Algemeen fotografie topic #9

Status
Not open for further replies.
Denk dat het geld van de camera naar de gitaar gaat. Heb een leuk gitaartje op de kop kunnen tikken waar ik nieuwe electronica in wil stoppen. Met mijn salaris en geld van camera moet dat zeker wel te doen zijn.

Verder ben ik aan het leren voor scootermonteur dus ik wil zeker niet stoppen met de scooters als hobby.

Ik ga dan wel heel even offtopic, maar ga alsjeblieft wat anders doen qua opleiding. Ik heb het ook gedaan en het kwam altijd op het volgende neer: altijd de versleutelde klerezooi van een ander opknappen en het verdient echt TE slecht. Verder moet je gewoon je scooter lekker houden, camera ook en gewoon aan het werk gaan om je gitaar te bekostigen. Das mijn mening...

Mwa de versleutelde klerezooi van een ander opknappen is tot nu toe nog maar 1x voorgekomen. Ligt er maar net aan in wat voor een zaak je werkt. Werk je in een zaak die een beetje bekend staat met opvoeren met scooters zal je dat meer hebben. Gelukkig werk ik niet in zo'n zaak.

Wat ik de komende paar jaar doe is mezelf goed bezig houden met de basisprincipes en alle kennis goed doorgronden en als ik wijs genoeg ben en een leuk zakcentje heb opgespaard wil ik een poging gokken een eigen zaak te openen.

Jullie verklaren mij waarschijnlijk voor gek, maar dat is wat ik echt wil ;)

Prima hoor...

Alleen D@ve wilde je graag waarschuwen voor iets... Ik heb hetzelfde meegemaakt, ik sleutelde ook bij een "bekende boer", maar daar kwam je echt de grootste klotebende tegen.... :X

Prima hoor...

Alleen D@ve wilde je graag waarschuwen voor iets... Ik heb hetzelfde meegemaakt, ik sleutelde ook bij een "bekende boer", maar daar kwam je echt de grootste klotebende tegen.... :X

Ik onthoud alle dingen ook wel hoor :) Bijna alles waar ik tot nu toe aan heb gesleuteld was ook bij die zaak in onderhoud dus is gewoon geen rotzooi. Alleen 1x een gare vivacity gehad waar die jongen zelf mee aan had gekloot, vervolgens kwam hij er niet meer uit en mocht ik het gaan oplossen. Was allemaal zo gemaakt maar als je zag hoe alles was vernaait is gewoon zonde.

Maar zal nu kappen met offtopic, verdere tips zijn altijd welkom via PM ;)

Ontopic:

Bod op camera gehad van € 175,- zet meneer er een link bij dat hij nieuw maar € 259,- kost. Heb hem antwoord gestuurd dat dat zonder extras is en dat hij hem voor € 225,- mag hebben met alles erbij.

Ben benieuwd..

100% zeker ingeflitst inderdaad, en ook recht naar de hond. Als je rechts op de foto het lijf van de hond ziet is deze helemaal zwart/onderbelicht, dit klopt ook aangezien je van zo dichtbij met een losse flitser niet zo'n breed bereik hebt.

alleen probleem is met meeste camera's die ik ken. oa mijn D90 kan ik met flitser geen kortere sluitertijden dan 1/200 hebben waardoor meestal de foto dan te overbelicht word naar mijn idee met zoveel licht.

Nog eens gekeken, denk eigenlijk eerder dat er linksvoor een reflectiescherm is gebruikt aan de schaduw te zien. Iig kan ook geflitst zijn maar een relectiescherm had ook goed gekunt.

Ik onthoud alle dingen ook wel hoor :) Bijna alles waar ik tot nu toe aan heb gesleuteld was ook bij die zaak in onderhoud dus is gewoon geen rotzooi. Alleen 1x een gare vivacity gehad waar die jongen zelf mee aan had gekloot, vervolgens kwam hij er niet meer uit en mocht ik het gaan oplossen. Was allemaal zo gemaakt maar als je zag hoe alles was vernaait is gewoon zonde.

Maar zal nu kappen met offtopic, verdere tips zijn altijd welkom via PM ;)

Ontopic:

Bod op camera gehad van € 175,- zet meneer er een link bij dat hij nieuw maar € 259,- kost. Heb hem antwoord gestuurd dat dat zonder extras is en dat hij hem voor € 225,- mag hebben met alles erbij.

Ben benieuwd..

Ik heb ook een tjdje in een scooterzaak gewerkt, je wilt het NIET weten man. Leuk toen ik 16 was, maar als ik nu terug kijk ben ik super blij dat ik ermee gekapt ben, en ben gaan studeren. :X

alleen probleem is met meeste camera's die ik ken. oa mijn D90 kan ik met flitser geen kortere sluitertijden dan 1/200 hebben waardoor meestal de foto dan te overbelicht word naar mijn idee met zoveel licht.

ISO lager zetten en/of diafragma meer knijpen. Mijn externe flitsers (triggers) kunnen ook niet sneller dan 1/200.

Dit was meer een snapshot, maar laat zien dat je overdag prima kunt flitsen met die snelheden:

4241162772_7f7e1fe5d2_z.jpg

Hij is eigelijk gewoon vrij simpel geflitst.gefocust op de hond en rechtstreeks flitsen.
Instelingen weet ik even niet meer is meet fiseye geschoten en kan je achteraf niet je diafragma van terug zien.

sluitertijd was 1/8000 en iso 100

Prima hoor...

Zeker allemaal bij Koopmans gewerkt :P

Ben al een maand aant wachten op een Eos 550d, blijken die dingen amper leverbaar in Nederland :S, nog een paar weken wachten. Keuze voor de lens heb ik al gemaakt, wordt een Sigma 17-70 OS HSM.

Status
Not open for further replies.
Back