al met al zwaar velgje

+ punten
wel netjes velgje + leuke prijs opzich

@ sandor,
je kunt beter aan allebei denken ;)

ik ben een jaar geleden al begonnen met mijn blok, en zeker niet naar de eerste de beste tuner gegaan!

nu is het de taak om derest netjes,maar niet te zwaar te maken ;)

en idd, het is een dikke hype..
je kunt het ook zien dat de mensen steeds beter gaan kijken hoe ze harder kunnen, en een frame kun je zelf verlichten,
de tuners kunnen de blokjes gewoon harder laten vlammen!
want zoveel bankuren betaal je gewoon niet als gemiddeld student..

verder ben ik benieuwd wat voor een dingen we zien op meppel,

mischien een leuk idee om iedereen te wegen op meppel?

Dit geheel was niet zwaar, wel onverantwoord. maar ja, je bent jong en je wilt wat.

Heb hiermee de kwartmijl op de airstrip van drachten gereden met een eindsnelheid van 124,8 km/h. Dat was voor die tijd (8 jaar geleden) best wel snel.

Heb met dat achterwiel ook in combinatie met kinderfiets-buitenbandje gereden. Heel veel grip maar wel na 1 run kaal....

Back