Algemeen fotografie topic #9

Status
Not open for further replies.
Hahaha heb gister mijn eerste rondje langs de kroegen gedaan hier. Ook ff in alla geweest. Zag er toch niet echt spannend uit. En op maandag is daar offcourse niks te doen.
was in een tent op de markt waar het gewoon stampvol stond. Alleen niet echt mijn type mensen zegmaar :p allemaal doorsnee studentenvereniging leden met lang haar en het zelfde pakkie aan.
Bezoek alla nog wel eens op een meer voor de hand liggende dag ;)
/ontopic

Hoe heet die tent dan als je de Alla uitloopt linksaf, dan loop je er recht tegen aan, ook een toffe tent 8).

Ohja, foto:

4802300364_c20b5c0bbd_z.jpg

Ik hoop in Den Haag te gaan beginnen in 't 2e jaar.
Gebaseerd op m'n werk wilde de hoofddocent me zo aannemen, ze dacht alleen dat er wat shit bij IBG zou veranderen, waardoor ik financieël gezien in problemen kon komen.
Nagegaan, maar dat is gelukkig niet waar.

Zit nu alleen al sinds maandag te wachten op bericht, waarschijnlijk gezien de introweek.. :|
/fingers crossed

Nou, dat werd 'm dus niet..
Had toch goede hoop na wat ze zei, maar de directie was van mening dat m'n P uit R'dam onvoldoende aansloot op hun pakket in 2e jaar. :L

Zelfde dag nog Breda gebeld en daar een paar dagen later op gesprek geweest.
Foto's weer helemaal goedgekeurd, genoeg potentie, blabla.
Tot de 'maar' weer kwam en dat ik met m'n werk niet echt standpunten innam of een verhaal wilde vertellen.
Een en ander over uitgelegd waarom en een opdracht meegekregen - daar vorige week keihard aan gewerkt, zondag op maandag heel de nacht doorgehaald, half 10 op de mail en 's middags een telefoontje dat ik 't heel goed gedaan had en in 2e jaar in mocht stromen.

Booyah!
Vandaag gelijk eerste lessen gehad. :W

Ergens baal ik nog wel van DH, want dat is ook echt een goede opleiding en leukere omgeving (= ook meer afleiding?)
Maar daar was 't wel gelijk moeilijk geweest, omdat ik in zou stromen met een achterstand.

't Valt me nu wel weer op dat er een aantal klasgenoten nieteens weten hoe PS, LR (en SLRS?) werken.
Dat zal wel leuk worden met presenties, wanneer je daar nog serieus op in moet gaan etc.

Lag natuurlijk alweer bijna te tukken tijdens m'n eerste les/college. :#

Lekker hoor haha! Gefeliciteerd :)
st joost is heel erg op reportage fotografie gericht he. Vind ik wel tof.
Is de opleiding daar in het 2e jaar al 100% fotografie?

Die grote colleges is idd weer ff inkomen. Gelukkig zit ik daar maar 3 keer in de week. Ik zit over een half uurtje ook weer weg te dromen tijdens cultuur beschouwing college met 100man :+

Is en blijft denk ik toch persoonlijk hoor, al zou ik zelf naar zo'n fotografie kunstacedemie gebeuren gaan zou ik ook zo vertrokken zijn.

Al dat vage geblabla :P

Hoe vager hoe beter *D Heerlijk :P

Van een 4 een 8 lullen.

Ik ''Kijk dit is mijn foto''
leraar ''hmm mwoah vind het niet zo''
Ik ''Waarom niet?''
leraar ''rare compositie, geen mooi kleurgebruik.... hmm die moet over en voor deze krijg je een 4''

Ik ''ja maar meneer die rare compositie en het ongebruikelijke kleurgebruik is juist expres gedaan! dit om het onderwerp eens van een andere kant te belichten en zo meer de aandacht te vestigen om het totaalplaatje ipv te focussen op één specefiek deel in de foto. en bla blalb la blaaa......

Leraar ''oh ja nu je het zegt, ik zie het niet maar er is prima over nagedacht... je krijgt een 8''

|(:P

Vage geblabla valt mee, maar ik snap wat je bedoelt.
Het is en blijft een subjectieve beoordeling van de leraar.

Wel fijn dat ik nu natuurlijk pas over aantal weken m'n OV krijg.
Ik moet 1 x per week naar IJmuiden, Maasvlakte en kust van België en daarnaast nog een keer naar fucking Leeuwarden. En iedere dag op en neer naar Breda zelf.
Ka-ching! :L

In mijn ogen ziet de canon 550d er nog steeds interessanter uit, technisch gezien, want optisch is en blijft een canon natuurlijk lelijk :P

waar blijft nikon met 25i en 60fps @ 720p! :(

Hmm kijk eigelijk niet echt zo zeer naar de Film dingen die er op zitten leuk maar niet mijn hoofd ding.

Maar idd nikon loopt nog steeds achter, ach ze hebben nu al wel full hd

Van een 4 een 8 lullen.

Ik ''Kijk dit is mijn foto''
leraar ''hmm mwoah vind het niet zo''
Ik ''Waarom niet?''
leraar ''rare compositie, geen mooi kleurgebruik.... hmm die moet over en voor deze krijg je een 4''

Ik ''ja maar meneer die rare compositie en het ongebruikelijke kleurgebruik is juist expres gedaan! dit om het onderwerp eens van een andere kant te belichten en zo meer de aandacht te vestigen om het totaalplaatje ipv te focussen op één specefiek deel in de foto. en bla blalb la blaaa......

Leraar ''oh ja nu je het zegt, ik zie het niet maar er is prima over nagedacht... je krijgt een 8''

|(:P

Ik heb ook echt de meest vage leraren op school, maar als je de opmerkingen en het advies serieus neemt ga je vaak out of the box denken. waardoor je eindproduct zekerweten beter wordt.

Veel mensen hebben binnen no time een eindproduct in hun hoofd en werken daar dan een hele periode aan. Die vage leraren dwingen je om elke keer wat anders te verzinnen, en elke keer wordt je idee beter. iig als je het op een serieuze manier doet, en niet alleen maar de docent probeert te pleasen voor een goed cijfer.

Op de school waar ik nu zit zou het trouwens niet lukken om op die manier je cijfer omhoog te lullen denk ik. Dan had ik er namelijk een vooronderzoek bij moeten laten zien met dat soort kleuren en belichtingen. Wij krijgen bij alles een cijfer voor het onderzoek en het eindresultaat.

Status
Not open for further replies.
Back