Algemeen fotografie topic #6

Status
Not open for further replies.
hm die onweer was hier pas rond 6 uur in de morgen ofzo.. toen had ik geen zin meer aan foto's maken :P.. werd er wel wakker van :o

Wat snapshots van het weer :Z

28wjll4.jpg

25txnk5.jpg

2hmdedy.jpg

30mlox2.jpg

289ly4n.jpg

Ik heb even een vraagje!
Ik heb er al tig topics en vergelijkingen over gelezen maar zou ook graag jullie mening willen horen. Ik ben van plan een spiegelreflexcamera aan te schaffen. Nu zijn er vele merken en soorten en ik loop te twijfelen tussen canon 450D, 1000D, sony a300.

Canon spreekt me het meest aan (bekend merk, en veel voor te krijgen)
Nou zijn er een aantal punten verschillend tussen de 450D en 1000D
Is het prijs verschil daar de moeite waard om toch voor de 450D te kiezen?
Ik heb gelezen dat deze wat sneller is. Verder 12.nogwat t.o.v. 10.nogwat.
Alleen qua megapixels ga ik er weinig van merken denk ik zelf.

7-punts wide-area AF voor de 1000D t.o.v 9-punts. Belangrijk verschil?

Als laatste heb ik gelezen dan de Sony 300a een erg leuk apparaat voor zijn prijs is.

Iemand hier nog tips over?

Zelf heb ik de 450d. Ben er erg tevreden over. Ik zou persoonlijk niet voor de Sony gaan omdat mocht je andere lenzen willen je keuze relatief beperkt is, in elk geval als je 2e hands iets zou willen scoren. Canon/Nikon daarintegen zijn daarin goed vertegenwoordigt.

Wat verwacht je zelf met de camera te gaan doen en waarom heb je deze 3 gekozen?

Thx voor reactie,
Waarom deze 3: Omdat in mijn ogen dit een beetje de leuke instapmodellen zijn voor dit dslr fotografie+enigzins betaalbaar.
Verder van plan standaard plaatjes + wat sport fotografie ( met name auto's ) Dus foto's
op circuit etc.

Laat de sony gewoon gelijk vallen, prima ding maar thats it.

Had zelf de 450d ook, prima camera, Werkt er fijn en snel. Het belangrijkste is dat je er goede lenzen bij neemt!

En het is de meer prijs waard?
scheelt vaak zoon 100 euro volgens mij.
Of even een leuke aanbieding afwachten natuurlijk?

Zag namelijk voor de 1000D een leuke aanbieding staan voor ik meen 529 oid.
Deze had gelijk 2 lenzen erbij.

Als dat gebeurt kun je m toch even handmatig instellen.. Kan met de meeste video cam's wel :) Met die van ons wel iig..

Ja kan met die van mij ook :P
Ik heb gewoon zo een focus ring om de lens net als op de fotocamera.
Had em alleen op het statief gezet en was toen weg gelopen. Heb niet gekeken of de autofocus aan stond.

Vet idd, al ik had ik wat met de achtergrond proberen te doen, door dat bed krijgt het een beetje een huis tuin en keuken effect :)

Status
Not open for further replies.
Back