Algemeen fotografie topic #10

Status
Not open for further replies.
ik heb een kat + lightroom.. levert al leuke kiekjes op!

1157726378_6_J07f.jpeg

1157722739_6_Weu9.jpeg

nu lightroom ff leren begrijpen :+

Is lightroom zoveel beter dan ps? Ik ben er wel benieuwd naar nu ik alle foto's zo zie.

Waar moesten de contestfoto's? Ik ben er vandaag effe voor op pad gegaan en heb wat geprutst...

Lightroom heeft alleen de functies die betrekking hebben tot fotografie/fotobewerking uit Photoshop.

Hele eenvoudige opzet dus voor veel mensen prettig om mee te werken.
Maar zelf bewerk ik de raw foto's gewoon in photoshop + diverse plugins.

Qua fotobewerking heeft het hetzelfde. Maar photoshop heeft meer mogelijkheden, weghalen van mensen bijv. Ze raden het iig op veel opleidingen ook nog aan om photoshop te gebruiken.

Gisteren dus gefotografeerd bij een salsa feestje. Om op de 2e gordijn te flitsen en dan het eruit krijgen wat je in gedachten hebt is toch best lastig! Verder was het wel aardig gelukt.

Salsa%2013-11-%2710%20%282%20van%2019%29.jpg

Salsa%2013-11-%2710%20%284%20van%2019%29.jpg

Salsa%2013-11-%2710%20%2817%20van%2019%29.jpg

Salsa%2013-11-%2710%20%2815%20van%2019%29.jpg

Salsa%2013-11-%2710%20%2818%20van%2019%29.jpg

Geen externe flitser zeker? Onboard flitser is useless voor dit soort doeleinden. Je sluiter is tekort waardoor je te weinig licht vangt. Plus dat je direct op de mensen flitst waardoor je slagschaduw krijgt.

Dan moet hij nog veel leren :P

Jep, heb net een externe flitser gekocht, dan weet je natuurlijk niet meteen hoe je hem optimaal kunt gebruiken :)

Doe ook geen fotografie opleiding dus zal het wat langer duren voor ik het echt een beetje onder de knie heb..

Het was trouwens ook de bedoeling dat er wat beweging in zat bij de 1e 2 foto's. Wilde een streep van beweging, daarna scherpe voet, maar is dus vrij lastig...

Last edited:
Mwaaaa dat je geen fotografie opleiding doet heeft er niet zoveel mee te maken denk ik.
Natuurlijk krijg je een hoop dingen daar aangereikt waar je anders voor zou moeten gaan zoeken. Maar als je gemotiveerd bent kan je ook zonder fotografie opleiding erg ver komen!
Maar het voornaamste wat mist in je foto's die ik zo voorbij zie komen is sfeer.
Bij die laatste foto's misschien ook moeilijk, maar bijvoorbeeld bij het groenste kantoor van nederland mis ik ook sfeer. Lijken beetje op wat snapshots..

Anyway nog wat foto's van mijn kant:

2.jpg

6.jpg

3.jpg

1.jpg

2.jpg

Mwaaaa dat je geen fotografie opleiding doet heeft er niet zoveel mee te maken denk ik.
Natuurlijk krijg je een hoop dingen daar aangereikt waar je anders voor zou moeten gaan zoeken. Maar als je gemotiveerd bent kan je ook zonder fotografie opleiding erg ver komen!
Maar het voornaamste wat mist in je foto's die ik zo voorbij zie komen is sfeer.
Bij die laatste foto's misschien ook moeilijk, maar bijvoorbeeld bij het groenste kantoor van nederland mis ik ook sfeer. Lijken beetje op wat snapshots..

Anyway nog wat foto's van mijn kant:

Hmm, sfeer is juist wel wat ik erin wil hebben. Dus jij en waarschijnlijk meerdere hier ervaren geen sfeer in m'n foto's. Moet ik, als ik weer op een feestje/concert/festival ben (wat ik dus graag fotografeer) zal ik proberen van 'een andere kant' bekijken om er wel sfeer in te brengen. Overigens mij TNT office had ik ook niet veel aandacht besteed om de beste foto's te maken, kreeg een rondleiding en ondertussen school ik wat = idd snapshots...

Bij deze foto's heb je hetzelfde gevoel?

Salsa%2013-11-%2710%20%2810%20van%2019%29.jpg

Salsa%2013-11-%2710%20%2811%20van%2019%29.jpg

Salsa%2013-11-%2710%20%2812%20van%2019%29.jpg

Het was een salsa avond toch ?
Maar ik persoonlijk vind de foto's gewoon te donker, waardoor er imo te weinig sfeer in zit. Bedoel het is ook absoluut moeilijk om dat erin te krijgen, maar mis gewoon beetje dat "explosieve/hete" (ja zal wel raar klinken) wat in de salsa wel zit.

Het was een salsa avond toch ?
Maar ik persoonlijk vind de foto's gewoon te donker, waardoor er imo te weinig sfeer in zit. Bedoel het is ook absoluut moeilijk om dat erin te krijgen, maar mis gewoon beetje dat "explosieve/hete" (ja zal wel raar klinken) wat in de salsa wel zit.

Was idd een salsa avond. Zal ze de volgende keer dan sowieso wat lichter schieten. En ik denk wel dat ik begrijp wat je bedoelt

Waarschijnlijk is het al beter wanneer je een wat langere sluiter gebruikt, waardoor er in/uit de achtergrond wat 'sfeerlicht' komt.

Direct geflitst of gebounched?
Filter?

Ik weet niet precies onder welke hoek ik heb gefotografeerd, maar had sowieso m'n omnibounce erop. Waarschijnlijk was het ook beter geweest had ik m'n iso niet op 320 vast gezet :P
Heb geen filter gebruikt. WB op flits.

die waterdruppel in gootsteen foto's blijven altijd leuk om een uurtje aan te spenderen! weer een repost van me foto's :mad:

6pah0txg44dxyrrbamho.jpg

b71e7wfywls4yoslpgbf.jpg

wwtvfy47ohcbpoqmtrus.jpg

Status
Not open for further replies.
Back