Algemeen fotografie topic #7

Status
Not open for further replies.
Vanavond weer eens foto's gemaakt bij het stunten met de motor.. Ik vind het toch wel erg moeilijk 's avonds tegen de schemer zonder flitser nog fatsoenlijke foto's te kunnen maken van bewegende dingen.. Heb er van de 200 echt maar 5 scherp gekregen ofzo 8P.. Toen werd het nog wat donkerder en ben ik wat gaan klooien.. Vond die zelf wel een grappig resultaat (aangezien ik weet wat het is :+), al is hij net niet duidelijk genoeg:

8sept09199.jpg

Hij circled op zijn motor, duidelijk statief voor nodig..

zoals dit (wat overigens geen spannende foto is):
IMG_2218.jpg


En deze (afremmen van een wheely):
8sept09186-1.jpg

8sept09187-1.jpg


Maar waar het eigenlijk om ging.. Is dat uberhaupt te doen zonder flitsers om dingen met snelheid scherp vast te leggen in de avondschemer (zon was al achter de bomen) ????
 
Last edited:
niet echt.. iso hoog en kijken hoeveel sluitertijd je nodig hebt voordat het scherm is.. maar int algemeen niet te doen..
 
Tsjah, hij kan van ons groepje hier het meeste en is dus het leukst om op de foto te zetten.. Wheelies op de foto zetten heb je na 6 keer wel gezien.. Onderste 2 foto's is hij niet btw :+
 
Weer ergg mooie plaatje,s hoor!!
Laaste en de 4de erg mooi!

moet er ook weer eens wat voor doen om mooie plaatje,s te maken :p
 
als ik bijv de 2de foto zie van wheelex he, dan zie je hele mooie warme kleuren.
schiet ik foto's met me 1000D dan vind ik altijd dat ik van die fletse kouwe kleuren krijg.

gebruiken jullie een apart kleurenschema? of doen jullie dit pas in ps?
 
De lens die hij gebruikt is gewoon een erg goede lens met sterke kleuren.

Tamron 17 50 F2,8 toch? Die lens wou ik ook nog halen, heb gekozen voor de sigma 24 70 F2,8.
 
als ik bijv de 2de foto zie van wheelex he, dan zie je hele mooie warme kleuren.
schiet ik foto's met me 1000D dan vind ik altijd dat ik van die fletse kouwe kleuren krijg.

gebruiken jullie een apart kleurenschema? of doen jullie dit pas in ps?

eventjes met je witbalans spelen op je camera!
 
De lens die hij gebruikt is gewoon een erg goede lens met sterke kleuren.

Tamron 17 50 F2,8 toch? Die lens wou ik ook nog halen, heb gekozen voor de sigma 24 70 F2,8.

Hoe bevalt die 24 - 70? Want ik lees op internet best wel gemengde ervaringen :eek:
 
Thanks allemaal voor de reacties :)

dus nr2 is niet mooi? het zal je maar gezegd worden :p

ik vind die steiger wel gaaf zo :)


Niemand zegt dat ze 2 niet mooi vinden toch? :p


als ik bijv de 2de foto zie van wheelex he, dan zie je hele mooie warme kleuren.
schiet ik foto's met me 1000D dan vind ik altijd dat ik van die fletse kouwe kleuren krijg.

gebruiken jullie een apart kleurenschema? of doen jullie dit pas in ps?

Ik doe altijd vrij weinig aan mijn foto's enkel een beetje spelen met contrast enzo..


De lens die hij gebruikt is gewoon een erg goede lens met sterke kleuren.

Tamron 17 50 F2,8 toch? Die lens wou ik ook nog halen, heb gekozen voor de sigma 24 70 F2,8.

Ja ik heb die Tamron :) Had ook getwijfeld tussen die Sigma en de Tamron, maar vond de 17mm wel heel relaxt..
 
Hoe bevalt die 24 - 70? Want ik lees op internet best wel gemengde ervaringen :eek:

Zwaar, echt zwaar. Ik heb nu een 350D en wil overschakelen naar een 50D, met die combo heb je echt snel last van je poten. :D

Voor de rest wel tevreden, focussed snel en stil. Alhoewel ik eigenlijk geen moer erom geef hoeveel geluid een lens maakt, ik kan er altijd om lachen als ze zoiets ook echt werkelijk bespreken. :D

Heb sinds ik die lens gemonteerd heb wel problemen met mijn ingebouwde flits, die wilt plotseling niet meer opengaan. Plus de spiegel raakte de lens de eerste keer na montage, sindsdien echt nooit meer gehad. Echt bizar.
 
Juist tijd van licht kiezen is ook belangrijk! Want hoe laat heb je die plaatje,s geschoten ?
zal niet om 12 uur smidags zijn denk ik zo.
 
Juist tijd van licht kiezen is ook belangrijk! Want hoe laat heb je die plaatje,s geschoten ?
zal niet om 12 uur smidags zijn denk ik zo.

Ja dat klopt inderdaad.. Deze foto's waren gistermiddag rond half 6 - 6 uur :) Dus dat heeft wel invloed op kleuren en sfeer..
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top