Algemeen fotografie topic #7

Status
Not open for further replies.
Nou ik wil iets van 200/300 uitgeven.

Met die 18-55 lens erger ik me gewoon kapot dat ik niet ver kan inzoemen. ik wil graag een lens waar ik veel mee kan inzoemen en goede kwaliteit heeft ik wil graag sport en dieren in detail fotograferen!

Nou ik wil iets van 200/300 uitgeven.

Met die 18-55 lens erger ik me gewoon kapot dat ik niet ver kan inzoemen. ik wil graag een lens waar ik veel mee kan inzoemen en goede kwaliteit heeft ik wil graag sport en dieren in detail fotograferen!

Koop dan die lens maar wat ik net gaf, dat is een goede begin lens.

Verder kan je niet veel verwachten, in mijn ogen beginnen goede lenzen pas vanaf 400 euro ergens, en heb je per tak een andere lens nodig. Sport en macro gaat dus al niet samen met 1 lens. ;)

Ik hou gewoon die andere lens erbij, alleen dus voor veraf met zon 300 mm wil ik bijvoorbeeld dieren fotograferen dit moet hier toch mee gaan.

Ik ben al wel mid prof fotograaf volg al een jaar opleiding hierin dus foto's maken gaat met wel lukken;)

met die lens zou ik dus mooie foto's mee kunnen maken? dan ga ik die dan maar aanschaffen!

Volgens mij ben je nog erger dan een beginner, als ik lees dat je je kitlens aanbiedt, tov die Sigma lens. Terwijl die Sigma lens optisch net wat beter zal zijn. ;)

Dieren, als in de zoo, of echt kortbij (marcro)?

Msichien je eigen er inverdiepen zal ook wel helpen!
En sorry maar na 1 jaar opleiding ben je geen mid prof fotograaf (of wat het mag wezen)

En voor dieren in het wild zo als vogels kan je het ook vergeten met een 300mm moet je wel aan 500mm denken.

Sigma heeft een hele goedkope 70-300 rond de 200 euro. ALs je echt kwaliteit wilt op 300mm moet je echt wat meer budget vrij maken.

foto gemaakt op vakantie in kenia :)
2czoyec.jpg

achja was maar een opmerking van het aanbieden van die lens hahah. dus als het aan jou ligt is het zo dat als ik geen prijzen weet ben ik geen midi prof fotograaf heel vaag?

Heb 8 uur per week les in fotografie dus ga me niet zeggen dat ik er geen verstand van heb;)

fotografeer gewoon alles in manual stand en dat gaat goed.

Gaat gewoon bijvoorbeelden in het wild eenden, of op festivals enzo. denk dat die 300 wel bij mij past!

achja was maar een opmerking van het aanbieden van die lens hahah. dus als het aan jou ligt is het zo dat als ik geen prijzen weet ben ik geen midi prof fotograaf heel vaag?

Heb 8 uur per week les in fotografie dus ga me niet zeggen dat ik er geen verstand van heb;)

fotografeer gewoon alles in manual stand en dat gaat goed.

Gaat gewoon bijvoorbeelden in het wild eenden, of op festivals enzo. denk dat die 300 wel bij mij past!

Nee, jij ziet een 17 70 lens, en je 18 55, en dan denk jij ineens, hey koop mijne, die is op die 15 mm net hetzelfde en nog dik goedkoper ook. Hieruit kan ik dan afleiden dat je niet veel weet van het het zit met lenzen.

8 uur in de week is leuk voor je, die les stelt duidelijk niet veel voor dan als je zo'n dingen komt vragen, tenzij het allemaal erg theoretisch wordt uitgelegd natuurlijk.

Verder hoef je ook niet per definitie een pro fotograaf te zijn om mooie foto's te nemen. Beginners kunnen dat namelijk ook. Bekijk dit topic maar eens, komen soms erg mooie plaatjes voorbij, en wie hier is nu een pro fotograaf met een uitrusting van 5000 euro? Op Youri na. :+

Op festivals zal je ook niet veel zijn met die canon lens wat ik zei, die is niet lichtsterk, iets wat toch wel essentieel is op een festival. ;)

Dude komop..

Er zitten hier een aantal mensen die bijna niks anders doen dan fotograferen. Waaronder Youri.

Als jij dan aankomt met een kit-lens voor 100 euro, vervolgens moet gaan vragen wat een goede lens is met een zoom bereik tot 300, maar rond de 200 euro, en daarna nog eens claimt een mid prof fotograaf te zijn omdat je in M stand kunt schieten.. Kom je niet heel geloofwaardig over..

Als je er zoveel vanaf weet, dan weet je dat goed zoom glas duur is. Dat eigenlijk al het glas duur is, en dan zou je het niet eens in je hoofd halen om een 18-55 CANON lens aan iemand proberen te verkopen die met een NIKON D90 schiet..

Just my 2cents..

Hey,

ik wil helemaal niet zeggen dat je er geen verstand van hebt hoor! Ik zal de laaste zijn!
Maar idd wat shane zegt, dat als je een goede zoom wilt hebben tot 300mm , die gewoon erg prijzig zijn! en dat je dan al erg snel over je budget heen zult moeten.

En ik denk dat je dit ook in je opleiding krijgt.

Dat ik nou voor zo vele geld aan camera spullen heb , jah boeiend omdat ik het leuk vindt) 1 van de mooiste foto,s is nog altijd met een 450d :p

Zekker als jij 8 uur per week les hebt dan moet je je opzich er wel een beetje in verdiept hebben welke lens je ongeveer wilt hebben ?

Je moet je eigen ook niet aangevalen voelen hoor! En ja ik ben ook nog gewoon amateur.

Wil alleen maar zeggen zoek gewoon voor je zelf eens uit wat en welke lenzen je ongeveer wilt hebben. Is voor de meeste mensen ook een stuk makelijker om te helpen.

Ik heb van flitsers weinig verstand. Maar ik zou dan even gaan bepalen wat je ermee wilt. Moet de flitser de instellingen van je cam overnemen? Moet de flitskop over de hoogte en breedte kantelbaar zijn? Ik krijg bij flitsers altijd het gevoel dat je op een gegeven moment heel veel geld meer neer moet leggen voor eigenlijk weinig beter eigenschappen invergelijking met goedkopere.

1e fatsoenlijke (IMO) die uit m'n nieuwe camera is gerold:

[ir]http://i26.tinypic.com/15zmv6.jpg[/ir]
Klikbaar

Tips ? Foutjes ?

Denk dat ik gewoon die Metz koop incl omnibounce, zal vast net zo goed zijn. Alleen niet zo robuust etc zoals canon flits.

Helaas werkt het zo niet met flitsers. Het hangt er maar net vanaf hoe de protocollen zijn geimplementeerd. En aangezien e-ttl Canon is kan dit nog weleens problemen geven (mis-fires etc). Ik zou maar even goed op internet struinen naar ervaringen.

Naar mijn mening zijn er twee kampen.
1. Koop Canon, rest is kut!!11 (kamp dat bij het (dure) vertrouwde blijft.
2. Alternatief kamp met Metz, Sigma, Saker, etc. Ervaringen zijn wisselend. Vaak ook goede ervaringen voor 1/3 van de prijs van een 430EX II bijvoorbeeld.

Status
Not open for further replies.
Back