Algemeen fotografie topic #8

Status
Not open for further replies.
Dit komt door de camera ( synchro tijd) .

Mijn d700 (d3s/d3x/d3/d300s/d300) die kunne tot 1/320.

Dit verhelp je niet met een externe Flash, als je bevoordbeeld het nieuwe systeem van Pocket wizard koop ( alleen nog voor Canon. binekort voor Nikon) die kan tot 1/8000 dit komt dan door dat je signaal niet meer can de camera komt maar van de pocketwizard. setje kost wel ruim 200 eu.

Hoop dat je hem zo snapt.

Huh 25e intake?? Ga je 2e keer MBO doen dan? Is toch niet zo een hele moeilijke toelating? Iig Moet wel te doen zijn met al een glr diploma in de pocket. Of is dat een nieuwe opleiding die ik nog niet ken oid?
Ben afgelopen weekend nog op de glr reunie geweest, was echt tof om al die oud klasgenoten weer eens te zien. Hangt ook nogsteeds werk van mij op de gangen :p

Last edited:
Ik heb net een tijdje gekeken naar welke camera ik nou wil aanschaffen, heb dan canon, nikon en sony vergeleken. Kwam uiteindelijk bij de Canon Eos 500D en Nikon 5000D uit. De Canon is 100€ duurder (bij kamera-express) en is niet altijd beter dan de 5000D. Denk dat ik dus voor de 5000D ga (net als Maarten).

Ik vraag me dan af of 't beter is om de body + lenzen in 1 pakket te kopen of losse lenzen, omdat de lenzen in pakket niet denderend zijn? Ik wil 't liefst meteen 2 lenzen erbij aanschaffen, een standaard 18-55 lens en de 55-200. Daarmee kan ik in principe doen wat ik wil = potretten, concert en landschap foto's schieten. (of heb ik het mis) En kunnen jullie aanbevelen wat voor lenzen ik zou moeten nemen, bijv. met beeldstabilisatitie of is dat niet zó belangrijk. (ben overgins niet van plan een statief te gebruiken)

Ik denk dat ie de 25ste bedoeld. 25 maart dus :+

@ fox gek: ik heb precies de lenzen die jij noemt. De 18-55 Vr heb ik bij me camera gekocht als kit. Daarne heb ik een 55-200 VR gekocht. Zijn wel redelijk prijzig maar wel een goeie lens!

Als je die allebij wilt, moet je kijken of die in een kit worden geleverd. Meestal zijn de kits met een stadaard lens in de aanbieding (18-55). Zou ik dat doen en er los een 55-200 bij kopen. Net als ik ook gedaan heb :+.

Als je alleen portretten/landschap/concerten gaat fotograferen vraag ik me beetje af wat je uberhaubt met een telelens wil...?

Heb nog eens goed gekeken voor een telelens, maar idd, het is niet echt nodig. Denk dan dat ik alleen voor een goede standaard lens ga, later nog maar eens kijk of ik een andere lens erbij wil nemen.

je kan ook naar een kit kijken met een 18-105 lens. Heb je wat meer bereik dan met 18-55.

Ik zit ook te kijken naar de wat licht sterkere lenzen, als je van f3,5 naar f2,8 gaat zit je al op 250€ verschil. Is het verschil dan ook zo groot? Ik heb een keer met een Canon d1000 18-55mm f3,5 (weet niet met/zonder stabilisator) met weinig licht geschoten, kreeg ze ook heel erg lastig scherp. En ik wil toch ook wel foto's maken in ruimtes met minder licht.

Hoef niet per se veel te kunnen zoomen.

Hey,

Neem zoiezo de kitlens zijn super cheap en opzich nog redelijk in kwaliteit.
Met portretten heb je echt een lichtsterke en snelle goede focusende lens nodig.

Ik zou eens kijken naar 50mm F1,8 of de duurdere 1,4 versie ( zijn ook TOP voor portre fotografie) De 1,8 heb je al voor 110-, ongeveer en levert echt onwijs mooie resultaten op.

Als je gelijk goede lenzen wilt kopen dan ben je gewoon geld kwijt, maar je krijgt er ook veel resultaat voor terug! + goede lenzen gaan langgggg mee.

Neem anders als std kit lens een 18-105 of 18-135 , heb je lekkere walk around lens en kun je op 18mm goed gebruiken voor landschap.

Portret: 50mm 1,8 super
Concert: 50mm 1,8 ook super
Landschap: 18-105/135

Ben je gelijk gedekt met alles en zou je ook nog een Flash voor je Concerten en bij kunnen nemen van 200 euro-, Sb600

Cheer,s

Youri

Als ik het zo allemaal bekijk moet dat idd wel een goede oplossing voor mij zijn. Denk dat ik dan snel mn dSLR ga aanschaffen :)

Ik twijfel om een 5D te kopen... Heb met name zin om met HD video te knoeien. Iemand ervaring mee? :)

Je moet wel even cheken dat je met de 5d alleen EF lenzen kan gebruiken dus meestal (L serie,s) duur glas dus.

Heb je al ervaring met DSlr ? want je kan met de 7d, 550d en 500d ook al filmen.

Denk dat 5d dan best wel een groote stap is. En het licht er ook aan hoeveel tijd je er aan wilt besteden.

Anders zou ik mischien eens voor de 550d kijken Ook full hd filmen 18mp is 3,7 fps. En kost ook wel ok.
Als je met filmen veel wilt gaan doen neem wat prime lensje,s. 50mm 1,4 bv geeft echt mooie resultaten.

Status
Not open for further replies.
Back