Algemeen fotografie topic #6

Status
Not open for further replies.
Omdat ik liever een wat beter, maar misschien iets ouder toestel heb ipv een nieuwe wat mindere.
Ik geef niet zoveel om 'nieuw', de quali zal er echt niet op achteruit gaan, volgens mij.

40D mischien een idee dan?

Las laatst ook iets over de Canon 1D mach 1, die nu iets goedkoper waren, maar voor veel fotograven nog steeds "de shit" was. :P

Inderdaad, Nikon is iets duurder met lenzen.

Hogere MP komt ook pas tot zijn nut met afdrukken op groot formaat, maar dat heb jij wel nodig denk ik? :)

Nah, ik vind 't vooral handig met croppen, omdat ik na aankoop wss even geen knaken heb voor een leuke zoomer.
Andere kant is natuurlijk ook dat ik een goedkopere cam kan kopen met dan wel weer een leuke lens.

Afgelope Zondag lekker zitten chillen bij de waterkibaan @ Wollebrand... Toevallig mn cam bij me :D

[ir]http://i32.tinypic.com/33nuadt.jpg[/ir]

Vooruit, omdat ik er toch wel waarde aan hecht, brand los! :p

Vette foto's zo; kleur van je oto icm die achtergrond!
Ze zijn alleen nogsteeds iets scheef. +pippi+

Opzich kan de vignetting, maar 't mag iets subtieler.
Verder zouden de 2 standpunten van voor- en achterkant iets interessanter kunnen, maargoed, dat is meer smaak.

Inimoek,
Volgens mij ben je iets te ver met de kleuren gegaan, voor de rest is de actie wel goed:P ook het moment.

Bjorn,
je moet eens kijke wat je wilt Fulframe of niet ? naja je weet zelf ook wel dat je uit je lenzen de meeste kwaliteit haalt.

Zou wel een beetje Camera kopen van deze tijd.kwa ruis prestatie,s enzo.
5d is idd erg mooi toestel. 1dmk ll ook alleen zit je maar met 8mp( omdat je zei dat je wel makelijk vindt me croppen)

wat denk je van de 50d dan ? kan je niew wel rond die prijs halen.

Last edited:
Link nogeens: http://www.dpreview.com/reviews/com...n_eos5d,canon_eos50d,canon_eos1dmkii&show=all

Zoals ik al zei: nieuw interesseert me niet zozeer.

Als ik zo nog eens kijk, denk ik dat een 5d wat chiller is.
Dat fullframe is wel interessant qua lichtopbrengst, wide-angle, meer MP dan 1d mkII etc en een dikke zoomlens zal ik toch niet vaak gebruiken.

De 50d heeft wel een hogere ISO (geboost, dus in principe kan dat ook met RAW op PC toch?) meer Pixels per inch, maar wat houdt dat laatst nu precies in?

Nadeel tov 1d mkII is toch wel het grote verschil in FPS.
Ik gebruik 't niet vaak, dus niet echt noodzakelijk, maar 't is wel fijn op die momenten dat je 't wel nodig hebt. Kwam 't bijvoorbeeld wel tegen met snowboard- en skatefoto's.

Maargoed, dan moet ik zou ik gewoon door moeten sparen ofc en ik vind dit al duur genoeg. :)

Voor skateboard, snowboard enz foto's is die hoge FPS zeker wel handig. Youri had pas geleden ook zoon pic gepost van een achteruit salto :W

Had ik laatst mijn oog laten valen op de Tamron 18-55 F2,8
kwam ik net de sigma 24-70 F2,8 tegen, is net wat duurder maar wel met een leuker bereik eigenlijk.

Iemand ervaring met deze lens?

Jij heb toch een crop cam? Dan is het bereik van de 18-55 juist fijner (imo) vanwege je groothoek.

140 euro's.

perfecte staat, inc zonnekap en doppen, geen krasjes oid, bonnetje en ori doos aanwezig

edit: ben geintresseerd in andere lenzen dus wil je ruilen ofzo, meld maar wat je hebt

@ bjorn,

50d is wel een mooi ding alleen je ruis prestatie,s zijn nooit optimaal. Aangezien je een kleine sensor heb maar wel met veel megapixels, dus veel sneller ruis vorming, dan bij een FF.

Een snelle camera is makelijk en handig, maar ik heb met een 450d(4,5fps) ook een kite foto geschoten die nu in meerdere magazine,s staat o,a de Zoom.

En idd wat je zecht FF is wel onwijs lekker , heb ik nu ook en wordt er heel vrolijk van!
Ook kan je eens kijken naar een Nikon d300, geen full frame wel 12mp , iets over de 6fps en goede ruis prestatie,s.

Ik zou gewoon even goed zoeken en kijken wat je echt wilt, want het is kut als je ene hoop geld uit geeft en dat je dan toch zecht , stjaa ik mis wat het zij MP of FPS.

Probleem bij Canon is datz e geen Snelle FF hebben , voor mij ook de overstap op Nikon. De d700 8fps en FF 12,7mp. Voor de mij perfect combi.

En als je skate en snowboard foto, wilt maken o.a, neem een snelle cam( niet alleen voor pfs) maar ook voor je focus snelheid. Want als je uit 10 sprongen de helf het moment van een grab of tweak mist dan wordt je echt niet vrolijk van.

Over me d700 die ik nu heb kan ik alleen maar goed over spreken heerijk.
Anders zou ik eens zeggen huur eens een keer een dagje 2 cams.

@san
Ik zou de 18-55 nemen aangezien je op je crop te veel in je groothoek berijk gaat missen met de 24-70. neem je een groothoek 10-20 bv dan zou ik wel de 24-70 nemen.

Status
Not open for further replies.
Back