This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Algemeen fotografie topic #9

Status
Not open for further replies.
Tja, maar dan nog blijft het een opinie van een leraar. Het is niet als een rechten tentamen waar de antwoorden al gewoon bekend zijn.

Iemand ervaring met een Canon 7D hier?
Ik zit nu nog hard te twijfelen tussen een canon 50d en een canon 7d... Iemand tips?

Bedoel je niet 550D? Als je echt twijfelt tussen 50D en 7D zou ik de 7D nemen.

scheelt op de body alleen al ruim 400 euro.. groot gapend gat iig.

wat voor glas heb je? daar kan je mijn inziens beter dat verschil instoppen en lekker een 50d halen! tenzij je wilt filmen ofcourse

@Anne bedoel de 50D

Ligt die 7D qua snelheid ver voor op die 50D of valt dat mee? heb op dit moment een Canon ef-s 18-200 objectief.. Filmen boeit me verder niet echt..

Hoe heet die tent dan als je de Alla uitloopt linksaf, dan loop je er recht tegen aan, ook een toffe tent 8).

Cliniq Vind ik ut chillste om opstap te gaan

@Maarten:
Ik zag al dat het Maastricht was haha.
Foto #4: Die zijstraat wat je links ziet, daar moet je eens in gaan en dan naar PL-Line gaan. Erg mooie kleding

Hmm vandaag de 50D en 7D in m'n handen gehad. 7d was wel echt ff een stukje sneller als de 50d. Alleen het prijsverschil is gewoon veel. Je betaald 600e meer voor de 7d..

Hmm vandaag de 50D en 7D in m'n handen gehad. 7d was wel echt ff een stukje sneller als de 50d. Alleen het prijsverschil is gewoon veel. Je betaald 600e meer voor de 7d..

sneller op gebied van foto's per seconde ja, maar staar je daar niet blind op hoor. De 50D voldoet daar ook in. Kan je beter het extre geld gebruiken voor een echt goede lens.

tussen 7d en 50d zit een heeeel groot verschil!

Het is niet alleen de fps maar beeld kwaliteit, het AF systeem is stukk better op de 7d.

Je moet je zelf ook afvragen van ben ik deze camera waard, gebruik je hem vaak, vaak voor sport etc?

Ik ga de foto academie doen in Amsterdam. nou is sport fotografie idd wel 1 van m'n favorieten.. Vraag me ook af hoe het is met afdruk kwaliteit e.d. tussen die 2..

is de 60d de opvolger van de 50?

Last edited:
Ik ga de foto academie doen in Amsterdam. nou is sport fotografie idd wel 1 van m'n favorieten.. Vraag me ook af hoe het is met afdruk kwaliteit e.d. tussen die 2..

Als je bedenkt dat ik afdrukken heb gemaakt van 1 x 1,5meter van een foto welke ik gemaakt heb met een canon 30D.

Geen probleem dus!

60D is inderdaad de opvolger, maar die kost eigenlijk evenveel als een 7D geloof ik.

Maar je hebt wel zo'n roteerbaar schermpje erop, wat sommige mensen handig vinden, ik niet, dan koop je maar een compactje vind ik.

Misschien moet je eens kijken naar nikon, had nikon maar een betaalbare fullframe zoals canon de 5D mk1 heeft, dan zat ik nu mooi bij nikon. :X

voor sport is misschien een 2dehands Canon 1D Mark II N wel een optie? 8,5 fps. 8.2 mp.

zit zelf ook nog over zoiets te twijfelen ipv een 50d. (1d mk2N of een 1ds)

Ik zag bij saturn een aanbieding van de Nikon D300 (niet de s) voor 1159e incl 18-55 vr objectief..
Alleen werk ik al m'n hele leven met canon

Thanks voor de tips iig!

koop je zo'n dikke body, prop je er een kitlens op?

goed glas is een betere investering dan een killer body met een kitlens .

voor mezelf dus ook nog in dubio (eerst even sparen nog ), tussen eigenlijk 3 body's (met bijbehorend glas)

vind een grip sowieso een 'vereiste' onder mijn cam, dus die moet er sowieso op komen.

Canon 50d
Canon 5d Mk1
Canon 1d Mk2n

en dan met een canon 10-22 of tokina 12-24 op de 50d en voor de 5d/1d een 17-40.

daarnaast nog een leuke walkaround.

maar ik kan niet kiezen!

Last edited:
Status
Not open for further replies.