Algemeen fotografie topic #6

Status
Not open for further replies.
Wat foto's van Nico, onze kitten :P

3707503464_1e4fbe52b9_o.jpg

3707503718_c1a3bef6e3_o.jpg

3706691603_ec1ee1bcc8_o.jpg

3706691787_9b2a764ab4_o.jpg

3707504242_3604bbab28_o.jpg

3707504820_b6a0d2e13e_o.jpg

3706692653_570081c6b7_o.jpg

@ bjorn,

50d is wel een mooi ding alleen je ruis prestatie,s zijn nooit optimaal. Aangezien je een kleine sensor heb maar wel met veel megapixels, dus veel sneller ruis vorming, dan bij een FF.

Een snelle camera is makelijk en handig, maar ik heb met een 450d(4,5fps) ook een kite foto geschoten die nu in meerdere magazine,s staat o,a de Zoom.

En idd wat je zecht FF is wel onwijs lekker , heb ik nu ook en wordt er heel vrolijk van!
Ook kan je eens kijken naar een Nikon d300, geen full frame wel 12mp , iets over de 6fps en goede ruis prestatie,s.

Ik zou gewoon even goed zoeken en kijken wat je echt wilt, want het is kut als je ene hoop geld uit geeft en dat je dan toch zecht , stjaa ik mis wat het zij MP of FPS.

Probleem bij Canon is datz e geen Snelle FF hebben , voor mij ook de overstap op Nikon. De d700 8fps en FF 12,7mp. Voor de mij perfect combi.

En als je skate en snowboard foto, wilt maken o.a, neem een snelle cam( niet alleen voor pfs) maar ook voor je focus snelheid. Want als je uit 10 sprongen de helf het moment van een grab of tweak mist dan wordt je echt niet vrolijk van.

Over me d700 die ik nu heb kan ik alleen maar goed over spreken heerijk.
Anders zou ik eens zeggen huur eens een keer een dagje 2 cams.

@san
Ik zou de 18-55 nemen aangezien je op je crop te veel in je groothoek berijk gaat missen met de 24-70. neem je een groothoek 10-20 bv dan zou ik wel de 24-70 nemen.

Ik gebruik echt heel erg weinig de groothoek, daarom zie ik dat niet als een obstakel. En zoals je zegt kan ik ook nog een echte groothoek erbij kopen, mocht ik dat willen, wat ik ook zeker ga doen. :)

Youri, ik reageer later nog wel ff op je post, thanks iig. :)

Alex, die laatste is echt heel nice, vind ik, met dat licht, die pose etc.

wat voor fotografie-groothandels alla gistron zijn er eigenlijk allemaal?
waar je dus in kan schrijven die alleen leveren aan bedrijven zeg maar

Gisteren Sony Alpha 200 digitaal spiegelreflex met 17-80mm lens gekauft

Leuk om mee te beginnen dacht ik zo?

dslr-a200_wsal18-70_right_fl_600.jpg

Heb nog niet echt mooie foto's

Waarom eigelijk deze aankoop ? Prima Camera hoor! Het is toch altijd wat je er mee doet.

Even kleine uitleg op reactie hierboven, voor sony ben je gewoon beperkter in lenzen, extender, flitsers etc etc. met Canon of nikon die hebben een veel uitgebreider asortiment.

Maar goed is zekker wel een mooie camera hoor!

Reden van deze keus is prijs kwaliteit.
Dit is 1 van de goedkoopste spiegelreflex cams.

Ik ben geen professionele fotograaf en dat is ook niet mijn doel. Ik zocht een cam waar ik mooie foto's voor de hobby mee kan maken.

@ Pronk: Was meer een bevesteging dan een vraag ;)

@ Sander: Want?

Tuurlijk tuurlijk.

Echter was dit toestel voor 298,- met 17-80 lens. Er zijn genoeg lenzen voor. Heb ik al uitgezocht en hoeveel lenzen wil je hebben? (Minolta lenzen passen bijvoorbeeld ook) Tevens past hier dat achterlijk langzame sony geheugen niet in maar gewoon CF.

Het is uiterraad voor de fun/hobby. Ik moet nog een hoop leren maar om te beginnen lijkt me dit een prima toestel.

Hier wat probeersels. ook even een beetje gestoeid met Photoshop. Tips zijn meer dan welkom. Zit niet op afzeik posts te wachten ;)

DSC00237edit.jpg

DSC00259edit.jpg

DSC00248edit.jpg

DSC00254edit.jpg

vind ze echt zo slecht nog niet!!

en idd.. kijk maar eens naar sigma of tamron lenzen zijn er ook veel voor sony te vinden ;)

Status
Not open for further replies.
Back