Algemeen fotografie topic #9

Status
Not open for further replies.
Ik snap hem even niet...

Je hebt al een camera, die kost toch geen geld meer? Sowieso kan je veel meer uit die camera halen.

hij wilt investeren in iets anders.
om te investeren heb je geld nodig
hij heeft geen geld dus moet hij verkopen
hij verkoopt camera en investeert in gitaar

Ik heb wel geld, maar niet genoeg om in 1x alle onderdelen van de gitaar te kopen. En omdat ik nou 3 dure hobbys heb vind ik dat het wel zo slim is om tijdelijk met 1tje te stoppen en heb besloten dat dat fotografie is. Over 10 jaar ofzo zal er misschien wel weer een camera kopen, maar nu heb ik er toch geen tijd en geld voor (dslr), en de andere 2 hobbys interesseren me stukke meer op het moment. Fotografie boeit me nu even niet zoveel. Zal over enkele jaren misschien wel zo anders zijn.

Wat er in die gitaar moet ?

2 humbuckers van € 98,- p.s
1 setje nieuwe stemmechanieken á € 40,-
4 nieuwe potmeters á € 10,- p.s
1 nieuwe schakelaar voor elementen te kiezen á € 20,-
1 nieuwe brug á € 28,-
1 nieuwe tailpiece á € 21,-
Nieuwe kabels voor alles á € 10,- ofzo

Alles erin laten zetten en afstellen ongeveer € 100 - € 150

Dus totaal zo'n 400-500 euro.

Ik zou gewoon sparen en fietsen
Straks heb je geen camera meer om je gitaar op de foto te zetten

Juistem! Fotografie moet je gewoon veel doen om het juist boeiend te maken. Als ik bijv. je scooter foto's zag kun je nog een hoop leren.

Als je alles een beetje onder de knie hebt word het alleen maar leuker.

Met gitaar spelen heb ik persoonlijk altijd zoiets van : "Dat moet je vanaf je 8e doen om echt goed te kunnen spelen".

Maargoed het is je eigen keus maar denk er maar even over na.

Mja ik heb sowieso geen zin om iedere dag op de fiets naar het werk te gaan. Dat is een goede 10-14 km, kan ik om 7 uur van huis.. Dan pak ik de scooter wel.

En ja, gitaar spelen vanaf je 8e.. Dat kan met fotografie ook dat je die gedachte hebt. Je moet alles leren, je kunt het niet meteen als beste.

En professioneel gitarist hoef ik niet te worden dat ik er mijn brood mee verdien. Als ik zelf een beetje liedjes kan uitzoeken hoe ze in elkaar zitten zodat ik ze mee kan spelen vind ik het al lang goed dat ik het, net zoals fotografie, als ontspanning kan doen.

En die scooterfoto's van de studio waren de eerste keer dat ik met een spiegelreflex heb gewerkt, en dan vind ik ze nog wel redelijk te doen. Zijn ook nog niet nabewerkt. Zat ook niet echt een fijn lensje op die camera en het was schoolmateriaal dus word sowieso al lomper mee omgegaan als dat het je eigen spul is.

Mja ik heb sowieso geen zin om iedere dag op de fiets naar het werk te gaan. Dat is een goede 10-14 km, kan ik om 7 uur van huis.. Dan pak ik de scooter wel.

En ja, gitaar spelen vanaf je 8e.. Dat kan met fotografie ook dat je die gedachte hebt. Je moet alles leren, je kunt het niet meteen als beste.

En professioneel gitarist hoef ik niet te worden dat ik er mijn brood mee verdien. Als ik zelf een beetje liedjes kan uitzoeken hoe ze in elkaar zitten zodat ik ze mee kan spelen vind ik het al lang goed dat ik het, net zoals fotografie, als ontspanning kan doen.

En die scooterfoto's van de studio waren de eerste keer dat ik met een spiegelreflex heb gewerkt, en dan vind ik ze nog wel redelijk te doen. Zijn ook nog niet nabewerkt. Zat ook niet echt een fijn lensje op die camera en het was schoolmateriaal dus word sowieso al lomper mee omgegaan als dat het je eigen spul is.

Het bewerken van die foto's had ook niet veel goeds gedaan ivm afwijken van de kleuren. Waarom zou je eerst een andere lens willen? Ik ben ook gewoon begonnen met een d40x en een 18-55 kitlensje.

Eigelijk had je dan de vraag al eerder kunnen stellen : Vind ik fotografie wel leuk genoeg. Dan had je er 1 moeten huren ofzo.

But I rest my case. Doe waar je zin in hebt :)

Vond het vervelende van die lens dat je er niet mee kon inzoomen.. Maar misschien dat ik over enkele jaren weer een dslr koop. Sowieso als het me lukt een eigen zaak te beginnen, daar hoort ook een website bij en daar wil ik wel fatsoenlijke foto's op hebben staan.

Maken jullie je druk om joh.
Laat die bwoi lekker.
Zonde, maar hij heeft z'n redenen en een instrument (leren) bespelen is imo minstens zo mooi. :)

zo maar eens wat pics, heb en fisheye gescoord en van het weekend zit ik in France eff paar plaatje,s gemaakt.
Niet zo heel bijzonder,s ofzo.

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

bij #2 zou ik even dat witte in de lucht weghalen, denk dat het van de zon komt?

laatste foto opzettelijk op hoge ISO denk ik? Wel leuk effect

klopt idd stukje van de zon heb ik opzettelijk daar gelaten vindt het er mooier uit zien, anders krijg je zo een saai strak blauwe lucht.

Nee gewoon extra Grain toegevoegd.

Status
Not open for further replies.
Back