Fitness / Bodybuilding Facts! #16

Status
Not open for further replies.
Wat heb je met je rug? Als ik dat zo lees is het niet een beetje spierpijn ofzo, dan kan je beter ff rust nemen denk ik ja.

Als je er last van blijft houden zou ik gewoon een afspraak maken bij de fysio.

Verstandig ;).

Zou ik inderdaad ook even doen Vincent. Gelukkig herstelt 75-90% van de acute lag rugklachten binnen 6 weken, mits je er op de juiste manier mee om gaat (actief blijven) echter deadliften/ squats is te belastend. Ga lekker op de crosstrainer staan bijv.

oehh of een date met Erik. ;)

Daten nog wel :D.

Ben niet gaan trainen.

Maarre crosstrainer en cardio doe ik niet.

Helemaal stoppen met deadliften/squats of bijv. op 75% van het gewicht gaan zitten wat ik normaal doe oid? Of een vervangende oefening zoeken (bijv dumbbell rows, bent over row, hyperextensions ipv deadlift)

Wat is wijsheid?

Snap ik, maar is de kans niet groot dat het met een weekje over is oid?

Wil ook niet onnodig naar de huisarts gaan. Maar eens kijken of er topics over zijn @ dbb.

Morgen hoef ik niet te werken (ivm weer) dus dit weekend iig volledig rust houden. Ben benieuwd of het wat opknapt.

Dat kan. Maar de kans dat je iets verpest en/of er je leven lang last van gaat houden is met rugklachten best groot. Dus ff langs de dokter ;)

Plant, ik denk als je een mooi voedingsschema fabriceert met veel rijst en pasta en verschillende eiwitbronnen dat je als kool gaat groeien. Duidelijk aanleg als ik je fotos zie met deze voeding.

Hier ga ik sowieso niet aan beginnen, het moet voor mij wel leuk blijven en belangerijker nog, ook vol kunnen houden vandaar ook de keus dat ik bij brood blijf.
Op me werk kan ik prima me brood snel tussendoor eten ( geen pauzes ) en ik zie mezelf echt niet op de vrije dagen pasta en rijst koken ;)!

Verschillende eiwitbronnen doel je dan op lijnzaadolie, eieren, rookvlees, rosbief enz ?

Totaal aantal boterhammen zijn er 9-10 btw op een dag, heb vrij lange werk dagen..

@ mini: vanwaar de keus voor melk en een banaan sochtendsm banaan voor de snelle suikers ofzo?

@ vincent: Misschien trekt je lichaam die xtra hoeveelheid lactose wel niet ;)? Veel mensen zijn er gevoelig voor, sommigen gaan er ook giga van schijten of krijgen uitslag..

Ja je moet een compleet aminozuur profiel binnen krijgen dus idd, daar zou ik wel naar streven ja. Denk dat je op termijn wedstrijden kunt draaien als ik je aanleg zie.

Ben niet gaan trainen.

Maarre crosstrainer en cardio doe ik niet.

Helemaal stoppen met deadliften/squats of bijv. op 75% van het gewicht gaan zitten wat ik normaal doe oid? Of een vervangende oefening zoeken (bijv dumbbell rows, bent over row, hyperextensions ipv deadlift)

Wat is wijsheid?

Wil je dat je klachten over gaan of heb je geen zin om op de crosstrainer te staan? Of ga je liever squatten met de kans op een toename van je klachten..?

Dit weekend even aanzien. Mocht het aanhouden, wat ik denk, dan neem ik maandag even contact op met m'n huisarts.

Die gaat je waarschijnlijk naar een fysiotherapeut sturen.

Rugklachten betekend in 99 van de 100 gevallen bij 'jongeren' geen ernstige aandoening. Actief blijven is het allerbelangrijkste in deze acute fase (week).

Last edited:
Begrijp me niet verkeerd, ik wil dat het zsm overgaat. :) Dus ik zie ook geen reden om dingen te gaan doen die het herstel ernstig beperken.

Ik dacht dat jij random de crosstrainer noemde, om als vervangende oefening te doen ;)

Maar het gaat er dus om dat mijn hele lichaam in beweging blijft, wat dus met de crosstrainer zo is.

Vandaag en morgen sport ik sowieso nooit. Als ik maandag (pas?) actie onderneem, kan geen kwaad toch? (lees: vandaag en morgen rust)

En ik bedoelde fysio ipv huisarts :P In m'n sportschool zit ook een fysio, dus dat komt mooi uit.

@ vincent: Misschien trekt je lichaam die xtra hoeveelheid lactose wel niet ;)? Veel mensen zijn er gevoelig voor, sommigen gaan er ook giga van schijten of krijgen uitslag..

Heb m'n huisarts gevraagd of het kon komen doordat ik meer eiwitten eet (melk, kwark etc.), maar mij werd verteld dat je dan eerst maag/darm klachten krijgt voordat er uitslag optreedt.

Geen last van maag/darm klachten. Af en toe wel (meer?) acne/puistjes (gezicht/nek).

Heb nu een zalf (Triamcinolon). Binnen een week zou er verbetering moeten komen. Zie nu al een klein beetje verbetering dus hopelijk trekt weg (wat meestal wel het geval is met dit soort zalf) en blijft het ook weg als ik met de zalf stop.

Heb het (maar) op 2 plekken. Op m'n ene arm op de binnenkant van de elleboog en heel iets op de ringvinger en de andere arm op de onderkant hand/begin pols.

Moet zeggen dat ik momenteel ook wat hoger in de eiwitten zit! Ga als een speer, maar heb ook veel last van mijn darmen.

Sinds hoe lang zit je hoger in eiwitten dan? Ik merkte het in het begin wel dat ik ff moest wennen aan m'n voeding toen ik net m'n schema had omgegooid. Kan zijn dat je lichaam er even aan moet wennen.

Zit tegenwoordig wel vaker een splinter uit m'n rug te drukken dan voordat ik serieus met trainen bezig was.

Komt denk ik ook omdat ik de creatine zat. Moet wel zeggen dat ik toch 3 tot 5x per dag na de wc moet. Terwijl ik vroeger toen ik jonger was maar 1x per dag of 1x in de 2 dagen moest toen at ik natuurlijk ook geen ene zak.

05-2011 76.4kg 15,2%
08-2011 81.2kg 17,1%
12-2011 82.8kg 14,6%

ben trouwens 1,76 lang.

Status
Not open for further replies.
Back