Algemeen fotografie topic #9

Status
Not open for further replies.
nou de 7d kost me 1200 euro, en de overige alternatieven wil ik voor de losse body (met evt grip voor de 5 en 50d) max 850 kwijt zijn. scheelt me bijna 400 euri en daar scoor ik een 17-40 voor.

verder word het een workhorse, de weathersealing van de 1d ligt me wel, omdat ik er bij mijn 450d toch wel bang voor was dat ie het in bepaalde omstandigheden niet uit zou houden en hem daarom maar thuis/binnen heb gelaten!

yeahyeah! klopt zeker bjorn, nu bodyloos, maar binnen nu en 2/3 maanden wil ik toch wel weer gaan schieten hoor! nu atm toch nog wat andere dingen aan mijn hoofd.

neemt niet weg dat ik nog wel twijfel over de aanschaf ;). gearhead of geen gearhead, wat is jouw opinion?

Don't ask me.
Ik heb echt 0 verstand van camera's, sterker nog, ik heb er nogsteeds geen. :D
Maandag op school eens achter wat zaken aan..

Joene, waarom vind je een grip een vereiste?

Ik heb 2 accu's en met 1 kan ik al de hele dag door schieten (zonder veel flitsen)

Waarschijnlijk gaat het hem meer om hoe de camera in de hand ligt en niet om de levensduur van de batterij. Iets wat natuurlijk met grip wel een aangename bijkomstigheid is.

Joene, waarom vind je een grip een vereiste?

Ik heb 2 accu's en met 1 kan ik al de hele dag door schieten (zonder veel flitsen)

zoals vassago hieronder al zegt,

Waarschijnlijk gaat het hem meer om hoe de camera in de hand ligt en niet om de levensduur van de batterij. Iets wat natuurlijk met grip wel een aangename bijkomstigheid is.

het draait me meer om de extra houvast. en ja ik heb al een 5d zonder gip vast gehouden maar dat beviel me niet genoeg. gaat me niet om de extra accu die erbij bast, maar gewoon de ergonomie. (en ik wil nog wel graag eens in portrait schieten, gaat me met een grip ook wat makkelijker af).

koop je zo'n dikke body, prop je er een kitlens op?

goed glas is een betere investering dan een killer body met een kitlens ;).

voor mezelf dus ook nog in dubio (eerst even sparen nog :D), tussen eigenlijk 3 body's (met bijbehorend glas)

vind een grip sowieso een 'vereiste' onder mijn cam, dus die moet er sowieso op komen.

Canon 50d
Canon 5d Mk1
Canon 1d Mk2n

en dan met een canon 10-22 of tokina 12-24 op de 50d en voor de 5d/1d een 17-40.

daarnaast nog een leuke walkaround.

maar ik kan niet kiezen!

Ik kan je wel vertellen dat ik echt compleet "verliefd" ben op mij 5D sinds ik die heb, godsamme wat een camera :love:
Je merkt het echt wel, dat fullframe gedoe. :W

No offence, maar het klinkt echt alsof je geen idee hebt waar je over praat :p

vind trouwens sowieso dat er hier echt veel mensen overdreven dure spullen hebben voor het doel van de cam en voor de kennis die ze er van hebben

No offence, maar het klinkt echt alsof je geen idee hebt waar je over praat :p

vind trouwens sowieso dat er hier echt veel mensen overdreven dure spullen hebben voor het doel van de cam en voor de kennis die ze er van hebben

Ik ben van een 350D naar een 5D gegaan, je merkt het goed hoor aan de foto's, dat het fullframe is. Ik kan niet precies zeggen wat, maar het lijkt anders qua sfeer enz.

Heb je eigenlijk een Mk1 of 2?

Ik hoop morgen eigenlijk wel wat info te krijgen, want er staat nu een 5d mk1 met 28-135 is-usm en batterygrip op mp.nl voor 850,-
37k clicks, maar dat maakt volgens mij geen reet uit?

Wat voor lens raden jullie aan? Heb nu de ef-s 18-200 lens liggen. Kan ik veel mee maar wil ook wel is wat anders proberen.. is de ef-s 15-85mm wat? Doe graag sportfotografie, maar wil ook graag portret fotografie gaan doen..

Wat camera betreft wil ik toch het liefst de 7D gaan kopen.

Heb je eigenlijk een Mk1 of 2?

Ik hoop morgen eigenlijk wel wat info te krijgen, want er staat nu een 5d mk1 met 28-135 is-usm en batterygrip op mp.nl voor 850,-
37k clicks, maar dat maakt volgens mij geen reet uit?

hij heeft een mk1.

die op MP staat is inderdaad (als hij in goede staat is) een hele mooie prijs. die 28-135 kan je voor minimaal 200 weer verkopen om iets anders van te scoren.

Wat voor lens raden jullie aan? Heb nu de ef-s 18-200 lens liggen. Kan ik veel mee maar wil ook wel is wat anders proberen.. is de ef-s 15-85mm wat? Doe graag sportfotografie, maar wil ook graag portret fotografie gaan doen..

Wat camera betreft wil ik toch het liefst de 7D gaan kopen.

ik zou je eens verdiepen in het glas. wat ga je ermee schieten? welk bereik heb je daarvoor nodig? welk bereik gebruik je van je 18-200 het meest? 15-85 is een leuke 'allround' lens, maar je doet er altijd concessies mee.

Waarom kijken julie eigelijk niet naar een D700 van nikon??

Nog mensen wat foto,s gemaakt ? en dan niet van huis tuin en keuken dingen ahahah :P:P Hier nog een picje van mij:

3357c04.jpg

Mooi, even wat besproken op school en net die man gebeld.
Woensdagavond ophalen. :)

't Was trouwens de allereerste 5D in NL volgens die man. +pippi+

Zijn mensen bekend met die lens trouwens?
Ik denkt 't voor mij wel een leuke lens is voor dit moment, met een redelijk bereik.

Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back