Most Wanted Sprinters : NX Beta Ark #2

Hey Keessie
Alles goed daar? Tuurlijk gaat het lukken met inschrijven we sturen maandag de papieren terug en dan is alles goed;) alleen effe de startnummers bedenken....

Frame is wel strak he:P k zie wel hoelang hij het volhoudt, t is nog vrij stug ookal lijkt het niet zo en anders is er idd nog een frame.....

We testen het frame van tevore natuurlijk goed eerst een dag banken bij XSH en dan nog paar dagen rijden voor SBO, houd ie dat vol zoals het hoort dan red ie het seizoen ook wel denk ik;):P

Update

Ricardo heeft de boor uitgevonden!

frame02.jpg

Persoonlijk zou ik in deze buis niet hebben geboord, maar ben wel benieuwd hoe lang het houd.

Je kan zeggen wat je wilt, of het nou mooi is of niet, wat heb je hier in godsnaam nou aan? Voor het gewicht hoef je het iig vast niet te doen, en nu is de kans op ongelukken alleen maar groter.

Ik zie geen voordeel, eerder een nadeel.

het is juist voor het gewicht.... ik ga echt niet voor me lol 8 uur lang gaatjes boren, als je ziet wat er allemaal vanaf is gekomen dan denk je van jah.... ik zal zaterdag een orgineel beta frame wegen en dan die van mij dus zaterdag avond weten we een gewicht:D mzzl

Je kan zeggen wat je wilt, of het nou mooi is of niet, wat heb je hier in godsnaam nou aan? Voor het gewicht hoef je het iig vast niet te doen, en nu is de kans op ongelukken alleen maar groter.

Ik zie geen voordeel, eerder een nadeel.

Waarom zou je dan een kleinere radiateur nemen, een polyesterkap nemen, je velgen afdraaien, gaten in je carterkap boren, etc etc ? Gewoon omdat elke gram telt.

Ik zou het misschien zelf ook niet doen, maar het lijkt wel of sommige mensen er niet tegen kunnen ofzo, laat hem gewoon lekker proberen als het niet houdt zien we dat vanzelf wel, en een ongeluk zal wel meevallen bovendien is de sprint sowieso een gevaarlijke sport als je het zo gaat zien.

Mensen gaan nou eenmaal verder, om te zorgen dat ze sneller zijn, of een betere tijd rijden, en de praktijk zal moeten bewijzen of het eens tever is.

Ik heb inderdaad gezegd dat een frame veel kan houden. Maar hier is er niet nagedacht over de stevigheid, het staal moet wel een soort rechte lijn houden. Dit gaat te veel bewegen en daarom langzaam scheuren, vooral die naar je balhoofd toe is nu erg zwak, die gaat denk al speling krijgen met alleen remmen. Het metaal wordt nu eerder moe zeg maar, heb ik ook gehad met een frame. En mooi, wat heb je eraan? Onder mijn kappen zit een mooi geboord frame, nou super hoor...

Waarom zou je dan een kleinere radiateur nemen, een polyesterkap nemen, je velgen afdraaien, gaten in je carterkap boren, etc etc ? Gewoon omdat elke gram telt.

Ik zou het misschien zelf ook niet doen, maar het lijkt wel of sommige mensen er niet tegen kunnen ofzo, laat hem gewoon lekker proberen als het niet houdt zien we dat vanzelf wel, en een ongeluk zal wel meevallen bovendien is de sprint sowieso een gevaarlijke sport als je het zo gaat zien.

Mensen gaan nou eenmaal verder, om te zorgen dat ze sneller zijn, of een betere tijd rijden, en de praktijk zal moeten bewijzen of het eens tever is.

Ik denk niet dat je met gaatjes boren ook maar iets sneller bent als zonder. Dan kan je beter wat dingen eruit slijpen, maar het gaat mij specifiek om het gaatjes boren. Verder denk ik sowieso dat je met een Beta niet op het gewicht moet gaan letten, want echt hele lichte scooters zijn dat ook niet.

Watk bedoel te zeggen, we willen niet dat die jongen zich dadelijk te pletter rijdt (door een stel gaatjes die geen reet uit maken) en daarbij ook de beta nog is aan gort rijdt. En niemand wil in de praktijk als crash-dummy een voorbeeld stellen lijkt me.

stel je draait 100 gram van je velg per stuk
600 gram aan gaatjes
en 1,2 kilo van je frame slijpen heb je alweer 2 kilo te pakken :)

en een frame klapt naar mijn weten niet gelijk dubbel maar begint krom te trekken :)

Al die broodje aap verhalen, huilen met de pet op hier....wat Huib zegt zou idd een goede oplossing zijn ..:*

plaats dit frame voor de grap gewoon eens in het algemeen vragen topic van de SBO, dan is er meteen bekend of het mag of niet...:)

het is een tof idee, maar denk niet dat er echt is nagedacht over krachten, laat staan iets berekend te hebben.

veel succes met de beta iig, hij blijft mooi;)

Al die broodje aap verhalen, huilen met de pet op hier....wat Huib zegt zou idd een goede oplossing zijn ..:*

Het zijn geen broodje aap verhalen. Er is over dit frame gewoon niet nagedacht. Waarom ben je bij de blokophanging ook niet verder gegaan met boren? Want bij het balhoofd is ook gewoon geboord terwijl daar nog meer krachten op komen. En wat Huib zegt kan op dit frame niet meer, want het meeste is al verboord. En als je niet wil dat hier negatief op gereageerd wordt dan moet je het niet posten.

Back