Oké goed, jullie gebruiken die foto's om te verkopen oid als ik het goed begrijp?
Waarom post je het dan hier?
Iemand die een beetje kan photoshoppen heeft die tekst er zo uit.
En ik knip met paint gewoon de onderste rand eraf..
Als je er niet van houd dat mensen jou afbeeldingen gebruiken, moet je ze hier maar niet posten.
Maar ik dacht eigenlijk dat jullie fotograferen voor de fun, en niet voor de money.
Want waar wil je je foto's aan verkopen oid?
Kijk die van die ski-er, was voor een sponsor..
Maar waar ga je foto's van Afrika aan verkopen?
Aangezien mij opa ook fotografeert, en die heeft ook allemaal zooi van 10-20,000 euro.
Maar die schiet een plaatje, laat die foto maken en stopt hem in een boek.
Verdient er geen cent aan, hij doet het echt puur voor de fun.
Dus zou iemand mij dan kunnen vertellen wat voor doeleinden en nog meer zijn?
@ InIMoek, ik fotografeer niet, dus ik zou niet weten hoe dat voelt als iemand jou afbeelding ongevraagd gebruikt of verkoopt.
Ik heb in ieder geval nu een mooie achtergrond.
Oké goed, jullie gebruiken die foto's om te verkopen oid als ik het goed begrijp?
Waarom post je het dan hier?
Iemand die een beetje kan photoshoppen heeft die tekst er zo uit.
En ik knip met paint gewoon de onderste rand eraf..
Als je er niet van houd dat mensen jou afbeeldingen gebruiken, moet je ze hier maar niet posten.
Maar ik dacht eigenlijk dat jullie fotograferen voor de fun, en niet voor de money.
Want waar wil je je foto's aan verkopen oid?
Kijk die van die ski-er, was voor een sponsor..
Maar waar ga je foto's van Afrika aan verkopen?
Aangezien mij opa ook fotografeert, en die heeft ook allemaal zooi van 10-20,000 euro.
Maar die schiet een plaatje, laat die foto maken en stopt hem in een boek.
Verdient er geen cent aan, hij doet het echt puur voor de fun.
Dus zou iemand mij dan kunnen vertellen wat voor doeleinden en nog meer zijn?
@ InIMoek, ik fotografeer niet, dus ik zou niet weten hoe dat voelt als iemand jou afbeelding ongevraagd gebruikt of verkoopt.
Ik heb in ieder geval nu een mooie achtergrond.
Zeg jij tegen de groenteboer ook.. Heee godverdomme! Waarom zijn die tyfus appeltjes zo tering groen vandaag? Als ze morgen niet rood zijn, sterf je maar lekker!
Over 't algemeen reageren mensen vaker en enthousiaster op een vraag als je 'm stelt zonder forumheld-mentaliteit.
Lekker overdreven reactie weer Tinus.. wordt tijd dat een modje je even een waarschuwing geeft.. dit is volgens mij niet de eerste keer..
Daarnaast vind ik de vraag niet zo bijster slim.. "waarom post je het hier dan?"
1: het is een fotografietopic
2: mensen kunnen er wat van leren
3: posen met dikke pic's is leuk
4: wij, als kijkers, vinden het leuk
Je kan ook wachten totdat ie in een magazine staat en dan scannen en gebruiken 8P dus waarom niet hier posten..
Als je eenmaal een reputatie opgebouwt heb in foto-maak-land dan denk ik dat je je foto's goed kwijt kan.. maar hier kan Youri vast meer over vertellen.
Hmm, ik krijg die foto van Erik maar niet goed bewerkt. Ik krijg je niet mooi uit de bril geshopped, denk dat er niks anders opzit dan het lekker zo laten.
Ik heb een tering hekel aan mensen die je foto gaan knippen en vervolgens als achtergrond gebruiken.
Maar even serieus, hoe zou jij het vinden als iemand ineens jouw foto ergens verkoopt of gebruikt zonder het te melden?
je maakt het alleen maar erger.
reageer eens profi en trek je het niet zo aan.
leg het lekker naast je neer wat andere denken en zeggen en ga ontopic.
nou wat vinden mensen van de eos 1000D ivm powershot sx10
http://farm5.static.flickr.com/4006/4242247848_011895c6e9_o.jpg
Ik heb zojuist deze foto van Wheelex verkocht aan een klant, is uitvergroot en is 1x1,5m afgedrukt en hangt in een kantoor 800E voor gevangen :W
Let er wel op ELKE foto die iemand op internet zet word automatisch vrijgegeven voor publiek/commerciele doeleinden/alles en iedereen, of je er nou een copyright R op shopt of niet dat maakt niks uit.
Heb je dit netjes zoals jij wilt ingevuld en MET copyright kennisgeving zijn zij uiteraard verplicht contact met jou op te zoeken en eventueel jou geld moeten betalen voor het plaatsen van de pic.
MAAR staat er geen copyright op de foto zijn zij vrij wat er met het beeld gebeurd, dus zie jij op de vroege maandag morgen jouw foto in de krant staan kun je uiteraard fluiten naar je centen.