Wat doen jullie voor de kost

Status
Not open for further replies.
hoi,

wie heeft een juridische achtergrond of ervaring hiermee?

Stel dat je een jaarcontract hebt bij een grote bank/verzekeraar en deze loopt in Juli 2009 af. In het geval dat zij je willen ontslaan (ivm kredietcrisis) zijn ze toch 'verplicht' je loon te betalen tm juli, of iig je uit te kopen voor ong dat bedrag? t gaat om een 36 uurs contract (fulltime)
 
Bijbeunen s'avonds is allemaal leuk, als je thuis woont... Woon je samen, of heb je kinderen, dan zie je vanzelf in; het moet of uit de breedte (opleiding) of uit de diepte (veel uren) komen... Paar maten van me zijn/waren vrachtwagenchauffeur (60+ uur in de week), maar 1 is afgehaakt omdat hij samen ging wonen. De ander is gisteren pappie geworden, en is ook ernstig gaan overwegen of hij niet weer vr-wagenmonteur/magazijnbeheerder wil worden bij z'n oude baas, omdat de uren van huis hem niet aanstaan...

Baal nu best wel dat ik mn vmbo-t heb gehaald ipv doorgaan met vwo. Maar goed, daar denk je niet over na als je jong bent.

Fail! Daar dacht JIJ niet over na ;)

op zich kan je daar toch zo mee verder als je echt wilt?

Ben vorige week ook met een nieuwe job begonnen, inventor tekenaar / engineer van sloopkranen die tot pakweg 350 ton wegen.

MBO/HBO?
 
hoi,

wie heeft een juridische achtergrond of ervaring hiermee?

Stel dat je een jaarcontract hebt bij een grote bank/verzekeraar en deze loopt in Juli 2009 af. In het geval dat zij je willen ontslaan (ivm kredietcrisis) zijn ze toch 'verplicht' je loon te betalen tm juli, of iig je uit te kopen voor ong dat bedrag? t gaat om een 36 uurs contract (fulltime)

Bel de rechtswinkel ff in roffa, gratis en direct een goed antwoord op je vraag :)!
 
Hilly, lees je contract er even op na. Volgens mij kunnen ze je gewoon ontslaan en krijg je nog 1 maandsalaris ofzo. Het lijkt me sterk dat je met een jaarcontract een half jaarsalaris meekrijgt als je de zak krijgt.

Klasgenoot van me had 9 jaar bij een amerikaans bedrijf gewerkt, en moest eruit wegens reorganisatie, kreeg net geen jaarsalaris mee.

Ik zou er dus maar niet op rekenen ;)
 
hmm lijkt me wel raar. waar is anders een contract voor? dan heb je nog geen zekerheid. rechtswinkel is mss wel goed idee ja. thx
 
Voor ieder gewerkt jaar krijg je 1 maand salaris. Ze moeten altijd wel ontslag aanvragen bij de rechter en moeten ze kunnen bewijzen dat het om bezuinigingen gaat.
 
Ik ben nogsteeds boekhouder :)
Bevalt goed en het betaald de rekeningen.

hoi,

wie heeft een juridische achtergrond of ervaring hiermee?

Stel dat je een jaarcontract hebt bij een grote bank/verzekeraar en deze loopt in Juli 2009 af. In het geval dat zij je willen ontslaan (ivm kredietcrisis) zijn ze toch 'verplicht' je loon te betalen tm juli, of iig je uit te kopen voor ong dat bedrag? t gaat om een 36 uurs contract (fulltime)

Ligt eraan wat in je contract staat. Als jij een contract van 1 jaar heb zonder de mogelijkheid tot tussentijdse opzegging dan zijn zij inderdaad verplicht dat jaar vol te maken. Want jij kan ook niet zomaar onder het contract uit (ze gaan dan bv economische schade verhalen). Als je een contract hebt met mogelijkheid tot tussentijdse opzegging, helaas pindakaas, probeer er een goede deal zelf uit te slepen.
 
Zit nu met een groot dilemma:

Stage bedrijf wil me graag houden en bied me een fulltime baan aan met betaalde HBO opleiding en evt erna nog master, auto, mobiel en laptop.
Het is een detacherings bureau die mensen detacheerd bij overheidinstanties(van gemeentehuis tot ziekenhuis). Volle doorgroei mogelijkheden om binnen nu en 4 jaar junior consultant te worden met een leuk salaris. En dan 2 jaar erna senior consultant met een nog leuker salaris, en daarna evt nog marktgroep manager...

Tegenkant is dat ik nu nog maar 19 ben en ik fulltime werken nog niet altijd zie zitten, ook vraag ik me af, stel ik blijf hier en ben over 5 jaar weg met HBO diploma, en op je cv staat dat je alleen nog maar bij de overheid hebt gewerkt, wordt je dan nog wel serieus genomen in het bedrijfsleven??

Weet iemand hier wat meer vanaf?? Bvd

(HBO wil ik bedrijfskunde (bewust geen bestuurskunde omdat dat helemaal overheidsgericht is) gaan volgen bij NCOI, 3 jarig)
 
Kan je wel na 5 jaar al weg? Vaak als een bedrijf je een betaalde opleiding enzo aanbied willen ze er ook wat voor terug zien..

En over 5 jaar ben je nog maar 24. Dan ben ik nog niet eens afgestudeerd, en heb ik alleen nog maar bijbaantjes gehad.. Ik zou me er niet zo druk om maken :)
 
Ja, 3 jaar studie en na 2 jaar heb ik hem al afbetaald:p en wil niet zeggen dat ik na 5 jaar weg ga ofzo maargoed
 
Ik vind altijd alleen dat er wel heel makkelijk gereageerd wordt. Dan ga ik even HBO doen, en als ik de tijd heb ook nog een Master. Hoeveel mensen de stap MBO-HBO niet kunnen maken is gewoonweg enorm.
 
Ik vind altijd alleen dat er wel heel makkelijk gereageerd wordt. Dan ga ik even HBO doen, en als ik de tijd heb ook nog een Master. Hoeveel mensen de stap MBO-HBO niet kunnen maken is gewoonweg enorm.

ja en toch is dat imo beter van Havo -> HBO...

tenminste, als ik nu in mn klas kijk dan zitten er van de 21 7 bij die van hbo terug gekomen zijn om eerst op mbo maar eens de basis te leren :D.
 
Ken je toevallig ook ene lul die Chris heet? Kale gast?

in de nacht rijd er bij ons...

jim
wilco
edwin
rene
marcel
en dan zijn er nog 2 die lzv rijden, en daar is idd 1 kaal van... ik denk dat die chris is, ik ken hem wel.. maar spreek niet echt met hem ofzo...
 
Zit nu met een groot dilemma:

Stage bedrijf wil me graag houden en bied me een fulltime baan aan met betaalde HBO opleiding en evt erna nog master, auto, mobiel en laptop.
Het is een detacherings bureau die mensen detacheerd bij overheidinstanties(van gemeentehuis tot ziekenhuis). Volle doorgroei mogelijkheden om binnen nu en 4 jaar junior consultant te worden met een leuk salaris. En dan 2 jaar erna senior consultant met een nog leuker salaris, en daarna evt nog marktgroep manager...

Tegenkant is dat ik nu nog maar 19 ben en ik fulltime werken nog niet altijd zie zitten, ook vraag ik me af, stel ik blijf hier en ben over 5 jaar weg met HBO diploma, en op je cv staat dat je alleen nog maar bij de overheid hebt gewerkt, wordt je dan nog wel serieus genomen in het bedrijfsleven??

Weet iemand hier wat meer vanaf?? Bvd

(HBO wil ik bedrijfskunde (bewust geen bestuurskunde omdat dat helemaal overheidsgericht is) gaan volgen bij NCOI, 3 jarig)

Overheid is nu ideaal met die kredietcrisis, alles goed geroggelt :p
 
ja en toch is dat imo beter van Havo -> HBO...

tenminste, als ik nu in mn klas kijk dan zitten er van de 21 7 bij die van hbo terug gekomen zijn om eerst op mbo maar eens de basis te leren :D.

Waarom falen dan zoveel van de havisten op HBO... Althans op onze faculteit is het een hot item
 
Hilly, lees je contract er even op na. Volgens mij kunnen ze je gewoon ontslaan en krijg je nog 1 maandsalaris ofzo. Het lijkt me sterk dat je met een jaarcontract een half jaarsalaris meekrijgt als je de zak krijgt.

Krijg je ook niet. Pas bij onbepaalde tijd en dan moet je alsnog een aantal jaar in dienst zijn wil het interessant worden. Dat jaarcontract wordt waarschijnlijk ontbonden met inachtneming van de wettelijke opzegtermijn van één maand. (zo zal het ook ongetwijfeld in je contract vermeld staan) Uitbetalen v/d rest van je contract zal dus niet gebeuren. Je krijgt je adv/vakantiedagen + vakantiegeld nog bij je eindafrekening en vertrekken mag je :)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top