Precies.
Ik heb nieteens een eigen cam.
Ik bedenk me net dat al mijn foto's hier trouwens veel te verzadigd zijn, natuurlijk..
Heeft er iemand een website waar ik GOED via kan calibreren?
Ik heb al rondgeloerd, maar weinig resultaat; contrast staat wel goed.
Een niet IPS of PVA scherm kalibreren met zo'n dure tool is nutteloos. Een TN paneel, dat veelal gebruikt wordt, kan niet eens het volledige kleuren spectrum weergeven. Dan zou je nog beter een colorprofile kalibratie tooltje kunnen downloaden. En simpelweg op de hand doen.
Er zit trouwens best wat ruis in de lucht van je foto, terwijl de rest kneiterscherp is.
Iets teveel verscherpt?
@ inimoek.
Zou zoiezo voor de Nikon gaan! En als je budget het toe laat neem 2 lenzen die in dit zoom berijk passen. Dan zijn je resultaten veel mooier.
Jah je moet even kijken waar je zelf het meeste in schiet, welk berijk.
Dan zou ik gewoon een budget vast stellen en daar een mooie lens voor kopen.
Glas is erg belangrijk , veele malen belangerijker dan de body. Heb zit zelf 3 maanden terug heel goed ondervonden!
Volgens mij is dat gewoon vuil op één van de twee lens zijdes van het objectief of op de spiegel. Voor stof op de sensor is het niet erg scherp. Even op een kleine diafragma opening (F22) een foto maken van een wit papier. Dan kan je het zo zien.
Mijn EOS ligt al TE lang NIETS te doen. ;(
Volgens mij is dat gewoon vuil op één van de twee lens zijdes van het objectief of op de spiegel. Voor stof op de sensor is het niet erg scherp. Even op een kleine diafragma opening (F22) een foto maken van een wit papier. Dan kan je het zo zien.
Mijn EOS ligt al TE lang NIETS te doen. ;(