Most Wanted Sprinters: MHR Speed Beta

beta_speed

Most Wanted Sprinter
Mijn naam is Luka, ik ben 16 jaar oud en ik woon in Eindhoven. Ik ben bezig met een Speed Beta Ark op te bouwen en wil dit graag hier met jullie delen.
Ik heb hiervoor al een beta gehad, maar daar heb ik een ongeluk mee gehad.
Dus ik ben nu begonnen met een nieuw frame en kappen set. Ook heb ik het blok opnieuw opgebouwd. Hier wat foto's van na de crash :X :

crash1.jpg


crash2.jpg




Na het ongeluk heb ik het blok op gestuurd naar Stefan van MWS om het opnieuw op te laten bouwen en alles 100% goed te laten monteren incl een nieuw SD blok , waarvan de spoelers op maat zijn gemaakt en is geparelstraald.


De setup gaat als volgt:

Malossi MHR Speed 2002 70cc Cilinder(RSB Max Tuned)
Malossi MHR EPROM Digitronic Onsteking
Malossi MHR Delta Clutch 107mm
Malossi MHR Wingbell Koppelingshuis 107mm
Malossi MHR Overrange 2005
Malossi MHR Recht Spruitstuk 28mm Piaggio(getuned op 28mm Keihin en Kiesler Wig)
Malossi VL14 Membraan (RSB Max Tuned)
Metrakit Pro Race Krukas 12 Pen
Keihin 28mm Carburateur (HGS Getuned en Gepolijst met 70mm Kelk)
Kiesler 28mm Wig (getuned op Keihin en Spruitstuk en gepolijst)
Yasuni Carrera 21 Black Edition Uitlaat(zoek een nieuwe want oude was gaar)
Carters(MWS Max Tuned en Glasparelstraald)


Dit was goed voor 20.3 pk :)


Hier wat foto's van het blok:


blok1.JPG


blok2.jpg


blok3.jpg


blok5.jpg


blok4.jpg






Nu de scooter zelf. Na een kleine zoektocht naar een nieuw frame en kappenset kwam ik op Huib zijn oude Ark spullen. Na het een en ander te hebben gepraat met elkaar heb ik de knoop doorgehakt en heb zijn Frame + kappen gekocht. Hier wat fotos van mijn trotse bezit!:

kappen1.JPG


kappen2.JPG




Natuurlijk wil ik iets speciaals. Ik wou geen SR of Aerox velgen , maar ik was al super onder de indruk van wim zijn NRG velgen. maar een SD NRG velg past niet op een Minarelli SD blok natuurlijk. Dus heeft Huib een adaptor voor mij gedraait, zodat er een DD NRG velg op mijn Mina SD Blok past :) Hier wat foto's :

velg1.JPG


velg2.JPG


velg3.JPG


velg4.JPG


velg5.JPG


velg6.JPG


velg7.JPG



Dit was het tot nu toe. Ik ga binnenkort alles monteren en dan volgen er weer pic's 8) Laat maar weten wat je er ervan vind !

--------------------------------------------------------------------


Update 2 22/10/06

Zoals ik eerder heb geschreven heb ik de scoot beetje in elkaar gezet om te kijken hoe het staat, ik moet alles beetje schoonmaken dus let niet op die kleine plekken.

Foto=SBHJJ3OT



Foto=7Q8ELYVF



Foto=RPTWKBH7



Foto=3BDFAD4Z



Foto=R3FF3XQH

-------------------------------------------------------------------


Update 3 25/10/06

Nou mensen ik heb de banden op de velgen gezet en scoot beetje opgebouwd...enige probleem is het stuur clamp, op de eerste updates kon ik de voorkap niet monteren want ik had die vooruitstaand clamp erop, nu heb ik TNT clamp erop gezet met het voorkap en het steekt echt ver uit:p ik ga iets voor dit regelen want het sprint positie is echt niet mooi en het ziet er een beetje dom uit:emo:

gr.


Foto=UONFY7T3



Foto=MZOOIWU7



Foto=7ZXZNJZW



Foto=86FMKEPG



Foto=B7HRANIJ




op deze onderstaande foto kunnen jullie zien hoe het adapter met het blok mooi in lijn loopt:D

Foto=838VBSGI


-----------------------------------------------------------------



Update 4 01/11/06

Nou mensen vandaag is de postbode langsgekomen met een leuke pakket.

Foto=LZDMT8B3


Foto=EOCHLZFK


Foto=EZYMJBFZ


juist ja een nieuwe C21, alles op het blok was nieuw en ik wou geen risico's nemen met tweedehands uitlaten dus heb ik maar een nieuwe besteld:)


Foto=A4XPP8ZW


nieuwe C21 in contact met HGS Flens!
updates komen snel!

gr.

-------------------------------------------------------------------



Update 5 14/01/2007


Nou mensen was wel eens tijd voor een update!

Adapter maken @ voorvork voor 280mm Stage 6 Monsterdisc en carburateur kelk heb ik ook niet terug dus ik wacht voor Huib om mij te laten weten wanneer het af is!! Hij neemt nooit op dus ik weet niet wat ik moet doen.

Het setup is zo goed als klaar maar misschien haal ik toch wel andere cilinder wanneer ik me spullen terug heb.

Hier het setup,

Cilinder - Malossi MHR Speed 2002 70cc Cilinder(RSB Max Tuned)
Ontsteking - Malossi MHR EPROM Digitronic Onsteking
Koppeling - Malossi MHR Delta Clutch 107mm
Koppelinghuis - Malossi MHR Wingbell Koppelingshuis 107mm
Poulies - Malossi MHR Overrange 2005
Spruitstuk - Malossi MHR Recht Spruitstuk 28mm Piaggio
Membraan - Malossi VL14 Membraan (RSB Max Tuned)
Krukas - Metrakit Pro Race Krukas 12 Pen
Carburateur - Keihin 28mm Carburateur (HGS Getuned en Gepolijst)
Wig - Kiesler 28mm Wig (getuned op Keihin en Spruitstuk en gepolijst)
Uitlaat - Yasuni Carrera 21
Carters - MWS Max Tuned en Glasparelstraald
Luchtfilter - Twin Air XSH 70mm
Vario - Malossi Multivar 2005
-----------------------------------------------------------


Update 6 14/01/2007


Nog een klein update.
Ik heb een stuur clamp gemaakt zodat het vooruitstaand clamp hoger komt te staan. Ik heb gewoon het onderste gedeelte van een standaard beta stuur afgezaagd en het vooruitstaand clamp uitgedraaid zodat het past.


Foto=TZYN6XGV




Foto=XPNKKILQ


Wat denken jullie?
---------------------------------------------------------



Update 7 4/02/2007


Hey mensen! ik denk dat jullie wel kunnen raden wat deze update over gaat...

Gisteren avond zijn Huib en Wim langsgekomen om me spullen te brengen.(voorvork, adapter, voorwiel, schijf en carburateur met kelk). Let niet op het vies remklauw, komt in orde.

ik heb een paar foto's genomen... kijk en geniet!

Foto=6BD4JLAP



Foto=TPUE6BZP



Er zit 1mm tussen het remklauw en het velgrand.

Foto=UCSGOR64



Foto van het adapter die Huib heeft gemaakt.

Foto=YL6O3MDE



En natuurlijk de langverwachte Keihin 28mm met 70mm Kelk.

Foto=LZSTGRJF



Paar minutjes later zat alles in elkaar onder de Beta.

Foto=6JBHUEIO



Foto=VGZJP86R



Ik moet alles nog in elkaar zetten en nieuwe koelslangen halen dus updates komen snel.

gr.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Aaah, jammer dat je die spaakvelgen niet houdt, die kom je weinig meer tegen. Erg mooi ding, kan niet anders zeggen, maar toch vind ik het niet zo vet dat je het hele uiterlijk van iemand anders over hebt genomen.

Succes met het verder opbouwen :)
 
@ Mitch,

op de foto ziet de voorvelg goed uit maar in het echt is die helemaal krom en de kappen wou ik overnemen omdat Huib ze aan goeie handen wilde verkopen en vond ik ze mooi;)
 
he luka, dat ziet er goed uit jonge;);) en volgend jaar geen gelderome meer voor ons:) en lekker sbo rijden en zo of niet dan;) en ga je project zeker volgen ga zo door tjoooh
 
hee die luka :)
dit wordt weer een verse verse scoot:winner:
en het was leuk om te doen je blok bouwen hoop dat je er veel plezier van hebt heb ik wel gehad

en de rest ja de velgen je die zijn gewoon:~ :~

ik spreek je

ps moet me naam weer veranderen in most wanted sprinters:W
 
mensen bedankt voor de reacties:D
@ Stefan blok kan niet verser nogmaals bedankt. Carburateur is @ Huib voor kelk en binnenkort monteer ik de kapjes om te zien hoe het scoot eruitziet!
 
Back
Top