Algemeen fotografie topic #10

Status
Not open for further replies.
Zijn al behoorlijk oude foto's toch ? Meen dat ik ze in een vorig topic al eens voorbij heb zien komen.
Wel erg tof! Toffe auto en vette lokatie zonder veel afleidende dingen!

haha klopt ja, jaartje oud! ik zag zoveel rally foto's voorbij komen! :p

Beetje bewerking doet hem al veel goed ;)

/edit foto is overkill nu. Naja punt is dat je met lightroom/photoshop een hoop goed kan maken.

Hehe, ik zie het idd. Moet echt wat meer met nabewerking doen. Dat van die leuke plekjes was idd mijn probleem, ben je nog drukker mee dan je denkt, dus ik ben maar beetje bij de groep gebleven want we waren met meer.

Vandaag begonnen met de basis opleiding op de fotoacademie in amsterdam. Eerste opdracht is mijn leefomgeving weergeven in een aantal foto's in zwart wit. Ga vanavond wat proberen. Hebben andere dit ook al een keer gehad? ben wel benieuwd naar wat foto's :)

Gewicht wat ze kunnen dragen is stuk hoger.
Wanneer je aardig wat gear hebt zoals ik nu bv dan is een stevig statief echt echt een must. 40D + grip + 70-200 + eventueel 580ex II is aardig wat kilo's.

Maar de manfrotto's staan steviger, zijn robuuster en kunnen meer hebben (wankelen niet wanneer het eens waait) enz enz.

Siroj.

62489_162830287063985_100000110455770_537215_3976774_n.jpg

1156077099_5_rFIv.jpeg

Misschien een gekke vraag, maar waarom heb je hem zo scheef getrokken? Die gozer wegsjoppen is wel netjes gedaan... je ziet het haast niet.

Moet het eigenlijk nog steeds een keer uitproberen eigenlijk want heb wel CS5

Gisteren nog een nieuwe lens gekocht, 70-200 2.8, kan niet wachten om vanmiddag foto's te maken bij het sporten :#

Ik ben trouwens opzoek naar een leuke camera.. ik heb al redelijk wat ervaring, en wil een prosumer cam eigenlijk. Ik wil met de tijd een 7d/5d (vooral voor de film functie), maar deze liggen nog een beetje boven mijn budget..

Wat is een leuke (2ehands) prosumer om die tijd op te vullen (tot ik wel een 7d kan betalen)?

Ik hoorde al wat dingen over de 40d.. maar is die niet een beetje verouderd? (en dan vooral de iso waarden die maar tot 1600 gaan ofzo, waardoor de ruis prestaties waarschijnlijk niet al te best zijn)

Ik wil graag een Canon.. vertrouwd en makkelijk met objectieven straks voor de 7d/5d..

550d? als de filmfunctie belangrijk is!

40d is een geweldige camera nogsteeds hoor. betere ruisprestaties dan de 50d. alleen geen filmen..

wat is je budget?

550d? als de filmfunctie belangrijk is!

40d is een geweldige camera nogsteeds hoor. betere ruisprestaties dan de 50d. alleen geen filmen..

wat is je budget?

550d is een optie.. maar ik heb niet zulke goede ervaringen met xxxD camera's van canon.. zal ook een stukje gevoels kwestie zijn..

budget voor een body is tot een eurotje of 7/800..

Ik zit net wat dingen te lezen over een Pentax K7.. is dat niks? ik lees redelijk goede reviews, het is een betaalbare cam.. en er zijn leuke (redelijk voordelige) objectieven voor te krijgen.. + dat er inderdaad ook een film functie op zit (dan wel 720p30.. maargoed..)

ik heb de nieuwe 550d inderdaad nog niet in mijn handen gehad, maar het kan ook een voordeel zijn dat hij wat lichter is etc. kwalitatief is er natuurlijk echt niets mis mee!

zelf vind ik de overstap van mijn 450d naar 40d heerlijk, ook vanwege de body.

wat voor glas ga je er op prikken dan? als je namelijk een 5dII of een 7d wilt gaan aanschaffen vanwege (vooral) de filmfunctie lijkt het me onzinnig om nu een dslr te kopen die de functie niet heeft.

over de pentax weet ik verder niets. eventueel bij nikon (youri?) voor een d3100/d7000 kijken?

Misschien een gekke vraag, maar waarom heb je hem zo scheef getrokken? Die gozer wegsjoppen is wel netjes gedaan... je ziet het haast niet.

Wat ze al gezegd hebben, het maakt de foto een stuk dynamischer.

Content aware fill. 8)

Dat is de easy manier. Clonestamp ftw!

Moet het eigenlijk nog steeds een keer uitproberen eigenlijk want heb wel CS5

Gisteren nog een nieuwe lens gekocht, 70-200 2.8, kan niet wachten om vanmiddag foto's te maken bij het sporten :#

Heerlijke lens! Dat is werkelijk genieten als je foto's staat te maken met die lens.

Ik ben trouwens opzoek naar een leuke camera.. ik heb al redelijk wat ervaring, en wil een prosumer cam eigenlijk. Ik wil met de tijd een 7d/5d (vooral voor de film functie), maar deze liggen nog een beetje boven mijn budget..

Wat is een leuke (2ehands) prosumer om die tijd op te vullen (tot ik wel een 7d kan betalen)?

Ik hoorde al wat dingen over de 40d.. maar is die niet een beetje verouderd? (en dan vooral de iso waarden die maar tot 1600 gaan ofzo, waardoor de ruis prestaties waarschijnlijk niet al te best zijn)

Ik wil graag een Canon.. vertrouwd en makkelijk met objectieven straks voor de 7d/5d..

Zoals ik vorige pagina al gezegd heb, de 40D is echt een heerlijke camera.
Voor relatief weinig geld heb je echt een dikke body. En inderdaad de 550D heeft eigenlijk alleen als extra de film functie. (Iets snellere processor om bestanden weg te schrijven, maar daar merk je niet zoveel imo) maar is kwalitatief minder dan de 40D.
40D + geld overhouden voor eventueel een andere lens & grip oid. :)

/edit.
Thanks Anne!

Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back