This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Algemeen fotografie topic #6

Status
Not open for further replies.
Ok, bitches, i need your help! :#
M'n serie is zo goed als af, maar ik moet even wat feedback hebben.

Onder elke foto staat wat 't voor moet stellen en ik wil weten of dat ook zo overkomt.

't Is dus 't idee dat ik 4 jaar lang mezelf niet ben geweest, me overal achter verschuilt heb en mijn 'gevecht' daar vanaf te komen. Vandaar dat je nauwelijks m'n gezicht ziet of ergens (half) achter.

Teveel kijken naar wat anderen maken/doen, waarbij ik m'n eigen identiteit niet zie.

Daarbij verlies ik mezelf steeds verder uit 't oog, maar lieg tegen iedereen dat 't nog prima gaat.
Op de andere foto zal ik achter 't raam zitten, waarin je in de weerspiegeling mensen ziet staan/lachen.

Daarbij ga ik aan de anti-depri, maar word 't allemaal nog maar weinig beter.
Ik besef dat 't nu echt tijd word dingen te veranderen (5 voor 12), maar niet op deze manier.
(Deze 2 moet ik nog even omdraaien.)

Ik besluit 't op m'n benen te laten tattooeren (2 ogen), dat ik vanaf nu echt op m'n eigen benen moet gaan staan. De 2 ogen staan er dus voor dat 'I've got my own back.' en dat die kutzooi verleden tijd is.
Daarbij ben ik er een jaar tussenuit geweest en een aantal maanden ben wezen snowboarden, waarmee ik echt uit m'n eigen duisternis ben gestapt.

Dat jaar werd me steeds meer duidelijk, dat mijn zwakke punt (mensen observeren) eigenlijk mijn sterke punt is.
Dat zou ik erg goed kunnen combineren met mijn 'passie' voor fotografie, waarbij ik me dus nogsteeds verschuil achter 'iets', maar op een positieve manier, achter de camera. (Goh, wat is 'ie vrolijk. :+)

Ik zou jullie hulp erg waarderen!

Ik vind het persoonlijk ECHT goed gemaakt :W

Misschien wel die foto met je benen in het midden zetten, dus je benen in het midden?

Merci!
Ik heb de foto met m'n benen express zo gecropped, omdat ik 't licht links echt tof vond.
Je zou dat kunnen zien als de eerste lichtjes in de duisternis.
(Ik snap dat je dit als kijker er niet zomaar uithaalt.)

Fototechnisch niets op aan te merken. Het verhaal is echt TOP!

Owja misschien toch nog wat. Moest het een Z/W serie zijn? Anders zou je eventueel bij de laatste foto nog wat kleur kunnen toevoegen. Als in "Uit eigen duisternis stappen".

Mocht kleur of zw, maar ik vond bij dit verhaal zw goed passen.

Ik heb er ook aan zitten denken idd, over die laatste in kleur.
Verhaal technisch en ook omdat die pet lekkere kleurtjes heeft.
Ik denk alleen dat 'ie dan net uit de toon valt en die foto is ook al goed licht.

Gaaf dat jullie 't tof vinden!
Geeft weer beetje zelfvertrouwen!

Serie is erg tof Björn, props! Maar ik weet niet of het zonder de uitleg erbij duidelijk is voor de kijker. Nu zal dit sowieso erg moeilijk zijn om zoiets als dit op die manier duidelijk te maken zonder woorden. De combinatie van uitleg met de foto's vind ik in ieder geval helder, tof en gaaf verzonnen.

Keep it up en succes met de toelating!

Dat verhaal is er denk ik heel moeilijk uit te halen. Je 3e foto (die met smiley voor je eigen mond) is het allermooist vind ik, maar tegelijkertijd ook vrij onduidelijk qua verhaal...

Voor welke studie is dit?

Fotografie, voornamelijk documentair, maar ik vond het lastig terug in m'n leven te gaan zonder daar cliché foto's van te maken. Dus werden het meer portretten met de hoofdzakelijke elementen erin verwerkt.

Ik besef ook dat 't waarschijnlijk lastig is het er direct of zonder uitleg uit te halen, maar ik hoop dat de foto's wel wat triggeren bij de toelatingcommissie en dat ze me iig uitnodigen het 's middags uit te leggen.

't Moest echt iets van mijn leven zijn voor me gevoel.
Dit is ook wel een belangrijke periode (geweest), want 't is iets wat zich de rest van m'n leven heeft opgebouwd.

Die met dat lichtje zou ik evt wel over kunnen doen, want dat idee heb ik ergens ook nog wel dat de foto opzich wat saai/simpel is. Zal morgen nog eens een poging wagen.

Thanks brathas!

Je moet de reeks presenteren?

Zoja is het toch fucking perfect en geslaagd, kan je alles erbij vertellen, lijkt me sterk als ze dan niet onder de indruk zijn ervan.

Ik moet 's ochtends m'n werk neerleggen en dan kiezen ze er een bunch van uit die 's middags een gesprek krijgen, vandaar. Bij m'n theoretisch- en fotografischwerk liggen ook nog allerlei artikelen en al m'n grafisch en illustratief werk.

Ok jem aakt een goede kans met deze reeks denk ik.

Hoezo is trouwens mensen observeren een zwakte?

't Deed mij weinig goed op dat moment; ik had een constante (negatieve) zelfreflectie.
Ik stond niet zo sterk in m'n schoenen en wanneer je dan allemaal volk ziet die beter dan je zijn, is dat echt een killer op zo'n moment. Zo van: dat gaat mij never nooit niet lukken. Te hoge eisen aan mezelf gesteld.

Ziet er goed uit Bjorn! :W

Denk samen met al je grafische tekeningen/illustraties dat de toelating wel moet lukken hoor

Status
Not open for further replies.