Algemeen fotografie topic #9

Status
Not open for further replies.
je moet maar kijken, ding ligt hier nu toch stof te happen! moet nog even kleine 4 weken wachten op het nieuwe salaris dan is het budget rond voor de 5d of 1d2n :).

Ja, ok, dat soort foto's had ik ook wel gevonden.
Ik vroeg me 't meer af in dezelfde condities. :)

Dissortion valt me trouwens allesinds mee, daar had ik bij bovenstaande post niet echt meer aan gedacht, maar dat mag wel voor de prijs van zo'n lensje..
Als ik eenmaal met dat ding geschoten heb, wil ik niets anders meer, ben ik bang.

Thanks voor 't aanbod trouwens, Joene!

warom neem je geen 16-35 voor het groothoek werk ( groothoek) 24 op ff is ook al prima groothoek.

En neem je er geen 85 F1,4 bij voor je portretten ?

't Gaat alleen over aankomende zondag.
Zou er best nog een lens bij kunnen/willen nemen, prijzen zijn goed te doen, maar 't is vooral die borg.. Zeker omdat dit ook een illegaal/gratis feestje is, is er er niet veel budget. ;)

Trouwens, Sandor, je kan toch prima via de grond bounchen wanneer je je cam een kwartslag draait? ;)

wat foto's die ik voor school moest maken,voor een stock

nog niets aan bewerkt

_DSC3852.jpg

_DSC3841.jpg

Foto2240.jpg

_DSC3840.jpg

_DSC3837.jpg

atm ben ik serieus aan het kijken voor een spiegelreflex camera.
maar ik zie zoveel namen en typenummers dat ik totaal niet weet waar ik naar moet kijken.

wat ik wil gaan schieten:
- allround. beetje huisje boompje beestje verhaal
- wat sport (scooterrace bv)

ik ben een totale beginner dus ik heb denk ik niet zoveel aan een camera met 255334161 opties.
Tijdens mn vakantie heb ik geschoten met de D1000 of 1000D :+ van mijn oom. Dit vond ik wel aardig en op internet is dit een van de goedkopere camera's ? Is dit een aardig beginnerstoestel?
Bij dit toestel zijn ook vaak wat aanbiedingen te vinden met daarbij de 'kitlens' en een 2e lens meestal een 300mm.

Is het verstandig om nieuw te kopen of is 2e hands ook een optie en dan gaan kijken voor een betere camera?

Iemand hier antwoord op, aangezien ik met hetzelfde probleem zit. Ben op dit moment een beetje aan zoeken, maar weet eigenlijk niet goed waarna ik zoek :p.

Dank..

ik heb wat rond gevraagd bij verschillende zaken.. heb wat PM's uitgewisseld met Youri...
voor mezelf heb ik dit nu in beeld.

Canon 1000D / NIkon D3000
Sigma 18-200mm

Verschillen tussen de Canon en Nikon zijn hier te zien:
http://www.kieskeurig.nl/productvergelijk?product[]=628705F2282014DAC1257604002E19F0&product[]=AAF26C5D973E9F02C1257465004666A7
(ff die link helemaal kopieren en plakken)

De Canon heeft dus een beter beeldsensor (CMOS). Maar volgens een kerel bij CityPhoto is de auto scherpstelling sneller bij Nikon.
Ik denk dat ik voor de Nikon ga. Deze is ook nieuwer dan de 1000D.

Ik zag de Canon 1000D in de actie bij de makro voor 470 euro met een 18-55 en een 75-300 lens.
Is dit een goed beginners setje?

Misschien iemand die nog een aantal goed beginners toestellen weet, en waar vooral op gelet moet worden?

Last edited:
Is een D90 niks voor je? Ik wil overstappen naar full frame.

is leuk maar misschien nog te uitgebreid voor mij..
weet niet wat je ervoor vraagt?

Ik zag de Canon 1000D in de actie bij de makro voor 470 euro met een 18-55 en een 75-300 lens.

Misschien iemand die nog een aantal goed beginners toestellen weet, en waar vooral op gelet moet worden?

die 75-300 lens is zonder beeld stabilisatie. daarnaast blijft de lichtsterkte ook niet al te best te zijn van die lens. Een leuke set maar daar blijft het ook echt bij.. heb ik me laten vertellen :) ik heb ook zitten kijken voor die set namelijk ;)

Scherpstellen ligt aan de lens?

ja of autofocus oid...
hij verteld het zo dat het verschil hem zit in: bij Nikon zit de motor in de lens en bij Canon in de body. Mede om die reden zou de Nikon dan sneller kunnen zijn oid

Lads!

Ik sprak Bjorn net over een eventuele fotografie meeting met het forum.

Bjorn kwam met het idee om bijv. in Antwerpen is wat platen te schieten. Sowieso is Antwerpen wel een vette stad en is het leuk om elkaars style is uit te proberen.

Hoe zien jullie dat?

Ah, die manier. Ben duidelijk niet bekend met Nikon. :P

I'm in voor zo'n tripje opzich. :)
Voor mij wel eind Oktober, dan heb ik m'n OV (en vakantie, die laatste week).
Afhankelijk van aantal mensen gewoon de auto('s) pakken vanaf bepaalde plek en kosten verdelen, wanneer we naar bijv Antwerpen gaan.

Scherpstellen hangt zeker niet alleen van de lens af, dat het het de lens of body zit is verder ook een beetje BS. Canon en Nikon hebben beide echt snelle lenzen.

In de body's zelf zitten er enorme verschillen, zo kan een 7D fucking snel focussen, moet je met een 5D niet proberen. :D Ligt allemaal aan die AF punten in de camera enz. Ook focussen bij weinig licht, sommige camera's hebben hier minder moeite mee enz.

In minder lichte situaties gebruik ik de infrarood van mn flitser zonder te vuren :)

Maar er is wel een verschil tussen focussen met je interne motor ( Oude lenzen ) of je lens motor.

eerst moet de body het contrast vinden waarna hij de lens vertelt waar scherp te stellen.

de 5d heeft bijvoorbeeld 9af punten en de 1d 45. de 7d heeft er 19.

deze punten zijn of cross sensor (kruisje) of niet (streepje) en hebben een maximale gevoeligheid van f2.8 oid.

hoop technisch gebrabbel in ieder geval. ook het grote kritiekpunt op de 5dmarkII, die af (zeker vergeleken met die uber af van de 7d).

meeting klinkt vet, haal nieuwe gear einde van de maand dus wie weet kan ik mee!

Ja, dat laatste wist ik wel, dus logisch gevolg eigenlijk.
Heb een beroerd gare dag; soephersens.

@sandor.

9/10 verhuurtoko's waren dicht vandaag en de enige die open was, had alles al uitgeleend. :X
Morgen is Kamera-Express wel open in A'dam, dus hoop iig een flitser te kunnen lenen dan.

Status
Not open for further replies.
Back