Algemeen fotografie topic #7

Status
Not open for further replies.
nou tinus, zoals youri zoon zegt ook voor promotie/credits voor wat je doet.. ik zet me naam er ook nooit in want ik maak toch crappy pics :P

Oké goed, jullie gebruiken die foto's om te verkopen oid als ik het goed begrijp?

Waarom post je het dan hier?
Iemand die een beetje kan photoshoppen heeft die tekst er zo uit.
En ik knip met paint gewoon de onderste rand eraf..
Als je er niet van houd dat mensen jou afbeeldingen gebruiken, moet je ze hier maar niet posten.

Maar ik dacht eigenlijk dat jullie fotograferen voor de fun, en niet voor de money.
Want waar wil je je foto's aan verkopen oid?
Kijk die van die ski-er, was voor een sponsor..
Maar waar ga je foto's van Afrika aan verkopen?

Aangezien mij opa ook fotografeert, en die heeft ook allemaal zooi van 10-20,000 euro.
Maar die schiet een plaatje, laat die foto maken en stopt hem in een boek.
Verdient er geen cent aan, hij doet het echt puur voor de fun.

Dus zou iemand mij dan kunnen vertellen wat voor doeleinden en nog meer zijn?

@ InIMoek, ik fotografeer niet, dus ik zou niet weten hoe dat voelt als iemand jou afbeelding ongevraagd gebruikt of verkoopt.
Ik heb in ieder geval nu een mooie achtergrond.

Loop niet zo te blaten, een logo op je foto kan je ook gebruiken puur en alleen voor promotionele doeleinden.

canon 1000d met 18-55 IS lens + een 55-200 een leuke basis om mee te beginnen ?
nu actie bij mediamarkt voor 388.

heeft iemand deze al eens vergeleken met een powershot sx10 (reeds in bezit)?

Oké goed, jullie gebruiken die foto's om te verkopen oid als ik het goed begrijp?

Waarom post je het dan hier?
Iemand die een beetje kan photoshoppen heeft die tekst er zo uit.
En ik knip met paint gewoon de onderste rand eraf..
Als je er niet van houd dat mensen jou afbeeldingen gebruiken, moet je ze hier maar niet posten.

Maar ik dacht eigenlijk dat jullie fotograferen voor de fun, en niet voor de money.
Want waar wil je je foto's aan verkopen oid?
Kijk die van die ski-er, was voor een sponsor..
Maar waar ga je foto's van Afrika aan verkopen?

Aangezien mij opa ook fotografeert, en die heeft ook allemaal zooi van 10-20,000 euro.
Maar die schiet een plaatje, laat die foto maken en stopt hem in een boek.
Verdient er geen cent aan, hij doet het echt puur voor de fun.

Dus zou iemand mij dan kunnen vertellen wat voor doeleinden en nog meer zijn?

@ InIMoek, ik fotografeer niet, dus ik zou niet weten hoe dat voelt als iemand jou afbeelding ongevraagd gebruikt of verkoopt.
Ik heb in ieder geval nu een mooie achtergrond.

Hoe oud ben jij?

Moet hem wel gelijk geven dat het wat haantjesgedrag is hier de laatste tîjd op het forum, hij wordt echt eruit gekozen. Deels komt dat door de personen zelf, maar deels ook door zijn laag niveau van reageren soms..

je maakt het alleen maar erger.
reageer eens profi en trek je het niet zo aan.
leg het lekker naast je neer wat andere denken en zeggen en ga ontopic.

nou wat vinden mensen van de eos 1000D ivm powershot sx10

Zeg jij tegen de groenteboer ook.. Heee godverdomme! Waarom zijn die tyfus appeltjes zo tering groen vandaag? Als ze morgen niet rood zijn, sterf je maar lekker!

Over 't algemeen reageren mensen vaker en enthousiaster op een vraag als je 'm stelt zonder forumheld-mentaliteit.

En met deze wijze woorden kunnen we de discussie nu wel afsluiten denk ik.

Tinus: lees de post die ik hier quote nog maar eens heel goed door. Natuurlijk is het niet leuk als je iedere keer belachelijk wordt gemaakt, maar besef wel dat je het op deze manier zelf uitlokt. Je springt er nogal uit met je manier van praten, en dat roept nu eenmaal bepaalde reacties op. Ik geef je er geen warning voor, misschien moet je zelf maar eens de keuze maken of je überhaupt dit forum nog wel wil bezoeken.

Wat mij betreft is de discussie nu voorbij. Als iemand weer de held gaat uithangen, komt er wel een warning voor terug.

Lekker overdreven reactie weer Tinus.. wordt tijd dat een modje je even een waarschuwing geeft.. dit is volgens mij niet de eerste keer..

Daarnaast vind ik de vraag niet zo bijster slim.. "waarom post je het hier dan?"
1: het is een fotografietopic
2: mensen kunnen er wat van leren
3: posen met dikke pic's is leuk
4: wij, als kijkers, vinden het leuk

Je kan ook wachten totdat ie in een magazine staat en dan scannen en gebruiken 8P dus waarom niet hier posten..

Als je eenmaal een reputatie opgebouwt heb in foto-maak-land dan denk ik dat je je foto's goed kwijt kan.. maar hier kan Youri vast meer over vertellen.

Fixed. Klaar dus nu erover. Meld dit svp in U en A als zoiets er is. Wat reakties trashed.

Hmm, ik krijg die foto van Erik maar niet goed bewerkt. Ik krijg je niet mooi uit de bril geshopped, denk dat er niks anders opzit dan het lekker zo laten.

Hmm, ik krijg die foto van Erik maar niet goed bewerkt. Ik krijg je niet mooi uit de bril geshopped, denk dat er niks anders opzit dan het lekker zo laten.

Ik ben ook al een tijd er mee bezig geweest, het lukt me ook niet. Komt gewoon door de verschillende kleuren in de skibril.

Mwoah dat zou kunnen maar ik denk dat het heel erg arbeidsintensief is en dat het resultaat toch niet het gewenste effect heeft.

Ik denk dat het gewoon jammer is en een goede les voor de volgende keer.

je maakt het alleen maar erger.
reageer eens profi en trek je het niet zo aan.
leg het lekker naast je neer wat andere denken en zeggen en ga ontopic.

nou wat vinden mensen van de eos 1000D ivm powershot sx10

Die powershot heb ik nooit mee geschoten.. Maar een 1000D is best een leuke cam..
Voelt best stevig, steviger dan een 450d.. alleen heeft ie net iets minder opties.

Waar ik vooral op doel is de post van Inimoek ;)

Kijk niemand vind het leuk als je trots je foto op een forum aan iedereen laat zien en je later ''jouw'' foto terug ziet in een reclame bijvoorbeeld terwijl je er zelf niks voor gevangen hebt.

Let er wel op ELKE foto die iemand op internet zet word automatisch vrijgegeven voor publiek/commerciele doeleinden/alles en iedereen, of je er nou een copyright R op shopt of niet dat maakt niks uit.
Waar het vooral om gaat is de bestandsinfo, hierin kun je zelf je copyright kennisgeving instellen en eventueel ook je contact gegevens invullen.
Deze gegevens zullen ten alle tijden aan het desbetreffende bestand hangen en kunnen je leuke centen opleveren.

Als per toeval jouw foto bij het Algemeen Dagblad bijvoorbeeld terecht komt word er automatisch naar deze data gekeken.
Heb je dit netjes zoals jij wilt ingevuld en MET copyright kennisgeving zijn zij uiteraard verplicht contact met jou op te zoeken en eventueel jou geld moeten betalen voor het plaatsen van de pic.
MAAR staat er geen copyright op de foto zijn zij vrij wat er met het beeld gebeurd, dus zie jij op de vroege maandag morgen jouw foto in de krant staan kun je uiteraard fluiten naar je centen.

Door deze data wel te gebruiken hebben aardig wat mensen errug leuke euro's achteraf verdient in rechtzaken :)

Let er daarom echt op dat je dit bij je mooiste werkjes toepast!

Let er wel op ELKE foto die iemand op internet zet word automatisch vrijgegeven voor publiek/commerciele doeleinden/alles en iedereen, of je er nou een copyright R op shopt of niet dat maakt niks uit.

Heb je dit netjes zoals jij wilt ingevuld en MET copyright kennisgeving zijn zij uiteraard verplicht contact met jou op te zoeken en eventueel jou geld moeten betalen voor het plaatsen van de pic.

MAAR staat er geen copyright op de foto zijn zij vrij wat er met het beeld gebeurd, dus zie jij op de vroege maandag morgen jouw foto in de krant staan kun je uiteraard fluiten naar je centen.

Je spreekt jezelf hier tegen. :?

Bekend persoon in de combinatie tussen rechten en digitale media zegt er dit over:
http://www.iusmentis.com/auteursrecht/nl/foto/internet/

Ik zie inderdaad een tegenspraak, komt een beetje door de zinsopbouw :P Doel niet op een copyrightkennisgeving OP de foto maar IN de bestandsinformatie.

En de link die je poste is inderdaad hoe het zou moeten gaan volgens het boekje, echter is dit in de praktijk vaak anders.

Status
Not open for further replies.
Back