This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Algemeen fotografie topic #7

Status
Not open for further replies.
Gisteren naar Cabo da Roca geweest (een mooi plaatsje vlakbij Lissabon). Daar even met m'n nieuwe compact cam (Sony W-290) een paar foto's geschoten:

Foto's zijn btw alleen wat rechter gemaakt en verkleind. Als ik terug ben in NL ga ik toch maar even kijken voor een spiegelreflex.

Zien jullie de foto's wel allemaal 100%?

Last edited:
Dan zou ik eerder opteren voor de kitlens en de 55-250, dan vullen de lenzen elkaar perfect aan. En met die 55-250 zit je echt met een topper voor die prijs.

Eens, die 55-250 heb ik zelf ook en bevalt gewoon erg goed.

Heb onlangs een UV en een Polarizer filter aangeschaft, IR en macro 1x, 2x, en 4x komen binnenkort ook binnen. Ben vooral benieuwd hoe die macro filters z'n werk doen zal wel foto's posten dan. Ben tot nu toe vooral tevreden met mijn polarizer.

Polarizer is best wel handig hoor. Ik heb nog een circulair liggen in maat 58MM.

Ik wil graag een Peleng 8mm fish eye kopen, mensen met ervaring ermee hier?

Compositie niet heel spannend, onderwerp misschien wat meer uit het midden houden..
Verder is het wel apart met die sneeuw

Is inderdaad al gephotoshopt

Origineel:

Was ook eigenlijk gewoon simpel genomen. Hij had zichzelf net vastgespold in het zand en toen maakte ik daar effe een foto van zodat hij dat terug kon zien later. Toen ik hem thuis op de pc bekeek dacht ik van joh, laat ik er eens wat mee proberen met photoshop

Wil trouwens misschien mijn camera verkopen en een spiegelreflex kopen. 2e hands mag. Budget is ongeveer 300-400 euro. Iemand nog tips ? Zal handig zijn als er SD kaartjes in kunnen aangezien ik bij mijn huidige camera een SD-kaart van 8gb had gekocht.

Last edited:
En wat heb jij dan als ik vragen mag ?

Vriend van mij die semi-prof fotograaf is adviseerde mij een Nikon D3000 Body + Tamron 18-200. Is dat wat ?

Ja dat is bij mij dus precies hetzelfde, waar het verschil met al die lenzen in zit. Die getallen van 18-55 en 18-200 bijv. staat voor zoombereik vertelde hij me. Maar die F getallen enzo weet ik allemaal niet haha. Maar ik ga dit topic effe doorspitten om foto's van jou te zien. Ben wel benieuwd naar wat voorbeeldfoto'tjes wat je er mee kunt doen.

ja dat 18-55 staat voor groothoek lens. te vergelijken met wat je zelf ziet.
en 55-200 bijv, is een telelens, daarmee kan je objecten van veraf mee fotograferen.

Heb nog geen foto's gemaakt met me camera.
Moet hem namelijk nog binnen krijgen :$
de dag dat hij geleverd zou worden, was er niemand thuis :+

Die F-getallen staan voor hoe groot het diafragma is, de kleiner het diafragma des te donkerder de foto en meer tijd het nodig heeft (hogere sluitertijd) om licht op te vangen, beweeg dus niet teveel. Een hoog F-getal, zeg f22 is een klein diafragma en vice versa.

Status
Not open for further replies.