Algemeen fotografie topic #6

Status
Not open for further replies.
Hmm, m'n ouders hebben me aangeboden de camera voor te schieten, dus kan per direct eigenlijk een cam kopen.
Alleen ben ik er nog niet over uit waar ik heen wil met een budget van max 1000,-.
Voor die prijs wil ik er sowieso een lens bij, 'normaal' bereik.
't Mooie zou natuurlijk zijn wanneer er dan ook nog een flitser bijzit.

http://www.fotoapparatuur.nl/Canon/...xcamera/Canon-EOS1-Ds-fullframe/Ad111324.html
Wat ouder, wel FF, 11MP, maar 3fps..

En de huidige kansmakers naast elkaar:
http://www.dpreview.com/reviews/com...non_eos1dmkii,canon_eos5d,nikon_d300&show=all

Jullie meningen?

Ik zou in dit rijdtje voor de d300 gaan, even vlak uit:

Voordelen:
Meeste MP
Snelste
Hoger iso optie,s

Nadelen:
geen FF
geen Grote body( kan je altijd oplossen met batterypack)

Voor de rest zou ik zeggen , denk heel goed na! je kan ook zeggen ik stel het nog even uit en koop over eentijdje wel gewoon een Snelle FF body(alles in 1)

Ik zag paar daagje,s terug bevoorbeeld een d700 staan op foto aparatuur voor 1500-, met maar 3500 klicks.

Ik denk alleen niet dat voor je 1000-, een goede body gaat vinden+ lens want neem aan dat je geen kite lens wilt :p

Voor canon en nikon kan ik bijde de 24-70 aan raden( sigma of canon/nikon) is onwijs lekker range, 24/70 van nikon scherper dan dit kan het volgens mij niet.

Nadel van canon ook weer is dat als je een 5d of 1ds/1d koopt dat je alleen canon L serie lenzen er op kan zetten( dus duur). Bij nikon kan je op een fulframe ook een std lens zetten alleen zet die hem dan om naar de helf van de pixels.

@ john,
heheh niemand is profeisoneel hierzo volgens mij :p
Je moet het ook niet op vatten als een afzeikende post ofzo maar de meeste mensen kiezen toch voor Canon of Nikon(iets duurder) maar vaak wel waard, van wege kwaliteit.

Maar heb al meerdere super platen voorbij zien komen uit een Sony.
Even over je foto,s volgens mij mis ik wat scherpte, zekker bij de eerste 3.
4 vindt ik een mooi plaatje. Je kan je Exif even nakijken, naar je sluitertijden.

Als je sluitertijden bevoorbeeld te laag zijn dan worden je beelden ook nooit helemaal scherp.Vuist regel is een beetje dat je nooit onder je brandpunt afstand van je objectief mag zitten. Jou geval dus 1/80 ste.

Als je een lens koopt zou ik minolta links laten liggen en idd voor Sigma in die richting kijken.

Wat een verhaal jo :P:P
Dan maar een foto, deze heb ik de laast dag in egypte geschoten.

je kan moeilijk zeggen tegen een straat vetje van he doe jij die sigareten is uit ik moet even fototje trekken :P

Snap opzich wel wat je bedoelt , maar voor mij geeft het precies weer hoe de mensen daar zijn op straat.

afgelopen zaterdag naar de dierentuin geweest.
Voor het eerst mijn D90 echt beetje lopen uit proberen. Hier aantal plaatjes:

aapje1.jpg

aapje2.jpg

beestje1.jpg

chineestuintje1.jpg

eendje1.jpg

flamingo1.jpg

deze is niet helemaal scherp maar had geen betere :S
grotepoes1.jpg

ijsbeer1.jpg

ijsbeer2.jpg

neushoorn1.jpg

schilpad1.jpg

struisvogel1.jpg

struisvogel2.jpg

vleermuis1.jpg

vogel1.jpg

vogel2b.jpg

vogel3.jpg

vogel4.jpg

vogel5.jpg

zebra1a.jpg

Last edited:
afgelopen weekend met de 4x4 omgevallen.. camera lag niet in het speciaal aangepaste zachte schuim dashbordkastje, maar naast me :|

vs9csel3ce06w1i4ukj8.jpg

h2sbs9srkqgfplf1xw7e.jpg

lens is recht naar beneden in de zachte modder gevallen, en kwam op de body tot stilstand |(

maar na wat tandenborstel werk issie weer schoon, het zoomen gaat nog wel wat stroef..

lache! ik kom daar ook wel eens om te wakeboarden, ben je daar vaak? wakeboard je zelf ook?

Ik kom er wekelijks ;) Woon er maar 10 min vanaf. Ik doe het zelf niet omdat die baan linksom draait en ik goofy sta...

+ Dat ik het gewoon helemaal niet kan :D We zitten daar altijd corona's baas te maken :W

Voor canon en nikon kan ik bijde de 24-70 aan raden( sigma of canon/nikon) is onwijs lekker range, 24/70 van nikon scherper dan dit kan het volgens mij niet.

wel niet vergeten dat het bij een dx camera nog keer 1,5 of 1,6 gedaan moet worden.
Dus het zoom bereik is anders dan op jou FF

I know, maar aangezien zijn budget niet te groot en hij wil kwaliteit dan zoiets waarschijnlijk de best oplossing zijn.

ik ben zelf ook nog aan het denken over een 24-70..
wel van sigma dan.
heb nu de 18-50 maar kom vaak net wat te kort!
en merk dat ik de 18 tot 21 mm niet zo gek veel gebruik

Status
Not open for further replies.
Back