Algemeen fotografie topic #8

Status
Not open for further replies.
Kleuren zijn opzich wel lekker natuurlijk, maar je ziet nu niet 't gehele product.
De schaduwpartijen zijn te donker, daar zie je helemaal niets meer in.

Ik weet ook niet hoeveel lichtbronnen je gebruikt hebt, maar volgens mij 1.
Volgens mij worden er vaak toch wel (minimaal) 2 gebruikt, op bijvoorbeeld verschillende sterkten en diverse plekken (link, rechts, achter, voor etc).

Ja kleuren vond ik ook wel goed. En dat je het gehele product niet ziet is jammer, maar vind het toch wel een leuk effect, maar natuurlijk niet de bedoeling van productfotografie. Ik heb express de schaduw zo donker gelaten, in verband met het effect, ik vind het zelf wel tof.

Ik heb inderdaad maar 1 lichtbron gebruikt, was even improviseren allemaal.

De fotos zijn opzich best tof. Ik bekeek ze eerst op mijn iphone en vond het idd nogal gelig allemaal. Tot ik het nu op mijn computer bekijk en wat witte details zie. Ze zijn origineel dus ook echt zo geel/beige?

Een witte achtergrond zou duidelijk maken dat het gele/beige schoenen zijn, nu lijkt het net of je witbalans helemaal fout staat. Plus dat het op foto 2 net zaal schoenen lijken omdat je de noppen niet ziet.

De kleur van de schoenen klopt inderdaad niet (wat je zegt Dion, veel te 'warm'). Komt gewoon door de lamp die ik heb gebruikt, moet toch is kijken hoe ik dat anders kan doen.

Dit is de echte kleur;

[ir]http://www.voetbaldirect.nl/img/f33ad9733096/800/800/nike-mercurial-vapor-superfly-fg.jpg[/ir]

Hoe krijg ik de schoenen wel op de juiste kleur? Ander licht? In Aperture met me witbalans spelen leverde niet echt goede resultaten op...

Edit; op de derde foto klopt de kleur dus wel redelijk.

@ beta driver

Kijk een voor een 70-200 L serie lens f4 zonder is zijn net onder de 500 euro nieuw. En echt super goede kwaliteit, ook redelijk klein en licht!

En sluit ook mooi aan op je 18/55.

Als je 1 lens wilt met veel zoom lever je altijd in op kwaliteit.

@ erik

Waarschijnlijk is je lamp idd te warm geweest. Wat erg fijn werkt voor product fotografie is een softbox. Weinig schaduw en soft licht zeg maar.

@ erik

Waarschijnlijk is je lamp idd te warm geweest. Wat erg fijn werkt voor product fotografie is een softbox. Weinig schaduw en soft licht zeg maar.

Ik heb geprobeerd het licht wat minder warm te maken door doorzichtig papier ervoor te hangen, maar werkte nog niet echt gezien de resultaten. De oplossing van Peter vind ik nog steeds mooi, in zo een wasmand van de Ikea.

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70118968

Die rechtop zetten, lampen er op en product in de wasmand zetten. Misschien dat is proberen.

Binnenkort ga ik een keer mee met wat vrienden die op circuit zandvoort moeten rijden met de motor. Nou lijkt het mij wel leuk om een lens te huren voor een dag of 2 voor een poging tot wat mooie actie foto's. Hebben jullie tips bij het maken van mijn keuze? hoeveel mm/zoom is nou nodig en zijn er andere belangrijke dingen waar ik op moet letten?

Hmm zou denk ik voor 2 lenzen gaan. Het kost redelijk weinig als je echt met goede platen thuis wilt komen. zou ik ook nog een body extra nemen! weet niet of er ook een race is ofzo die dag.

Anders zou ik denk een 70-200 of een 300 2,8 dingen zijn super snel en goede focus.
Heb de 70-200 en ding is echt raggggg scherp.

Passen trouwens alle lenzen gewoon op die d5000 ?ik dacht dat die een motor in de body nodig had(zeg maar ) ?

Vandaag even gemaakt

youri dat doe je nou helemaal verkeerd!
niet je camera pakken maar mee gaan douchen :P

der komt btw wel een klein pis straaltje uit die douche kop

Passen trouwens alle lenzen gewoon op die d5000 ?ik dacht dat die een motor in de body nodig had(zeg maar ) ?

Heb et effe uitgezocht, de D5000 heeft idd geen AFmotor in de body, dus als je geen AFmotor in de lens hebt werkt alleen de MF.
De 70-200 f2.8 (wat trouwens echt een fucking dure lens is Youri :P) heeft die motor volgensmij wel, dus dat moet geen probleem zijn.
Heb geen idee hoe dichtbij je alles kan halen met 200mm, aangezien ik maar tot 55mm gewend ben. Misschien eens een keertje Tom#86 lief aankijken om zijn 55-200 lens uit te proberen zodat ik weet wat ik kan verwachten van de zoom van die 70-200.

De 70-200 lens is bijna met geen andere lens te vergelijken. Net als de 24-70 van Nikon.

Ik heb zelf de 17-55 2.8 van Nikon. Lens is ook rete snel met focussen, alleen is de prijs daar ook weer naar.

Heb et effe uitgezocht, de D5000 heeft idd geen AFmotor in de body, dus als je geen AFmotor in de lens hebt werkt alleen de MF.
De 70-200 f2.8 (wat trouwens echt een fucking dure lens is Youri :P) heeft die motor volgensmij wel, dus dat moet geen probleem zijn.
Heb geen idee hoe dichtbij je alles kan halen met 200mm, aangezien ik maar tot 55mm gewend ben. Misschien eens een keertje Tom#86 lief aankijken om zijn 55-200 lens uit te proberen zodat ik weet wat ik kan verwachten van de zoom van die 70-200.
Ik zit een beetje met hetzelfde voor een 1000d.. Maar wordt wss een 55-200 lens

De focus snelheid en kwaliteit zal wel flink verschillen idd. Maar ik doel dan even puur op de zoom. Om te kijken of ik aan 200mm voldoende heb om een closeup te maken van een motor op circuit zandvoort.

Te weinig plaatjes, dus effe eentje van mij tussendoor.
Gister kwam mijn ma naar boven rennen met mijn camera. Fotos maken van de lucht maarten! fotos makeeennn!! Dus uhh.. hier het resultaat vanuit het zolderraam (zijn 2 foto's samengevoegd btw, geeft best een apart effect :P)

[IR]http://farm5.static.flickr.com/4055/4438408135_27bb560bff_b.jpg[/IR]

Uu dat zeg ik toch ook :P

Best wel wat plaatje,s:

http://www.paris-26-gigapixels.com/index-en.html

Nog even hier op terug komend over bizarre zoom gesproken :P echt heel tof!

Denk iets te donker maarten wat meer detail in voorgrond had mooier geweest.

ben de 25ste tot de 28ste thuis kan je ook langs komen kan je die 70-200 wel eens proberen.

ALs je echt dichtbij wilt zitten zou ik een 200-400 nemen dan! voo een dag huren valt dat best wel mee. Monopodje er bij en schieten maar.

lens is idd duur maar heb je ook wat voor terug ook

Status
Not open for further replies.
Back