Uitgeschoolden/afgestudeerden, wat doen jullie nu?

Ik werk voor de overheid, ben chefkok en kook voor balkie, amerikaanse ambasades enz. minister dijkstal. en dat soort homo's
en verder werk ik voor de SBO :).
 
Haagze sf2 said:
Ik werk voor de overheid, ben chefkok en kook voor balkie, amerikaanse ambasades enz. minister dijkstal. en dat soort homo's
en verder werk ik voor de SBO :).


Hoe ben je daaraan gekomen?
En hoe oud ben je eigenlijk dan?
 
Sjoerd said:
Lijkt me niet, 2 jaar... Een master duurt gemiddeld toch wel minimaal 1jaar. Voorwaarde om daar in te stromen is dan dat je wel een bachelor diploma moet hebben waarmee je tot die master wordt toegelaten. Dat kan via een HBO Bachelor haast nooit direct, of je moet echt een perfecte aansluiting hebben (HBO toerisme en CI lijkt me dat niet echt).

Enne Vass, je ging toch naar Australië enzo, plannen gewijzigd? Ik weet dat je vaak goed nadenkt over zulke beslissingen, maar is die opleiding niet een beetje zo'n popi dingetje na CSI... :p

Volgens mij is dat een master op de EUR hoor? Daarnaast is 2 jaar niet gek. Eerst een jaar schakel volgen en dan een jaar master...

Zelf nog maar 2e jaars :+
 
Renz P. said:
Hoe ben je daaraan gekomen?
En hoe oud ben je eigenlijk dan?
paar jaar geleden als leerling gewerkt :),
toen normaal en sinds 1-9 is me chef weg en heeft de directie mij aangesteld als vervanger :) dus vind het wel best zo kreeg loonsverhoging van 350 netto :W
ben 21
 
Ik heb MBO ict-beheerder afgerond :)X) en ben net begonnen als helpdeskmedewerker internetplusbellen bij KPN...
Tergelijkertijd doorzoeken voor een echte baan, lasy systeembeheerder bij gemeente of andere overheidsinstelling ofzo..
 
Lennox said:
Volgens mij is dat een master op de EUR hoor? Daarnaast is 2 jaar niet gek. Eerst een jaar schakel volgen en dan een jaar master...

Dan volg je dus een master van 1 jaar. ;)

Daarnaast wordt je pas toeglaten in een schakelprogramma als je vooropleiding er op aansluit. Dus dat wordt lastig denk ik.

Maargoed, ik ben benieuwd wat het precies is...
 
HBO Commerciele Economie afgerond, toen een half jaar gewerkt in de arbeidsbranche als Personal Consultant. Dat werd ik schijt beu en ik wilde wat meer met mijn hobby gaan doen. Werk nu dus in de grootste motorzaak van Zuid West NL als commercieel/technisch medewerker. Dit houdt in dat ik de facturatie van de werkplaats op me neem en verder onderdelen verkoop en mensen aan de balie helpen etc. etc. Eigenlijk een MBO functie, maar met het oog op de toekomst een geschikte baan ;)
 
Sjoerd, Australië etc was idd de planning. Dat zit er voorlopig niet in. Ik heb goed nagedacht of ik verder wilde studeren en dat is dus zo. Een jaar down under en vervolgens nog de schoolbanken in gaat mij niet lukken denk ik.

Deze master opleiding is in Apeldoorn, het zal niet via de universiteit zijn lijkt mij. Sjoerd, de opleiding is dit jaar voor het eerst van start gegaan dus ik heb geen flauw idee hoe het in zijn werk gaat allemaal. Verder kijk ik nooit CSI ;)

Vandaag dus GOED boos geworden tijdens een gesprek met de hoofdvestiging van mijn school. Uiteindelijk was het dus binnen 10 minuten opgelost waar ze eerder een goede 3,5e week voor nodig hadden. Nu wordt dus asap mijn hbo diploma verzonden. Beetje jammer dat het op zo een manier moet, maar goed. Ik heb het binnenkort iig binnen. 8)
 
Ik zit nu nog in mn eerste jaar HBO vastgoed&makelaardij.. Was er eerst erg enthousiast over, maar begin nu toch te twijfelen of het iets voor mij is..

Werken bij de politie heeft namenlijk altijd mn interesse gehad (vooral AT en reserche) en dat begint nu weer op te komen zegmaar :p

Maar ik ga eerst proberen mn propedeuse te halen, en dan zie ik na dit jaar wel verder:)

Ik ben trouwens 20 en woon lekker op mezelf, vind het echt prima zo :) (niet dat ik het thuis slecht had, integendeel zelfs..) Ga in het weekend altijd naar huis, maar die vrijheid en zelfstandigheid is echt heerlijk :)
 
Zie dat je HBO hebt gedaan.. Maar zo'n opmerking getuigt toch echt meer van niveau kleuterklas :L

Ik zei er ook bij dat ik meer de kant van AT en reserche interessant vind.. Zo'n josti baan als parkeerbonnetjes uitschrijven, en laseren zou ik echt nooit van mn leven doen..
 
Last edited:
Big-Jay said:
Zie dat je HBO hebt gedaan.. Maar zo'n opmerking getuigt toch echt meer van niveau kleuterklas :L

Vanochtend weer met 3km/h te hard geflitst.. Wie zijn er nu de kleuters? HBO of niet, van mij mogen ze afsterven..

Maar dit gaat wel een beetje offtopic denk ik})
 
Jaartje HBO gedaan (Information Engineering) vond er geen fuck aan en het was veel te simpel. (Voor geen 1 tentamen geleerd en alleen maar 7+ gehaald) Ben nu een jaartje als Project Manager werkzaam bij het bedrijf waar ik tijdens mn studie ook al werkte :) Waarschijnlijk na een jaartje werken de studie oppakken op de VU en Bedrijfswetenschappen gaan doen. In ieder geval leuke CV building dit..
 
Big-Jay said:
Ik zei er ook bij dat ik meer de kant van AT en reserche interessant vind.. Zo'n josti baan als parkeerbonnetjes uitschrijven, en laseren zou ik echt nooit van mn leven doen..


Agenten beginnen vaak bijvoorbeeld in een flitsauto o.i.d.. De simpele dingen dus. Je wordt niet direct rechercheur:p
 
Lennox said:
Daar zitten juist vaak een soort van vrijwilligers in hoor.
dan ben je helemaal een [haagse spelling weggehaald] die moet sterfen, als je vrijwillig mensen gaat naaien x|
 
Last edited by a moderator:
Back
Top