Algemeen fotografie topic #8

Status
Not open for further replies.
Inderdaad, een 5D is meteen ook een Full Frame camera tov een 350 die een APS C sensor heeft, daarom passen die lenzen niet. Kan je eigenlijk het best een 550D kopen of een 7D. Dan heb je nergens problemen mee.

Maar het is wel niet zo simpel als je denkt hoor, dat mooie filmpjes maken in HD. :P

Je zit inderdaad met een vrij nauwe en nerveuze dof. Waarom koop je geen filmcamera als je wilt filmen?

Primair is het voor mij nog steeds een fototoestel. Wil m'n 350d aan m'n zus geven, dus zoek zelf een leuke vervanger. Dan wordt het waarschijnlijk idd. de 550d :)

Nog een tof filmpje over de 7D, uiteraard wel in Fullscreen en 1080P kijken :P

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=rY5-_MM2F7A&feature=related"]YouTube- Canon 7D Test with Glidecam 2000HD + Skating[/ame]

Het filmen is wel onwijsssss mooi! zekker met groote aperture,s zoals f1,4 ofzo.

Gebruik wel een statief, het is redelijk gevoelig.

Ik ben ook een beetje van plan om een nieuwe camera te gaan aanschaffen.
Denk dat het iets van een 50D wordt, leuke opvolger voor mjin 350D en al mijn lensen passen er perfect op.

of heeft iemand nog alternatieven die kwa prijs/ kwaliteit verhouding nog beter zijn?

heb momenteel het volgende:
Canon EOS 350D
Canon 18-55 Kitlens
Canon EF 70-300mm F/4.0-5.6 iS USM.
Canon EF-S 60mm F/2.8 USM Macro, Nederlands
Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM
Canon 430EX Mark II Speedlite, Nederlands

Tevens zoek ik nog een nieuwe tas, heb momenteel de SLINGSHOT 200, alleen als ik die de hele dag om heb met al mijn spullen erin gaat het echt doorwegen op 1 schouder. Iemand nog een goede suggestie? Complete rugzak. liefst niet veel groter dan de slingshot. Alles past daar toch in.

Heb vanmiddag de Lowepro primus AV gekocht.

lowepro_primus_backside.jpg

lowepro_primus_gear.jpg

Dit komt door de camera ( synchro tijd) .

Mijn d700 (d3s/d3x/d3/d300s/d300) die kunne tot 1/320.

Dit verhelp je niet met een externe Flash, als je bevoordbeeld het nieuwe systeem van Pocket wizard koop ( alleen nog voor Canon. binekort voor Nikon) die kan tot 1/8000 dit komt dan door dat je signaal niet meer can de camera komt maar van de pocketwizard. setje kost wel ruim 200 eu.

Hoop dat je hem zo snapt.

De pocketwizard is puur en alleen een trigger als ik het goed begrijp? daarbij moet je dan nog los een flitser kopen?

Ik ben ook een beetje van plan om een nieuwe camera te gaan aanschaffen.
Denk dat het iets van een 50D wordt, leuke opvolger voor mjin 350D en al mijn lensen passen er perfect op.

of heeft iemand nog alternatieven die kwa prijs/ kwaliteit verhouding nog beter zijn?

heb momenteel het volgende:
Canon EOS 350D
Canon 18-55 Kitlens
Canon EF 70-300mm F/4.0-5.6 iS USM.
Canon EF-S 60mm F/2.8 USM Macro, Nederlands
Canon EF 24-105mm f/4 L IS USM
Canon 430EX Mark II Speedlite, Nederlands

Tevens zoek ik nog een nieuwe tas, heb momenteel de SLINGSHOT 200, alleen als ik die de hele dag om heb met al mijn spullen erin gaat het echt doorwegen op 1 schouder. Iemand nog een goede suggestie? Complete rugzak. liefst niet veel groter dan de slingshot. Alles past daar toch in.

Indien je budget het toelaat, zou je ook direct de 7D kunnen kopen. Dat zou ik allesinds doen. :P

Indien je budget het toelaat, zou je ook direct de 7D kunnen kopen. Dat zou ik allesinds doen. :P

Ik vindt bijna 600 euro nog best een verschil!
Filmpen lijkt me ook een best vette feature, vooral omdat de lenzen gewoon al aanwezig zijn! Over een paar jaar:+
Laatste tijd echt te weinig tijd om voor mezelf bezig te gaan, veelal schoolwerk wat zich beperkt tot het fotograferen van wat maquettes en producten.

Last edited:
De 7D niet, 5D wel.
Vergelijk eens op youtube, staan zoveel reviews op over bijvoorbeeld de 7D en 50D.
Alleen al voor die filmfunctie zou ik het doen als ik het kon, 1080P filmen.
Daar heb je normaal een camera van 5000 euro voor nodig. :P

Met mijn ("oude") camera van 500 euro kan dat ook wel, in ieder geval op YouTube kan je bij mijn filmpje maximaal 1080p HD kiezen.

edit; dat filmpje wat je laat zien op de vorige pagina heeft geen 1080p trouwens

Last edited:
Verschil tussen 1080 en 720 is nou ook weer niet zo boeiend. Beetje het zelfde idee als de megapixels op je DSLR. Pas boeiend op proffesioneel niveau.

Ik heb nog een losse HD videocamera. Is duidelijk betere kwaliteit (voornamelijk het geluid). Voordeel van filmen met je DSLR is dat je maar 1x lenzen hoeft te kopen en die voor film en video kan gebruiken. De manier van vasthouden e.d. Is op een fotocamera wel ongelofelijk onhandig als je het vergelijkt met een fatsoenlijke video cam.

Imo moet je gewoon opzoek gaan naar de FOTO camera die het beste bij jou past, en het filmen als een leuke extra zien. De video kwaliteit is van de meeste fotocameras van tegenwoordig echt meer dan goed genoeg voor hobbyisten als ons. Wil je echt heel veel gaan filmen, meer dan fotograferen, koop dan pas een echte videocam.

Last edited:
Maarten beschrijft exact voor mij wat ik wil :+ Wilde sowieso een dslr met HD film functie, heb nu een compact met HD 720p filmen, zeer nice beeld en geluid (wat je verwacht van een compact cam).
Maar heb dus besloten ook voor de Nikon D5000 te gaan. Maar 75 mm ipv 50 Tom #86? Wat is het voordeel van 75 tov 50?

nee je 50mm wordt 75mm op cropfactor. maar moet je eigelijk niet eens aan denken omdat je alleen met cropfactor werkt. Dus op Full frame blijft dat gewoon 50mm.

Niet helemaal met je eens maarten! ik merk toch best wel veel gasten die veel met video doen steeds meer een DSLR er bij te kopen om veel al interviews, niet snel bewegende dingen te filmen.

Met filmen merk je nog meer als je goede lenzen hebt.

Maar idd 1080 of 720 ? whats the big deal kan je online in Full hd zetten en dan ? Als je voor Tv of bedrijf iets film wordt het 9 van 10 keer of 720 of zelfs nog lager.
Zoals maarten ook zecgt Full hd of HD of super veel Pixels is altijd handig maar staar je er niet blind op.

@ vorige pagina
Erik

mischien is een dakine tasje wel wat moois voor je ? zijn dacht 119-, euro en zien er redelijk als een normale tas uit , en pas best veel in. Inimoek (robert) heeft hem ook und ik ook.

Erwin bedoel je :), maar zal er is voor gaan kijken, welk type bedoel je dan daarvan?

Bij kamera-express verkopen ze die volgens mij niet.

Nee klopt, ik heb mijn tas bij kamera express gekocht. Hebben ze crumpler/lowepro enz.. maar geen dakine. Heb heel Rotterdam doorgezocht voor een Dakine fototas, maar niet gevonden :S

Owja erwin ja :P

Vraag robert (inimoek) even hij had hem in NL gehaald, had die van mij in Venezuela gekocht.

burton heeft ook wel mooi Camera tasje alleen weer wat groter als de dakine,

Die Burton F-stop hangt nog bij Duivestein in de Uithof. Daar heb ik mijn Dakine Sequence ook vandaan.

En die Burton is zeker VEEL groter dan de Sequence.

Status
Not open for further replies.
Back