Wat doen jullie voor de kost

Status
Not open for further replies.
Over dat MBO-HBO of HAVO-HBO verhaal, ik ben zelf dus ook gefaald op direct van HAVO naar HBO. Mijn mening was ook geweest om eerst MBO te gaan doen en daarna HBO, maarja, toen toch maar direct HBO gedaan (en vervolgens 4 jaar HBO verprutst omdat ik nog niet precies wist wat ik wilde).

Btw, ik ben niet echt overtuigd van een instantie zoals NCOI. Heb een collega die doet nu ook een 1 jarige HBO BI opleiding, maar dat staat dan niet gelijk aan je P.
 
Ja ik weet ook wel dat het niet makkelijk gaat worden, maar ik ben er wel van overtuigd dat het te doen is, ook krijg ik alle vrijheid om te studeren, 1,5 dag in de week heb ik vrij voor studie, en dan 1 avond in de week les.

Je hebt ook verschillende opleidingen, die HBO BI is dan waarschijnlijk een cursus, geen bachelor diploma....

Verder weet ik het ook allemaal nog niet zeker, mijn vraag was meer of het 'schadelijk' kan zijn voor je cv als je na een x aantal jaar bij de overheid weg gaat en in het bedrijfsleven wil werken...
 
Momenteel op kantoor bij een grote oliehandel (UTB) in Ridderkerk. Ben bezig met een aantal websites in elkaar te flansen, en af en toe ook nog bij 1 van hun tankstations, waarik ben begonnen. In ferbruari weer naar school, of iig een door me werk betaalde opleiding. Wrs een leidinggevende logistieke functie. Maar dat moet nog bekeken worden.
 
Over dat MBO-HBO of HAVO-HBO verhaal, ik ben zelf dus ook gefaald op direct van HAVO naar HBO. Mijn mening was ook geweest om eerst MBO te gaan doen en daarna HBO, maarja, toen toch maar direct HBO gedaan (en vervolgens 4 jaar HBO verprutst omdat ik nog niet precies wist wat ik wilde).

Btw, ik ben niet echt overtuigd van een instantie zoals NCOI. Heb een collega die doet nu ook een 1 jarige HBO BI opleiding, maar dat staat dan niet gelijk aan je P.

Mja, ik vind dat als je 17 bent en je moet al de keuze voor je leven gaan maken, sja. De een heeft het dan beter op een rij dan de ander. Sowieso, als ik naar mezelf kijk; ik kwam van de HAVO en ik ging naar de HBO. Gewoon 2 vingers in de neus, maar ik ben er niet trots op. Heb alles zo weten te halen dat ik me minimaal heb ingespand en dat ik dus ook minimale cijfers heb gehaald. Heb er ook weinig van opgestoken. Ik had het liever iets later in mn leven gedaan, dat ik er zegmaar naar toe ging om iets te leren ipv 'naar school te gaan'.
 
Interessante stelling... Maar het werkt wel zo... Bijvoorbeeld, mijn broertje, heeft 6 jaar over de HAVO gedaan, met 3 vingers in z'n neus, daarna MBO, beetje niksdoen, daarna gaan werken (wel in z'n vakgebied, Laboratoruim, MLO)... Toen stond hem dat niet aan, is hij weer gaan studeren... Afgelopen jaar geslaagd met een 9 gemiddeld, en een TNW-award in z'n zak... Tjah, hij is nu 27, en op z'n 23e weer begonnen met studeren... Als ik nu ging studeren (Master of TU) zou ik ook met een 101% andere instelling aan de slag gaan...
 
Inderdaad. Ik heb ook 6 jaar over mijn Havo gedaan, deed niks, vond het allemaal maar kut. Ben toen meteen HBO gaan doen (BE) nou ik ging naar school, om aanwezig te zijn voor de rest deed ik niks (uiteindelijk ook gestopt).

Nu fysiotherapie en super gemotiveerd. Ik zeg het tegen iedereen die er over begint, ga nou eerst is goed kijken wat je wil e.d. anders heb je er gewoon niks aan/ leer je niks, en dat is gewoon zonde van je tijd.
 
Volgens mij werkt het bij meer dan 50% van de studenten zo. Zelf ook 7 jr VWO en een mislukt jaar van andere universitaire studie gehad. Bij huidige studie ook wel eens twijfels gehad, maar dat blijf je toch altijd houden. Op een gegeven moment moet je er gewoon voor kiezen om iets af te maken.
 
Ik kan dit allemaal alleen maar beamen. Ik had na de HAVO ook echt een flutinstelling, 2 maanden op de MTS gezeten, en toen maar gaan straten maken. Dat een paar jaar gedaan, en door een hernia enigzins weer gedwongen om naar school te gaan. Maar ik was toen wel een paar jaar ouder, en had inderdaad een hele andere instelling dan toen ik net van de HAVO kwam.

Ik ben nu al bijna 2 maanden aan het werk als project engineer bij FMC in Schoonebeek. Ik moet dus zorgen dat de orders op tijd en binnen budget gerealiseerd worden. Een zeer uitdagende baan, en in mijn opinie een zeer goede aanvulling op mijn opleiding (werktuigbouw). Dit omdat het nu niet gaat om moeilijke sommetjes te maken, maar meer om communicatieve, organisatorische en logistieke vaardigheden. Iets wat je bij werktuigbouw niet echt leert.
 
Inderdaad. Ik heb ook 6 jaar over mijn Havo gedaan, deed niks, vond het allemaal maar kut. Ben toen meteen HBO gaan doen (BE) nou ik ging naar school, om aanwezig te zijn voor de rest deed ik niks (uiteindelijk ook gestopt).

Nu fysiotherapie en super gemotiveerd. Ik zeg het tegen iedereen die er over begint, ga nou eerst is goed kijken wat je wil e.d. anders heb je er gewoon niks aan/ leer je niks, en dat is gewoon zonde van je tijd.

Ik heb dus PRECIES hetzelfde gehad.

Nu gelukkig wel op de goede plek (Communicatie) en vanaf februari een half jaar in het buitenland studeren.
 
Wat voor machines/installaties doe je?

Drukpersen, dus eigenlijk kranten persen, tijdschriften, reclame folders enz.
Voor die machines maken wij automatische register systemen.kleuren op elkaar leggen eigenlijk. Verder kunnen wij ook afsnijdregister automatisch regelen. Kleuren densitijd controle en regeling.en nog paar andere systemen die ze leveren.wat ik daar in doe is de installatie doen, alles instellen, afregelen. Training geven. Problemen op lossen. Verder gewoon service. Mooie is dat ik over al op de wereld kan komen. Begin volgend jaar naar zuid korea voor 4 weken.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top