Algemeen fotografie topic #7

Status
Not open for further replies.
Waar ik vooral op doel is de post van Inimoek ;)

Kijk niemand vind het leuk als je trots je foto op een forum aan iedereen laat zien en je later ''jouw'' foto terug ziet in een reclame bijvoorbeeld terwijl je er zelf niks voor gevangen hebt.

Let er wel op ELKE foto die iemand op internet zet word automatisch vrijgegeven voor publiek/commerciele doeleinden/alles en iedereen, of je er nou een copyright R op shopt of niet dat maakt niks uit.
Waar het vooral om gaat is de bestandsinfo, hierin kun je zelf je copyright kennisgeving instellen en eventueel ook je contact gegevens invullen.
Deze gegevens zullen ten alle tijden aan het desbetreffende bestand hangen en kunnen je leuke centen opleveren.

Als per toeval jouw foto bij het Algemeen Dagblad bijvoorbeeld terecht komt word er automatisch naar deze data gekeken.
Heb je dit netjes zoals jij wilt ingevuld en MET copyright kennisgeving zijn zij uiteraard verplicht contact met jou op te zoeken en eventueel jou geld moeten betalen voor het plaatsen van de pic.
MAAR staat er geen copyright op de foto zijn zij vrij wat er met het beeld gebeurd, dus zie jij op de vroege maandag morgen jouw foto in de krant staan kun je uiteraard fluiten naar je centen.

Door deze data wel te gebruiken hebben aardig wat mensen errug leuke euro's achteraf verdient in rechtzaken :)

Let er daarom echt op dat je dit bij je mooiste werkjes toepast!

Kijk, jij beantwoord tenminste me vraag.
Dat snapte ik dus niet aan het Copyright gedeelte.

Thanks iig.

Ik zie inderdaad een tegenspraak, komt een beetje door de zinsopbouw :P Doel niet op een copyrightkennisgeving OP de foto maar IN de bestandsinformatie.

En de link die je poste is inderdaad hoe het zou moeten gaan volgens het boekje, echter is dit in de praktijk vaak anders.

Jij zegt hetzelfde. :P

ik zag bij een heel vage bekende een foto'tje in haar portfolio staan, en vond m zo vet, maar even posten dus

Attachments

• 6251_108412697899_518002899_2075067_5131059_n.jpg
    6251_108412697899_518002899_2075067_5131059_n.jpg
    49.1 KB · Views: 77
Jij zegt hetzelfde. :P

Ook daar heb je gelijk in :P

Het is meer een tip om jezelf een hoop gezeur te besparen.

De regels zijn er altijd wel maar toch worden bepaalde foto's nog steeds gebruikt zonder dat de fotograaf er iets van terugziet.
Veel fotografen denken vaak aan een zeer dure rechtzaak en hebben daar allemaal geen zin in, dit is vreemd aangezien ze juist veel geld kunnen vangen.

Ik ga binnenkort een aantal maanden naar Zuid-africa en wil graag een goede camera meenemen.
Ik zat er zelf aan te denken om een Canon 450d + 2 verschillende lenzen te kopen zodat ik in verschillende situatie uit de voeten kan.

Heeft iemand nog tips over welke lenzen het dan zouden kunnen worden? Budget voor camera + lenzen is ong. 800e

Oke bedankt voor de info tot dusver. Kan ik het beste kiezen voor canon lenzen of zijn andere merken ook goed?

Ik was vandaag ff de media-markt in en daar kon ik voor 800e de camera + kitlens + 70-200 lens + memorycard + tas krijgen. Dus daar komt die 800e als budget vandaan. Dacht namelijk zelf dat het misschien wel goedkoper kon.

Kitlens is best leuk als je hem heel houd :P

Sigma en tamron hebben zeker geen verkeerde objectieven voor vaak best schappelijke prijsjes :)

wat vinden jullie hiervan?? onbewerkt. vond 'm wel grappig geworden.
[ir]http://i46.tinypic.com/68bgcm.jpg[/ir]
rara wat is het:P

glas sprankelend drinken ?

Wel vette pic

Over 2 weken krijg ik me camera ook binnen.
Nikon d3000 met 18-55 lens :)

Kan ik ook eens fatsoenlijke picca's maken :+

Oke bedankt voor de info tot dusver. Kan ik het beste kiezen voor canon lenzen of zijn andere merken ook goed?

Ik was vandaag ff de media-markt in en daar kon ik voor 800e de camera + kitlens + 70-200 lens + memorycard + tas krijgen. Dus daar komt die 800e als budget vandaan. Dacht namelijk zelf dat het misschien wel goedkoper kon.

Dan zou ik eerder opteren voor de kitlens en de 55-250, dan vullen de lenzen elkaar perfect aan. En met die 55-250 zit je echt met een topper voor die prijs.

Status
Not open for further replies.
Back