Algemeen fotografie topic #7

Status
Not open for further replies.
ik ben me ook aan het orienteren voor een SLR..

twijfel nog tussen een Canon EOS 1000D en de Nikon D3000

de d3000 in de VR kit, met de 18-55 lens + 55-200 VR.



iemand tips/ervaringen?
 
Ff een vraagje: Is er een tooltje of programmatje, om snel van rar files, jpg files te maken, en dan het liefst met een vaste bewerking? En anders een programmatje dat degene aan wie ik de foto's wil geven, ze kan zien?
 
Ik denk dat je Raw bedoeld..
Ik doe het gewoon altijd via Lightroom, maar er zat volgens mij bij mijn Canon ook allerlei software om foto's te importeren en te bewerken etc. Ik denk dat je daarmee ook wel je raw foto's als .jpg kunt exporteren :)
 
Sorry, ik bedoel idd RAW files. Dat tooltje van Canon gebruik ik ook, maar daar kan je maar 1 tegelijk doen, en met 200 foto's wordt dat een flink klusje..
 
Net de cam maar weer eens gepakt, lang niet gebruikt :p
Zijn toch aardige plaatjes uit gekomen moet ik zeggen.. Die kat van ons is echt een relaxt fotomodel :+

3887087266_d112bc2096_o.jpg


3886289851_d00c543df5_o.jpg


3886290055_fe72d77831_o.jpg


3886290293_00dc869c41_o.jpg
 
kans op garantie voor me 18-200 VR lens is 2.1%

ik ga tamron proberen :p

18-270 met VR van tamron, mij benieuwen
 
Wheelex, mooi kleuren man. Filter of bewerken? Ben eigenlijk altijd wel benieuwd naar het origineel.

Enkel uv filter, weet niet of dat invloed heeft?

Verder bij 2 foto's contrast iets omhoog gedaan.. Maar verder onbewerkt! :)
 
Gister nog even naar de Maasvlakte geweest, wezen crossen. En ook nog even een plaatje gemaakt. Was jij er ook nog Dion ? zag wel een aantal auto,s rijden, me broer deed ook nog een rondje (zwarte hillux)



Deze ook maar dan.
 
Zatedag even kunnen schieten met mn nieuwe cam. Had nog geen lenzen dus kon ik Youri zn Nikon 24-70 f2.8 ( :~ ) even mishandelen :W.

2jamfyc.jpg


xndulw.jpg


2ldzhjs.jpg


xgejxg.jpg


2yxhls6.jpg


17emae.jpg


De cam is erg wennen vergeleken met mn oude D40x. En Youri nog bedankt voor het gebruik mogen maken van je lenzen :W

Oja en Youri zelf ook nog :

254vtxk.jpg


:D
 
Gister nog even naar de Maasvlakte geweest, wezen crossen. En ook nog even een plaatje gemaakt. Was jij er ook nog Dion ? zag wel een aantal auto,s rijden, me broer deed ook nog een rondje (zwarte hillux)

Haha nope, ik zat in enschede een 4x4 demonstratie te geven!

maar de mensen die er reden, horen idd bij 'de groep' 8)

een vriendin heeft wel foto's gemaakt

oz803xh5vjbqcjbwfdad.jpg

t5k3t5al5we2qpykc7y0.jpg
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top