Jordy.
MWS
Most Wanted Sprinters : NX 2F4R Zip
Intro
Daar zijn we weer, nu met weer met 2 nieuwe projecten 8P.
Na de Beta en Slider afgerond te hebben hebben we toch weer iets anders.
Hier nog een foto hoe ze er uit eindelijk uitzagen.
Beta en Slider
En toen wat gaan we nu bouwen?
Beiden Zip SP2000's!
De reden van 1 gezamelijke topic is omdat we precies hetzelfde gaan bouwen.
Zelfde kleuren / thema, setup, bouw etc.
Ieder heeft wel een eigen gedeelte Stefan's Zip en Jordy's Zip.
Ieder zijn deel is dus te herkennen aan de soort tekst.
Setup's
Cilinder: 2 Fast 4 Race XSH
Luchtfilter: Twin Air XSH
Uitlaat: Roost
Vario: Malossi Overrange set
Krukas: Malossi RHQ / 2 Fast 4 Race
Koppeling: Malossi Delta Clutch
Membraan: Malossi vl13 XSH
Spruitstuk: Malossi XSH
Carters: XSH
Poulies: Malossi Overrange set
Koppelingshuis: Malossi Wingbell
Halfpoulie: Malossi
Carburateur: Koso 28mm XSH / Keihin 28mm XSH
V-Snaar: Malossi Overrange set
Ontsteking: Malossi Digitronic
Lagers: Malossi geslepen
Nitrous Express: Nitrious Express
Kocht de Zip over van Petrik, want die besloot toch niet te gaan bouwen :L.
En het stond toch als maar in de loods.
Zo kocht ik hem over
Zoals je ziet is het amper of niet compleet en mist er een hele hoop!
Na wat dingen aan te schaffen zat het toch redelijk in elkaar.
Maar ondertussen wat onderdelen te hebben verkocht van de Slider had ik daar een 2F4R kitje van gekocht.
Waar beginnen we mee?
Verse carters!
En dan de rest...
De aim teller die ik nog had van de Slider.
EPC Stuurtje besteld met clamp, en Robin heeft een mooie pen gedraaid zodat die op het frame kan.
Ook bij iemand van het forum leuk spul gehaald, o.a malossi veertjes en een verse carterdeksel.
CJ had de achterkap liggen die bij de voorkap hoorde, de voorkap had ik al toen ik hem kocht.
Nu had ik een setje van dezelfde kappenset in kleur.
Ook na een bestellen bij Easyparts voor veel originele onderdelen om hem vers en netjes in elkaar te kunnen konden we beginnen met op pootjes te zetten.
Ook heeft MWS Pugdriver (Broer van Jordy) Subframe gemaakt zodat de zip verlengd is.
Dat mag ook zeker wel gebeuren met deze setup!
Nog een paar foto's hoe de Zip er nu bij staat.
Ben zelf al zeer te vreden .
Omdat de Beta van Jordy toch voor de helft erbij staat hebben we de NX Fles er afgehaald en meteen wezen kijken waar we de flessen willden plaatsen.
Eenmaal mooi plekje gevonden, meteen begonnen met bakken en braden.
Een beugel aan het frame gelast waar de beugel van de fles weer op gemonteerd word.
En dan ziet het er later ongeveer zo uit.
Lekker beetje boren kom je er wel!
Voorvorkje met verlaagde Malossi veer .
En Steef heeft eral zin in!
En ja hoor, het is tijd voor een mooi kitje........? NX!
Ik ben er super blij mee en nu zijn ik en Jordy ongeveer even ver, alleen heb ik lekker me blok eerder terug . De kit zit nu voor 80% op zijn plaats, alleen wat elektra aansluiten en op het stuur moet nog wat komen.
Tevens zijn er wat spullentjes klaar om naar spuiter nr 1 te gooien .
We zijn Zaterdag naar XSH gereden om me blok weer op te halen.
Eenmaal weer thuis mocht Jordy even foto's maken en ik moest er natuurlijk ook op .
Ik ben blij om dit :~
En ik kom weer niet wachten op het even op wielen te zetten...
Ook heb ik me carb al aangepast voor de fogger van de NX kit, wat hier wel redelijk te zien is.
Rotor gekocht en meteen gemonteerd .
En de draadjes binnen al te komen! Leuk zo'n NX kit.
De voorvelg in carbon .
NX
Beetje kleine foto in elkaar...
En nog één van de neus samen met die van Jordy.
Update!
Een weekend, lang weekend!
Vrijdag nacht kwam Kees vanuit Roosendaal / Spijkenisse aan en tot vroeg in de ochtend alle scooters klaar gemaakt. We gingen namelijk gezamelijk een heel weekend bij XSH.
Stefan heeft geen voorveer meer, maar?
Een mooi licht dun staafje opmaat voor een mooie verlaging.
Een mooie deksel
De Zip is al SBO klaar gemaakt, alles is geborgt en voldoet aan de SBO regels.
Bijna klaar om te knalle!
Stefan was zaterdags de 3e die op de bank ging.
Met een binnenkomst van 15pk SAE schokte we een beetje, na wat dingen aan te passen en te veranderen
Uiteindelijk 24,1pk SAE uit!
Veel dingen ook getest zoals pijpen en voorontstekingen.
De Roost kwam het beste uit de test en er zit nog verbetering in, in de roost moet nog een onderdeel in de pijp. Marco had het niet meer liggen dus komt wel een andere keer. Ook zijn er op bepaalde punten meer vermogen te winnen. Wel draaide die mooi en constant dezelfde score en op de weg is het een kanon met Jordy erop.
Stefan was wel tevreden
Stefan's run bij XSH
Kapjes eindelijk gespoten, hier een paar foto's van buiten
Bijna klaar dus.
Nog een paar laatste aanpassingen gedaan voor het SBO.
Nog een aantal foto's van beiden bij elkaar .
Meeting Meppel,
Voor mij een geweldige dag, scooter deed het goed en was relatief lekker weer.
Jammer van de regen loop van de dag maar ach. Daarna toch nog wezen knallen in Almere...
De Zip deed het goed! En ik met me zware gewicht een 14e plaats in het klassement gereden! Ik ben er zelf zeer tevreden over, paar kleine aanpassingen en gaan met die banaan!
Een dagje naar onze sponsor 2Tires,
Lekker kunnen sleutelen en als visie NX aansluiten en testen.
Eerst reed ik met 2 bidons 500ml, dit vondt ik dus echt niks en verliep ook niet echt lekker.
Kart tankje geregeld en aangepast zodat er 2 nippels inzaten.
Daarna de NX gecontroleerd en nagelopen of het werkte na behoren.
Sproeiers 14/16 erin gedaan en knallen maar! Dit resulteerde na een paar knallende runs die goed verliepen en cilinder nog helemaal perfect is.
Volgende keer ga ik grotere sproeiers NX testen en tot op Zoetermeer .
Dan een verhaaltje bij Stefan's ze Zip uiteraard!
In de ochtend dat we kwamen ging Stefan nog even een rondje boeken.
Met een raar resultaat dat die totaal niet op toeren kwam en geen vermogen had.
Op de bank maar meteen testen en geblokkeerd meten!
Met ook een resulterend vermogen van 23,7pk SAE.
Bij Stefan ging het allemaal wat beter en makkelijker waardoor we snel opschoten naar de 25pk! Ook deze score is gedaan na het monteren van een nieuwe XSH Roost 86cc uitlaat!
En filmpje van Stefan's 25pk run waarbij Stefan erg blij is en Marco lekker mongolisch doet .
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=GGJi86H6M4Y"]YouTube - MWS 2F4R NX Zip 25pk run[/ame]
Die zat erin! Doorgaan? Ja met NX!
Waren hier en daar wat problemen met de Kit, er was niet een volledige injectie van NX en sommige dingen deden het niet of raar.
Maar uiteindelijk resultaat van 29,4pk SAE. Met Marco heel voorzichtig drukkend.
Waarna Stefan de malloot even drukte als een junkie verslaafde!
Resultaat ervan in plaatje en film?
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=1o1Mh184UXg"]YouTube - MWS 2F4R NX Zip NX Runs[/ame]
Super vet en niet kapot te krijgen, aan de cilinder is niks te zien.
Gewoon nieuw!
Stefan ook weer met de nieuwe uitlaat die goed was voor een 25pk score!
En saampjes naast elkaar
Ik kon voor een super prikkie een sp 2000 frame overkopen en dat had ik gedaan.
En omdat stefan toch een andere achterkap, buddybak gekocht had, had ik er ook meteen 1.
Ook had ik samen met MWS Full Race een Zip 98 gehaald om mee te knallen.
Aardig wat bandjes mee gesmoked en geragged . De onderdelen van die Zip gaan gebruikt worden op deze Zip o.a voorvork, carters, en de velgen.
En de NX kit van de Beta gaat natuurlijk hier op .
De Beta? Het blok staat nu te koop in onderdelen en ik ga er nu een standaard blok onder doen. Totdat de Zip nog niet rijd ga ik de NX gebruiken op het standaard blok +ralf+.
Daar meer over zal in het Beta topic vanzelf wel verschijnen. Reden? Het is toch best moeilijk voor mezelf om de Beta weg te doen .
En ik heb natuurlijk ook een EPC stuur met gedraaide pen .
De Zip 98 helemaal uit elkaar gehaald en meteen wat dingen mat zwart gemaakt.
Daarna gemonteerd op het sp2000 frame.
Daarna had me broer (Pug-Driver) meteen voor mij me subje gebakken.
Maar dat blijft natuurlijk niet staan zonder schokbreker.
Dus me broer weer aan het werk gezet .
En toen stond mijn Zip op pootjes .
Was vandaag even naar me vader gegaan die iets voor me gehaald had.
Juist een L&M achterkap, zit een underseat op. Maar ben er niet tevreden mee hoe dat gemaakt is en weegt veels te veel.
Moet trouwens zeggen dat de kwaliteit van de kap ERG slecht is.
1. Sluit niet bepaald goed aan op de beenkappen. (Totaal niet)
2. Zit te veel spanning op met monteren.
3. Door de spanning zitten er haar scheurtjes in.
Dat is ook de reden dat die even zwart is, kon ik even zien wat de schade was van de spanning die erop gezeten heeft. Dus dat moet afgewerkt worden.
Ook ben ik begonnen met het plaatsen van de NX kit op de Zip.
Dus maar begonnen met de solenoids en benzinepomp .
En nog 1 om het af te leren samen met de Beta (Waar btw een standaard blok onder zit )
Heb via via voor weinige een kappenset gevonden voor mijn Zip.
Voor mij perfect, want hoef het niet nieuw zoals iedereen het wel koopt.
* Waarom geen nieuwe kappen is toch goedkoop en is netjes?
Omdat wij het het optische kant ook altijd belangrijk gevonden hebben.
Dus de Zip's gaan ook onder de loep. Niet extreem, maar wel het één en ander.
Omdat de alle kappen toch bewerkt worden had ik dit liever 2ehands.
De L&M kap laat ik even links liggen, als ik zin heb om die goed te maken dan komt dat misschien nog een keer. Of als iemand de L&M kap wilt overnemen gaat die weg.
Even weer een kleine update.
Laatste tijd druk met van alles en nog wat dus nog niet echt veel gevorderd helaas.
Maar wel het volgende...
Had nog een oude Beta rad met resevoirtje liggen.
En paste dat nou toevallig precies op de zip met wat laswerk en resevoir steekt net zoals het origineel netjes uit bij de beenkap.
Zoals je op de laatste foto al kon zien is dat de NX fles ook bij mij op ze plek zit.
Wel in een iets andere hoek dan bij Stefan, maar ach bijna hetzelfde toch .
Wel was ik ook begonnen met de kapjes strak maken etc die rondom de NX fles zit.
Na het zoeken voor onderdelen zodat ik een complete zip had was het eindelijk zover om is echt te gaan beginnen. De zip is nu compleet, heb dus eindelijk een zadel en complete kappenset.
Net zoals bij Stefan heb ik nu een vast subframe, hij stuiderde al flink terug en was erg slap. Dat wil ik niet straks als ik op de sprintbaan sta, dus me broer aan het werk gezet voor het lassen.
Daarna het gewicht een beetje aangepast van de Zip, hier en daar wat gaatjes.
Ook heb ik weer me radiateur gefixed, ziet er nu meteen een stuk beter uit .
En wat is er deze keer gaande?
Heb eindelijk een 2F4R kitje kunnen bemachtigen.
Foto's zeggen meer dan mijn geblaat. En iedereen weet wel ongeveer hoe die eruit ziet.
Heb al contact opgenomen met Marco voor de rest van mijn blok.
Als we Stefan's blok gaan halen (Eind december), dan neem ik alles mee naar Marco om mijn blok te doen.
Aangezien Stefan een schoon nieuw carter had moest die van mij ook weer nieuw (lijken).
Na een mooi parelstraal beurtje door mijzelf .
Ook heb ik me carburateur weer even grondig schoon gemaakt.
En Stefan heeft voor mij ook de eerste delen voor spuiter nr 1 klaar gemaakt .
Thnx man :*.
Nu ligt mijn blok zielig in zijn 1tje bij XSH.
Die hebben we mee genomen voor dezelfde schoonheids kuur als bij Stefan.
19 Januari weer ophalen .
Voor mij EINDELIJK, een beetje vooruitgang in de zip.
Waarom?
Blokje terug van Marco , wat heeft Marco ten eerste allemaal gedaan?
Cilinder: Gehoond, nieuwe zuiger en nieuwe pakkingset.
Carter: Max tuned en gekotterd.
Cilinder: Max tuned
Membraam: Nieuwe VL13 Max getuned
Spruitstuk: Nieuwe spruit Max getuned
Vertanding: Malossi vertanding dubbel gelagerd (RF 8,5)
En in elkaar gezet voor me.
Heb geen losse foto van het blok, Stefan kon het niet laten om het meteen te monteren.
Mijn carb ook meteen aangepast voor de fogger.
BTW ook een nieuwe fogger, me oude was een ander soort type en wat niet echt goed weg te werken was.
Me getjoened carterdeksel, het is rondom...
Hij is nu metallic zilver en zit nog te twijfelen of ik hem carbon zou maken, dat zie ik wel als die in zo totaal niet staat.
De voorkant, voorkap bewerkt zit geen SP meer in en de remmerij aangepast (remhevels).
De complete remmerij ook geparelstraald.
Paar kapjes los op de Zip.
En de zipjes samen.
Ik ben eindelijk net zo ver als Stefan,
Heb overrange, vario, delta, koppelingshuis en rotor aangeschaft.
Nu alleen nog een uitlaat en boeken maar!
Mijn velgjess
Na nog wat dingen te doen en te veranderen was de Zip eindelijk klaar voor het bankweekend.
Tankjes zijn nu 2 bidonnen, 1 voor de NX en 1 voor de Carb.
Nog een paar foto's van de avond / nacht voor banken.
Ik mocht zaterdag als laatste van de dag op de bank, de rest was eten halen en we begonnen goed met een binnen komst van 24,3pk SAE.
Omdat het al laat was niet echt veel meer getest, dus maar een NX run maken.
Dat duurde jammer genoeg niet lang en na 2 seconden was het al over, score was 30+ pk SAE. De wand is eruit gegaan, de cilinder ligt nu bij Marco. Komt een nieuwe wand in en dan kunnen we weer verder.
Ik heb express niet voor Italie zelf gekozen omdat dat toch te lang duurd, en misschien is de wand die er dan weer in gaat even slecht.
Met 2 a 3 weekjes weer met de Zip naar Marco toe, cilinder erop en weer banken.
Mijn grafiek bij XSH
En de NX run waarna die meteen wandloos was...
Ook hebben ik en Stefan nog Handschoenen van onze Sponsor 2Tires gehad .
Ik compleet in sprintkleding en een totaal gewicht van 58kg.
Uiteraard mijn zip met wat kapjes erop, ik moet nog wel het veel dingen doen.
Maar tijd zat, ben vorige week weer bij Marco geweest omdat de cilinder en nieuwe wand had. Na 10 runs lag die wand erook weer uit!
Dus voor even koos cilinder loos.
Ook zijn er een paar nieuwe onderdelen te zien waaronder een Fournales ivm een achterveer.
En andere carterdeksel.
De foto's
En me nieuwe carterdeksel, aangezien me oude was gejat bij de inbraak
Of ik zelf met me eigen zip op Meppel rijd is niet zeker en ik ga niet vanuit.
Meeting Meppel,
Maar ik was ongeveer 8 uur in de ochtend aanwezig, meteen naar Marco gelopen.
Marco had mijn cilinder meegenomen met nieuwe wand die vergoed is door ATM en weer een nieuwe zuiger. In de ochtend heb ik dus meteen me cilinder etc weer gemonteerd.
Aantal maten grotere sproeier in de carb gedaan en 2 x lekker laten warm draaien.
Toen maar 1 run gemaakt kijken hoe en wat, aangezien ik ook nog nooit opgereden had omdat die elke keer op de bank naaide deed ik rustig aan.
Uiteraard niet alleen daarvoor, maar ook voor de wand. Uiteindelijk goed verlopen en een goed gevoel erbij.
Later in de middag wou ik een volledige run maken, begon die bij de start raar te lopen en zat me overloop tot ze nok vol. Einde van de dag in Almere nog wezen rijden, onderin lijkt het net als of die valse lucht trekt en met choke open deed die het niet alleen kreeg die weer te veel benzine.
Uiteindelijk nog wel een paar keer vol gereden en verliep ook goed, vanavond ga ik cilinder en inlaat eraf halen en even nalopen en mss andere carb testen aangezien ik al vanaf het begin af aan problemen ermee heb.
Wat foto's van Meppel
Zaterdag 26 April zijn Jordy & Stefan een dag naar de sponsor 2Tires
gegaan om daar te sleutelen en contacten te leggen.
Veel positieve reacties van motorrijders en van Menno & Caroline
(Eigenaren van 2Tires) zelf.
Lekker en veel kunnen sleutelen en nog een testrit gedaan en aan einde
van de dag een paar foto's genomen.
Mijn Carburateur werkte dus voor geen meter en dus maar een nieuwe bestelt.
Dit is de Stage 6 R/T Black edition geworden. Mijn eerste mening was dat het er zeer goed uitzag en netjes afgewerkt.
Na wat afstel werk aan de vlotter aangezien die overbleef lopen doet die het uiteindelijk beter dan me oude en gelijkmatiger.
Aangezien me vriendin (Jane Feddema) het eigenlijk ook wel leuk en kicken leek wou ze toch ook wel rijden. Dus ingeschreven en gekeurd bij de Dokter en dan hebben we nr #49 in SuperSpecial klasse staan. Jane in de race outfit...
Aangezien de Zip het nog niet lekker deed op Meppel was er ook helaas geen tijd om te oefenen. Ik zelf had er ook nog nooit opgereden dus dat was ook een reden dat Jane niet heeft gereden toen. Nadat de carb binnen was het het weer / tijd het toelate zijn we wezen oefenen. Met als gevolg wel leuke plaatjes.
Ze heeft totaal 2,5 uur achter elkaar lopen knallen, meteen een goeie test voor de cilinder.
Alles ging perfect en met een buiten temperatuur van 30+ bleef de cilinder toch 61 graden.
Al met al dus tevreden en trots op me vriendin, aangezien ze nog nooit op een scooter gereden heeft. Komende meeting (MWS Weekend meeting 24/25) Zal er worden geoefend met ons eigen start systeem.
Zo daar zijn we weer en beiden met een nieuwe stand van vermogen.
Zaterdag ochtend vroeg Marco's kant op gegaan.
En zoals altijd, laat in de avond terug. Achjah, de rest van de dag?
Veel lol, af en toe een telleurstelling maar doorzetters gaan door.
Om te beginnen met Jordy's ze Zip.
Kwam binnen met een vermogen van 22,7pk SAE. Zwaar belabberd dus.
Uiteindelijk nog 23,3pk SAE gehaald.
Zip op de bank
Daarna raakte ik elke keer vermogen kwijt en werd maar minder en minder.
Na wat zoeken kwamen we erop uit dat me grondplaat niet meer goed was en elke keer los trilde. Dit als gevolg voor de rotor. Na een nieuwe te monteren zaten we weer een beetje op de goeie weg!
Marco aan het sleutelen in stilo!
Daarna door de nieuwe XSH Roost 86cc uitlaat te monteren en wat aan de afstelling te veranderen kwam er een mooie 25pk SAE uitrollen.
Ik? Super blij met het eindresultaat en dat me koeling het goed deed.
Heb hier en daar nog wat met gewicht gespeelt en koeling verplaatst.
Foto met de nieuwe pijp .
Ook heb ik bij Marco nog op straat gereden met als gevolg alleen maar wheelspin, gas los en daarna elke keer een wheelie.
Dat word oefenen en wat dingen weer veranderen!
Op Zoetermeer zal ik wel me kappen monteren maar zonder onderkuip en met verse blauwe schade achterkap.
Easyparts was super traag waardoor er veel vertraging opgelopen is en Jos (Keta Paintings) ook geen tijd meer heeft om het voor me te spuiten.
Zal de nieuwe achterkap en onderkuip aan Jos meegegeven op Zoetermeer en met de hoop dat het met Kloosterzande weer tiptop erbij staat!
En saampjes naast elkaar
Onze conclusies:
- Op straat gaan ze super hard! Waarbij Marco het een pracht gezicht vond!
- Stefan's wand zit er nog steeds in!
- 2F4R Krukas of Malossi aangepast maakt geen reet uit!
- Blokken lopen bijna / zo goed als identiek!
- Hier en daar wat andere onderdelen zoals vario, carbs en rotor maakt niet veel uit tot niets.
- XSH Roost 86cc uitlaten zijn super geil, dikker en korter wat super vet onder de zipjes staat.
Verschil tussen de uitlaten?
Kleine update van mijn kant.
Gisteren de zip weer deels in elkaar gezet, dit is dus met oude achterkap en zonder onderkuip.
De nieuwe achterkap en onderkuip liggen bij Jos (Keta Paintings), hopen dat ik ze terug heb op Zoetermeer.
Jos ging ze best doen.
Ook is er dus te zien de Beta! Heb hem zo goed als met een origineel blok opgebouwd en deels gereviseerd.
Ook is die nu met een ander frame en kenteken.
Nu is die dan verkocht en wordt die a.s. vrijdag opgehaald door de nieuwe eigenaar.
Hij wou er volgens mij mee op straat rijden, dus of we hem terug zien?
De Zip heeft een aantal veranderingen gehad en hoop ik op Zoetermeer 5 kilo lichter te hebben dan op Meppel.
Zoals accu van Joël, sponsored by Kees :*, Deestone voorband,
nieuwere nog verder aangepast zadelbak en een buddy waar niks meer van over is.
Ook ga ik vanavond / morgen avond nog even kijken voor een aanpassing waardoor die nog is 2cm lager licht aan de voorkant.
Vind de voorkap ook niet mooi aansluiten aan het wiel, hopen dat dat straks beter is.
Update Kloosterzande & Sleutel etc.
Meeting Kloosterzande achter de rug.
Op Zaterdag naar Kees vertrokken, eenmaal in Roosendaal was Danny Phantom daar om mij een gevulde NX fles af te leveren .
Na nog wat dingen in elkaar te zetten en na te kijken klaar voor de volgende dag!
Eenmaal aangekomen op Kloosterzande stond de Sponsor 2Tires eral samen met de landmacht.
Nu wordt het één en ander gesponsord en betaald wat me wel goed uitkomt aangezien ik anders ook zou stoppen aangezien alles al duur genoeg is en er een enkel van de groep stoppen.
Eerste run ging zwaar bagger en de zip draaide veels te weinig toeren.
Samen met Marco (XSH) ernaar gekeken en rollen veranderd. Daarna ging het gelukkig een stuk beter.
Ook Jane heeft zeker wel goed gereden, ze rijdt nu constant 7,5 a 7,6 s waarbij ze nog veel moet oefenen op de start. Wel rijdt ze al 0,5 seconden sneller dan Zoetermeer, waar ze niet onder de 8 kon rijden...
Na wat runs te maken toch maar met angst voor de wand de NX fles opengedraaid, na wat testen om te kijken of het wel werkte. Werkte het dus niet!
Gvd meteen bij Marco nieuwe accu getest en het werkte al, kleine klote accu's .
Daarna meteen een run gemaakt, na mijn mening werkte het niet echt bepaald en was me tijd ook niet verbeterd.
Met een tijd van 6,9x door naar de finales op de 7e plaats.
In de finales een run gemaakt en ik drukte de hele baan de NX knop in, maar geen merkbaar gevoel of iets dergelijks.
Pas op het einde van de baan werkte de NX en daardoor toch nog een 6,86?
Daarmee stond ik op de 4e plaats.
Zelf vindt ik dit al super met een zware complete zip van 65kg tussen al die lelijke kut frames een 4e plaats te behalen.
Wel met een kut / goed gevoel, kut omdat de NX niet werkte zoals het hoort, goed omdat de wand er nog in zat!
Hier een aantal foto's van mij en Jane op Kloosterzande
Verder een hoop gehad aan Menno (2Tires), bedankt voor de hulp .
Vandaag naar 2Tires gegaan en gesleuteld aan de NX kit om het goed werkend te krijgen.
Alles weer los gehaald, na gekeken en schoon gespoten.
Ook de NX sproeier een maat omhoog gegooid en zit nu op 18 benzine / 16 NX.
Ook kwam Frank nog naar 2Tires om zijn kleren etc te passen en wat foto's gemaakt vandaag.
Vanavond nog test gereden en ging als een trein!
Op Hengelo hoop ik een 6,7 te kunnen rijden en gehele baan NX.
Vanavond op alle rare plekken en oneinigheden NX gedrukt en ging super.
Nog wat enkele foto's van vanavond, ook nog wat andere foto's van vandaag .
Voor mijn gevoel draait die nog te weinig toeren, op Hengelo even op de bank kijken hoeveel toeren die draait en kijken hoeveel vermogen die heeft met NX.
Tot Hengelo!
En Hengelo weer achter de rug!
Dag begon met een tijd van 6,96 en een reactietijd van 0,00.
Daarna een tijd van 7,02 met een reactietijd van 0,02.
Niet zo heel super dus, daarna Jane een paar keer gereden. Jammer van de valse starts.
Maar ze heeft ook haar eigen PR verbeterd, de valse start run een tijd van 7,26.
(Dit is gemeten van de teller). Straks rijden we nog tegen elkaar in de finale .
Hier een foto van de teller
Echt een super ding! Hij meet precies 150m run, waarna je daarna alles kan checken.
Wat die doet, wanneer die dat doet, je eindtijd en eindsnelheid deze 2 kloppen bijna precies met het systeem van SBO. Moet alleen meerdere magneten plaatsen bij de snelheid / km/h want hij meet niet altijd meteen of hij kan hem overslaan. Door meerdere te gebruiken meet die nog naukeuriger.
Ook samen met Robert van Roteg (A.I.M) gekeken naar verbetering en uitbreiding van het syteem.
Wss willen we de GPS module er ook op zetten en de km/h meting op het achterwiel plaatsen zodat die ook wheelspin kan meten.
De eerste uitbreiding heb ik al, de uitlaatgastemperatuur. Moeten hem alleen nog monteren in de uitlaat.
Door de runs te downloaden op de PC kun je nog meer info bekijken over je run, eigenlijk als de teller compleet is heb je een eigen testbank maar niet op een rol maar op de weg zelf.
Ook Stefan heeft ze eigen tijd goed verbeterd tegen over vorige meeting!
Dit zelfs met de mono voorvork ivm de duo voorvork.
Stefan's ze tijd uiteindelijk 7,47s? Zonder NX want de fles was leeg.
Die is nu met Danny Phantom mee voor een refil.
Hier een boel foto's van de dag.
Daarna wou ik rijden met NX een run gemaakt en eindigde met een tijd van 7,12s.
Kut NX deed het weer niet, terwijl ik het gefixed had! Met de hoop dat ik toch een finale plek had,
NX half uit elkaar gehad en schoongemaakt. Na veel schoonmaken van de fogger waar de NX verstopt zat :X
deed die het weer. Toch nog met de tijd van 6,96s 7e in de SuperSpecial klasse, gelukkig halve finales.
Halfe finale tegen Dennis wel een goeie start, aan de late kant op NX gedrukt waarbij een gevolg van een kleine wheelie en nog steeds met vrees de knop niet te lang ingedrukt te houden.
In het midden van de baan knop los gehad dus, daarna toch maar de rest van de baan gedrukt met als gevolg een tijd van 6,61s in de halve finale!
Dat betekende finale!
In de finale met een tijd van 6,81s? Waarbij ik weer relatief laat de knop drukte maar deze keer wel de gehele baan.
In iedergeval goed voor de 3e plek in de SuperSpecial klasse!
Daarna TC, zwaar klote want bij mij kom je nergens bij.
Toch na 10 minuutjes was alles los en door de TC gemeten de 3e plek behaald.
Daarna echt lang moeten wachten op de uitreiking dus wachten maar en zie je soms mensen rare dingen doen.
Dit heb ik zelf nooit verwacht, maar wel super vet!
Met een zware zip tussen de frames wat er wel raar uitziet .
Jongens bedankt en tot de volgende keer!
Oi,
Stefan en Jordy
Intro
Daar zijn we weer, nu met weer met 2 nieuwe projecten 8P.
Na de Beta en Slider afgerond te hebben hebben we toch weer iets anders.
Hier nog een foto hoe ze er uit eindelijk uitzagen.
Beta en Slider
En toen wat gaan we nu bouwen?
Beiden Zip SP2000's!
De reden van 1 gezamelijke topic is omdat we precies hetzelfde gaan bouwen.
Zelfde kleuren / thema, setup, bouw etc.
Ieder heeft wel een eigen gedeelte Stefan's Zip en Jordy's Zip.
Ieder zijn deel is dus te herkennen aan de soort tekst.
Setup's
Cilinder: 2 Fast 4 Race XSH
Luchtfilter: Twin Air XSH
Uitlaat: Roost
Vario: Malossi Overrange set
Krukas: Malossi RHQ / 2 Fast 4 Race
Koppeling: Malossi Delta Clutch
Membraan: Malossi vl13 XSH
Spruitstuk: Malossi XSH
Carters: XSH
Poulies: Malossi Overrange set
Koppelingshuis: Malossi Wingbell
Halfpoulie: Malossi
Carburateur: Koso 28mm XSH / Keihin 28mm XSH
V-Snaar: Malossi Overrange set
Ontsteking: Malossi Digitronic
Lagers: Malossi geslepen
Nitrous Express: Nitrious Express
Stefan's Zip
Kocht de Zip over van Petrik, want die besloot toch niet te gaan bouwen :L.
En het stond toch als maar in de loods.
Zo kocht ik hem over
Zoals je ziet is het amper of niet compleet en mist er een hele hoop!
Na wat dingen aan te schaffen zat het toch redelijk in elkaar.
Maar ondertussen wat onderdelen te hebben verkocht van de Slider had ik daar een 2F4R kitje van gekocht.
Waar beginnen we mee?
Verse carters!
En dan de rest...
De aim teller die ik nog had van de Slider.
EPC Stuurtje besteld met clamp, en Robin heeft een mooie pen gedraaid zodat die op het frame kan.
Ook bij iemand van het forum leuk spul gehaald, o.a malossi veertjes en een verse carterdeksel.
CJ had de achterkap liggen die bij de voorkap hoorde, de voorkap had ik al toen ik hem kocht.
Nu had ik een setje van dezelfde kappenset in kleur.
Ook na een bestellen bij Easyparts voor veel originele onderdelen om hem vers en netjes in elkaar te kunnen konden we beginnen met op pootjes te zetten.
Ook heeft MWS Pugdriver (Broer van Jordy) Subframe gemaakt zodat de zip verlengd is.
Dat mag ook zeker wel gebeuren met deze setup!
Nog een paar foto's hoe de Zip er nu bij staat.
Ben zelf al zeer te vreden .
Omdat de Beta van Jordy toch voor de helft erbij staat hebben we de NX Fles er afgehaald en meteen wezen kijken waar we de flessen willden plaatsen.
Eenmaal mooi plekje gevonden, meteen begonnen met bakken en braden.
Een beugel aan het frame gelast waar de beugel van de fles weer op gemonteerd word.
En dan ziet het er later ongeveer zo uit.
Lekker beetje boren kom je er wel!
Voorvorkje met verlaagde Malossi veer .
En Steef heeft eral zin in!
En ja hoor, het is tijd voor een mooi kitje........? NX!
Ik ben er super blij mee en nu zijn ik en Jordy ongeveer even ver, alleen heb ik lekker me blok eerder terug . De kit zit nu voor 80% op zijn plaats, alleen wat elektra aansluiten en op het stuur moet nog wat komen.
Tevens zijn er wat spullentjes klaar om naar spuiter nr 1 te gooien .
We zijn Zaterdag naar XSH gereden om me blok weer op te halen.
Eenmaal weer thuis mocht Jordy even foto's maken en ik moest er natuurlijk ook op .
Ik ben blij om dit :~
En ik kom weer niet wachten op het even op wielen te zetten...
Ook heb ik me carb al aangepast voor de fogger van de NX kit, wat hier wel redelijk te zien is.
Rotor gekocht en meteen gemonteerd .
En de draadjes binnen al te komen! Leuk zo'n NX kit.
De voorvelg in carbon .
NX
Beetje kleine foto in elkaar...
En nog één van de neus samen met die van Jordy.
Update!
Een weekend, lang weekend!
Vrijdag nacht kwam Kees vanuit Roosendaal / Spijkenisse aan en tot vroeg in de ochtend alle scooters klaar gemaakt. We gingen namelijk gezamelijk een heel weekend bij XSH.
Stefan heeft geen voorveer meer, maar?
Een mooi licht dun staafje opmaat voor een mooie verlaging.
Een mooie deksel
De Zip is al SBO klaar gemaakt, alles is geborgt en voldoet aan de SBO regels.
Bijna klaar om te knalle!
Stefan was zaterdags de 3e die op de bank ging.
Met een binnenkomst van 15pk SAE schokte we een beetje, na wat dingen aan te passen en te veranderen
Uiteindelijk 24,1pk SAE uit!
Veel dingen ook getest zoals pijpen en voorontstekingen.
De Roost kwam het beste uit de test en er zit nog verbetering in, in de roost moet nog een onderdeel in de pijp. Marco had het niet meer liggen dus komt wel een andere keer. Ook zijn er op bepaalde punten meer vermogen te winnen. Wel draaide die mooi en constant dezelfde score en op de weg is het een kanon met Jordy erop.
Stefan was wel tevreden
Stefan's run bij XSH
Kapjes eindelijk gespoten, hier een paar foto's van buiten
Bijna klaar dus.
Nog een paar laatste aanpassingen gedaan voor het SBO.
Nog een aantal foto's van beiden bij elkaar .
Meeting Meppel,
Voor mij een geweldige dag, scooter deed het goed en was relatief lekker weer.
Jammer van de regen loop van de dag maar ach. Daarna toch nog wezen knallen in Almere...
De Zip deed het goed! En ik met me zware gewicht een 14e plaats in het klassement gereden! Ik ben er zelf zeer tevreden over, paar kleine aanpassingen en gaan met die banaan!
Een dagje naar onze sponsor 2Tires,
Lekker kunnen sleutelen en als visie NX aansluiten en testen.
Eerst reed ik met 2 bidons 500ml, dit vondt ik dus echt niks en verliep ook niet echt lekker.
Kart tankje geregeld en aangepast zodat er 2 nippels inzaten.
Daarna de NX gecontroleerd en nagelopen of het werkte na behoren.
Sproeiers 14/16 erin gedaan en knallen maar! Dit resulteerde na een paar knallende runs die goed verliepen en cilinder nog helemaal perfect is.
Volgende keer ga ik grotere sproeiers NX testen en tot op Zoetermeer .
Dan een verhaaltje bij Stefan's ze Zip uiteraard!
In de ochtend dat we kwamen ging Stefan nog even een rondje boeken.
Met een raar resultaat dat die totaal niet op toeren kwam en geen vermogen had.
Op de bank maar meteen testen en geblokkeerd meten!
Met ook een resulterend vermogen van 23,7pk SAE.
Bij Stefan ging het allemaal wat beter en makkelijker waardoor we snel opschoten naar de 25pk! Ook deze score is gedaan na het monteren van een nieuwe XSH Roost 86cc uitlaat!
En filmpje van Stefan's 25pk run waarbij Stefan erg blij is en Marco lekker mongolisch doet .
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=GGJi86H6M4Y"]YouTube - MWS 2F4R NX Zip 25pk run[/ame]
Die zat erin! Doorgaan? Ja met NX!
Waren hier en daar wat problemen met de Kit, er was niet een volledige injectie van NX en sommige dingen deden het niet of raar.
Maar uiteindelijk resultaat van 29,4pk SAE. Met Marco heel voorzichtig drukkend.
Waarna Stefan de malloot even drukte als een junkie verslaafde!
Resultaat ervan in plaatje en film?
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=1o1Mh184UXg"]YouTube - MWS 2F4R NX Zip NX Runs[/ame]
Super vet en niet kapot te krijgen, aan de cilinder is niks te zien.
Gewoon nieuw!
Stefan ook weer met de nieuwe uitlaat die goed was voor een 25pk score!
En saampjes naast elkaar
Jordy's Zip
Ik kon voor een super prikkie een sp 2000 frame overkopen en dat had ik gedaan.
En omdat stefan toch een andere achterkap, buddybak gekocht had, had ik er ook meteen 1.
Ook had ik samen met MWS Full Race een Zip 98 gehaald om mee te knallen.
Aardig wat bandjes mee gesmoked en geragged . De onderdelen van die Zip gaan gebruikt worden op deze Zip o.a voorvork, carters, en de velgen.
En de NX kit van de Beta gaat natuurlijk hier op .
De Beta? Het blok staat nu te koop in onderdelen en ik ga er nu een standaard blok onder doen. Totdat de Zip nog niet rijd ga ik de NX gebruiken op het standaard blok +ralf+.
Daar meer over zal in het Beta topic vanzelf wel verschijnen. Reden? Het is toch best moeilijk voor mezelf om de Beta weg te doen .
En ik heb natuurlijk ook een EPC stuur met gedraaide pen .
De Zip 98 helemaal uit elkaar gehaald en meteen wat dingen mat zwart gemaakt.
Daarna gemonteerd op het sp2000 frame.
Daarna had me broer (Pug-Driver) meteen voor mij me subje gebakken.
Maar dat blijft natuurlijk niet staan zonder schokbreker.
Dus me broer weer aan het werk gezet .
En toen stond mijn Zip op pootjes .
Was vandaag even naar me vader gegaan die iets voor me gehaald had.
Juist een L&M achterkap, zit een underseat op. Maar ben er niet tevreden mee hoe dat gemaakt is en weegt veels te veel.
Moet trouwens zeggen dat de kwaliteit van de kap ERG slecht is.
1. Sluit niet bepaald goed aan op de beenkappen. (Totaal niet)
2. Zit te veel spanning op met monteren.
3. Door de spanning zitten er haar scheurtjes in.
Dat is ook de reden dat die even zwart is, kon ik even zien wat de schade was van de spanning die erop gezeten heeft. Dus dat moet afgewerkt worden.
Ook ben ik begonnen met het plaatsen van de NX kit op de Zip.
Dus maar begonnen met de solenoids en benzinepomp .
En nog 1 om het af te leren samen met de Beta (Waar btw een standaard blok onder zit )
Heb via via voor weinige een kappenset gevonden voor mijn Zip.
Voor mij perfect, want hoef het niet nieuw zoals iedereen het wel koopt.
* Waarom geen nieuwe kappen is toch goedkoop en is netjes?
Omdat wij het het optische kant ook altijd belangrijk gevonden hebben.
Dus de Zip's gaan ook onder de loep. Niet extreem, maar wel het één en ander.
Omdat de alle kappen toch bewerkt worden had ik dit liever 2ehands.
De L&M kap laat ik even links liggen, als ik zin heb om die goed te maken dan komt dat misschien nog een keer. Of als iemand de L&M kap wilt overnemen gaat die weg.
Even weer een kleine update.
Laatste tijd druk met van alles en nog wat dus nog niet echt veel gevorderd helaas.
Maar wel het volgende...
Had nog een oude Beta rad met resevoirtje liggen.
En paste dat nou toevallig precies op de zip met wat laswerk en resevoir steekt net zoals het origineel netjes uit bij de beenkap.
Zoals je op de laatste foto al kon zien is dat de NX fles ook bij mij op ze plek zit.
Wel in een iets andere hoek dan bij Stefan, maar ach bijna hetzelfde toch .
Wel was ik ook begonnen met de kapjes strak maken etc die rondom de NX fles zit.
Na het zoeken voor onderdelen zodat ik een complete zip had was het eindelijk zover om is echt te gaan beginnen. De zip is nu compleet, heb dus eindelijk een zadel en complete kappenset.
Net zoals bij Stefan heb ik nu een vast subframe, hij stuiderde al flink terug en was erg slap. Dat wil ik niet straks als ik op de sprintbaan sta, dus me broer aan het werk gezet voor het lassen.
Daarna het gewicht een beetje aangepast van de Zip, hier en daar wat gaatjes.
Ook heb ik weer me radiateur gefixed, ziet er nu meteen een stuk beter uit .
En wat is er deze keer gaande?
Heb eindelijk een 2F4R kitje kunnen bemachtigen.
Foto's zeggen meer dan mijn geblaat. En iedereen weet wel ongeveer hoe die eruit ziet.
Heb al contact opgenomen met Marco voor de rest van mijn blok.
Als we Stefan's blok gaan halen (Eind december), dan neem ik alles mee naar Marco om mijn blok te doen.
Aangezien Stefan een schoon nieuw carter had moest die van mij ook weer nieuw (lijken).
Na een mooi parelstraal beurtje door mijzelf .
Ook heb ik me carburateur weer even grondig schoon gemaakt.
En Stefan heeft voor mij ook de eerste delen voor spuiter nr 1 klaar gemaakt .
Thnx man :*.
Nu ligt mijn blok zielig in zijn 1tje bij XSH.
Die hebben we mee genomen voor dezelfde schoonheids kuur als bij Stefan.
19 Januari weer ophalen .
Voor mij EINDELIJK, een beetje vooruitgang in de zip.
Waarom?
Blokje terug van Marco , wat heeft Marco ten eerste allemaal gedaan?
Cilinder: Gehoond, nieuwe zuiger en nieuwe pakkingset.
Carter: Max tuned en gekotterd.
Cilinder: Max tuned
Membraam: Nieuwe VL13 Max getuned
Spruitstuk: Nieuwe spruit Max getuned
Vertanding: Malossi vertanding dubbel gelagerd (RF 8,5)
En in elkaar gezet voor me.
Heb geen losse foto van het blok, Stefan kon het niet laten om het meteen te monteren.
Mijn carb ook meteen aangepast voor de fogger.
BTW ook een nieuwe fogger, me oude was een ander soort type en wat niet echt goed weg te werken was.
Me getjoened carterdeksel, het is rondom...
Hij is nu metallic zilver en zit nog te twijfelen of ik hem carbon zou maken, dat zie ik wel als die in zo totaal niet staat.
De voorkant, voorkap bewerkt zit geen SP meer in en de remmerij aangepast (remhevels).
De complete remmerij ook geparelstraald.
Paar kapjes los op de Zip.
En de zipjes samen.
Ik ben eindelijk net zo ver als Stefan,
Heb overrange, vario, delta, koppelingshuis en rotor aangeschaft.
Nu alleen nog een uitlaat en boeken maar!
Mijn velgjess
Na nog wat dingen te doen en te veranderen was de Zip eindelijk klaar voor het bankweekend.
Tankjes zijn nu 2 bidonnen, 1 voor de NX en 1 voor de Carb.
Nog een paar foto's van de avond / nacht voor banken.
Ik mocht zaterdag als laatste van de dag op de bank, de rest was eten halen en we begonnen goed met een binnen komst van 24,3pk SAE.
Omdat het al laat was niet echt veel meer getest, dus maar een NX run maken.
Dat duurde jammer genoeg niet lang en na 2 seconden was het al over, score was 30+ pk SAE. De wand is eruit gegaan, de cilinder ligt nu bij Marco. Komt een nieuwe wand in en dan kunnen we weer verder.
Ik heb express niet voor Italie zelf gekozen omdat dat toch te lang duurd, en misschien is de wand die er dan weer in gaat even slecht.
Met 2 a 3 weekjes weer met de Zip naar Marco toe, cilinder erop en weer banken.
Mijn grafiek bij XSH
En de NX run waarna die meteen wandloos was...
Ook hebben ik en Stefan nog Handschoenen van onze Sponsor 2Tires gehad .
Ik compleet in sprintkleding en een totaal gewicht van 58kg.
Uiteraard mijn zip met wat kapjes erop, ik moet nog wel het veel dingen doen.
Maar tijd zat, ben vorige week weer bij Marco geweest omdat de cilinder en nieuwe wand had. Na 10 runs lag die wand erook weer uit!
Dus voor even koos cilinder loos.
Ook zijn er een paar nieuwe onderdelen te zien waaronder een Fournales ivm een achterveer.
En andere carterdeksel.
De foto's
En me nieuwe carterdeksel, aangezien me oude was gejat bij de inbraak
Of ik zelf met me eigen zip op Meppel rijd is niet zeker en ik ga niet vanuit.
Meeting Meppel,
Maar ik was ongeveer 8 uur in de ochtend aanwezig, meteen naar Marco gelopen.
Marco had mijn cilinder meegenomen met nieuwe wand die vergoed is door ATM en weer een nieuwe zuiger. In de ochtend heb ik dus meteen me cilinder etc weer gemonteerd.
Aantal maten grotere sproeier in de carb gedaan en 2 x lekker laten warm draaien.
Toen maar 1 run gemaakt kijken hoe en wat, aangezien ik ook nog nooit opgereden had omdat die elke keer op de bank naaide deed ik rustig aan.
Uiteraard niet alleen daarvoor, maar ook voor de wand. Uiteindelijk goed verlopen en een goed gevoel erbij.
Later in de middag wou ik een volledige run maken, begon die bij de start raar te lopen en zat me overloop tot ze nok vol. Einde van de dag in Almere nog wezen rijden, onderin lijkt het net als of die valse lucht trekt en met choke open deed die het niet alleen kreeg die weer te veel benzine.
Uiteindelijk nog wel een paar keer vol gereden en verliep ook goed, vanavond ga ik cilinder en inlaat eraf halen en even nalopen en mss andere carb testen aangezien ik al vanaf het begin af aan problemen ermee heb.
Wat foto's van Meppel
Zaterdag 26 April zijn Jordy & Stefan een dag naar de sponsor 2Tires
gegaan om daar te sleutelen en contacten te leggen.
Veel positieve reacties van motorrijders en van Menno & Caroline
(Eigenaren van 2Tires) zelf.
Lekker en veel kunnen sleutelen en nog een testrit gedaan en aan einde
van de dag een paar foto's genomen.
Mijn Carburateur werkte dus voor geen meter en dus maar een nieuwe bestelt.
Dit is de Stage 6 R/T Black edition geworden. Mijn eerste mening was dat het er zeer goed uitzag en netjes afgewerkt.
Na wat afstel werk aan de vlotter aangezien die overbleef lopen doet die het uiteindelijk beter dan me oude en gelijkmatiger.
Aangezien me vriendin (Jane Feddema) het eigenlijk ook wel leuk en kicken leek wou ze toch ook wel rijden. Dus ingeschreven en gekeurd bij de Dokter en dan hebben we nr #49 in SuperSpecial klasse staan. Jane in de race outfit...
Aangezien de Zip het nog niet lekker deed op Meppel was er ook helaas geen tijd om te oefenen. Ik zelf had er ook nog nooit opgereden dus dat was ook een reden dat Jane niet heeft gereden toen. Nadat de carb binnen was het het weer / tijd het toelate zijn we wezen oefenen. Met als gevolg wel leuke plaatjes.
Ze heeft totaal 2,5 uur achter elkaar lopen knallen, meteen een goeie test voor de cilinder.
Alles ging perfect en met een buiten temperatuur van 30+ bleef de cilinder toch 61 graden.
Al met al dus tevreden en trots op me vriendin, aangezien ze nog nooit op een scooter gereden heeft. Komende meeting (MWS Weekend meeting 24/25) Zal er worden geoefend met ons eigen start systeem.
Zo daar zijn we weer en beiden met een nieuwe stand van vermogen.
Zaterdag ochtend vroeg Marco's kant op gegaan.
En zoals altijd, laat in de avond terug. Achjah, de rest van de dag?
Veel lol, af en toe een telleurstelling maar doorzetters gaan door.
Om te beginnen met Jordy's ze Zip.
Kwam binnen met een vermogen van 22,7pk SAE. Zwaar belabberd dus.
Uiteindelijk nog 23,3pk SAE gehaald.
Zip op de bank
Daarna raakte ik elke keer vermogen kwijt en werd maar minder en minder.
Na wat zoeken kwamen we erop uit dat me grondplaat niet meer goed was en elke keer los trilde. Dit als gevolg voor de rotor. Na een nieuwe te monteren zaten we weer een beetje op de goeie weg!
Marco aan het sleutelen in stilo!
Daarna door de nieuwe XSH Roost 86cc uitlaat te monteren en wat aan de afstelling te veranderen kwam er een mooie 25pk SAE uitrollen.
Ik? Super blij met het eindresultaat en dat me koeling het goed deed.
Heb hier en daar nog wat met gewicht gespeelt en koeling verplaatst.
Foto met de nieuwe pijp .
Ook heb ik bij Marco nog op straat gereden met als gevolg alleen maar wheelspin, gas los en daarna elke keer een wheelie.
Dat word oefenen en wat dingen weer veranderen!
Op Zoetermeer zal ik wel me kappen monteren maar zonder onderkuip en met verse blauwe schade achterkap.
Easyparts was super traag waardoor er veel vertraging opgelopen is en Jos (Keta Paintings) ook geen tijd meer heeft om het voor me te spuiten.
Zal de nieuwe achterkap en onderkuip aan Jos meegegeven op Zoetermeer en met de hoop dat het met Kloosterzande weer tiptop erbij staat!
En saampjes naast elkaar
Onze conclusies:
- Op straat gaan ze super hard! Waarbij Marco het een pracht gezicht vond!
- Stefan's wand zit er nog steeds in!
- 2F4R Krukas of Malossi aangepast maakt geen reet uit!
- Blokken lopen bijna / zo goed als identiek!
- Hier en daar wat andere onderdelen zoals vario, carbs en rotor maakt niet veel uit tot niets.
- XSH Roost 86cc uitlaten zijn super geil, dikker en korter wat super vet onder de zipjes staat.
Verschil tussen de uitlaten?
Kleine update van mijn kant.
Gisteren de zip weer deels in elkaar gezet, dit is dus met oude achterkap en zonder onderkuip.
De nieuwe achterkap en onderkuip liggen bij Jos (Keta Paintings), hopen dat ik ze terug heb op Zoetermeer.
Jos ging ze best doen.
Ook is er dus te zien de Beta! Heb hem zo goed als met een origineel blok opgebouwd en deels gereviseerd.
Ook is die nu met een ander frame en kenteken.
Nu is die dan verkocht en wordt die a.s. vrijdag opgehaald door de nieuwe eigenaar.
Hij wou er volgens mij mee op straat rijden, dus of we hem terug zien?
De Zip heeft een aantal veranderingen gehad en hoop ik op Zoetermeer 5 kilo lichter te hebben dan op Meppel.
Zoals accu van Joël, sponsored by Kees :*, Deestone voorband,
nieuwere nog verder aangepast zadelbak en een buddy waar niks meer van over is.
Ook ga ik vanavond / morgen avond nog even kijken voor een aanpassing waardoor die nog is 2cm lager licht aan de voorkant.
Vind de voorkap ook niet mooi aansluiten aan het wiel, hopen dat dat straks beter is.
Update Kloosterzande & Sleutel etc.
Meeting Kloosterzande achter de rug.
Op Zaterdag naar Kees vertrokken, eenmaal in Roosendaal was Danny Phantom daar om mij een gevulde NX fles af te leveren .
Na nog wat dingen in elkaar te zetten en na te kijken klaar voor de volgende dag!
Eenmaal aangekomen op Kloosterzande stond de Sponsor 2Tires eral samen met de landmacht.
Nu wordt het één en ander gesponsord en betaald wat me wel goed uitkomt aangezien ik anders ook zou stoppen aangezien alles al duur genoeg is en er een enkel van de groep stoppen.
Eerste run ging zwaar bagger en de zip draaide veels te weinig toeren.
Samen met Marco (XSH) ernaar gekeken en rollen veranderd. Daarna ging het gelukkig een stuk beter.
Ook Jane heeft zeker wel goed gereden, ze rijdt nu constant 7,5 a 7,6 s waarbij ze nog veel moet oefenen op de start. Wel rijdt ze al 0,5 seconden sneller dan Zoetermeer, waar ze niet onder de 8 kon rijden...
Na wat runs te maken toch maar met angst voor de wand de NX fles opengedraaid, na wat testen om te kijken of het wel werkte. Werkte het dus niet!
Gvd meteen bij Marco nieuwe accu getest en het werkte al, kleine klote accu's .
Daarna meteen een run gemaakt, na mijn mening werkte het niet echt bepaald en was me tijd ook niet verbeterd.
Met een tijd van 6,9x door naar de finales op de 7e plaats.
In de finales een run gemaakt en ik drukte de hele baan de NX knop in, maar geen merkbaar gevoel of iets dergelijks.
Pas op het einde van de baan werkte de NX en daardoor toch nog een 6,86?
Daarmee stond ik op de 4e plaats.
Zelf vindt ik dit al super met een zware complete zip van 65kg tussen al die lelijke kut frames een 4e plaats te behalen.
Wel met een kut / goed gevoel, kut omdat de NX niet werkte zoals het hoort, goed omdat de wand er nog in zat!
Hier een aantal foto's van mij en Jane op Kloosterzande
Verder een hoop gehad aan Menno (2Tires), bedankt voor de hulp .
Vandaag naar 2Tires gegaan en gesleuteld aan de NX kit om het goed werkend te krijgen.
Alles weer los gehaald, na gekeken en schoon gespoten.
Ook de NX sproeier een maat omhoog gegooid en zit nu op 18 benzine / 16 NX.
Ook kwam Frank nog naar 2Tires om zijn kleren etc te passen en wat foto's gemaakt vandaag.
Vanavond nog test gereden en ging als een trein!
Op Hengelo hoop ik een 6,7 te kunnen rijden en gehele baan NX.
Vanavond op alle rare plekken en oneinigheden NX gedrukt en ging super.
Nog wat enkele foto's van vanavond, ook nog wat andere foto's van vandaag .
Voor mijn gevoel draait die nog te weinig toeren, op Hengelo even op de bank kijken hoeveel toeren die draait en kijken hoeveel vermogen die heeft met NX.
Tot Hengelo!
En Hengelo weer achter de rug!
Dag begon met een tijd van 6,96 en een reactietijd van 0,00.
Daarna een tijd van 7,02 met een reactietijd van 0,02.
Niet zo heel super dus, daarna Jane een paar keer gereden. Jammer van de valse starts.
Maar ze heeft ook haar eigen PR verbeterd, de valse start run een tijd van 7,26.
(Dit is gemeten van de teller). Straks rijden we nog tegen elkaar in de finale .
Hier een foto van de teller
Echt een super ding! Hij meet precies 150m run, waarna je daarna alles kan checken.
Wat die doet, wanneer die dat doet, je eindtijd en eindsnelheid deze 2 kloppen bijna precies met het systeem van SBO. Moet alleen meerdere magneten plaatsen bij de snelheid / km/h want hij meet niet altijd meteen of hij kan hem overslaan. Door meerdere te gebruiken meet die nog naukeuriger.
Ook samen met Robert van Roteg (A.I.M) gekeken naar verbetering en uitbreiding van het syteem.
Wss willen we de GPS module er ook op zetten en de km/h meting op het achterwiel plaatsen zodat die ook wheelspin kan meten.
De eerste uitbreiding heb ik al, de uitlaatgastemperatuur. Moeten hem alleen nog monteren in de uitlaat.
Door de runs te downloaden op de PC kun je nog meer info bekijken over je run, eigenlijk als de teller compleet is heb je een eigen testbank maar niet op een rol maar op de weg zelf.
Ook Stefan heeft ze eigen tijd goed verbeterd tegen over vorige meeting!
Dit zelfs met de mono voorvork ivm de duo voorvork.
Stefan's ze tijd uiteindelijk 7,47s? Zonder NX want de fles was leeg.
Die is nu met Danny Phantom mee voor een refil.
Hier een boel foto's van de dag.
Daarna wou ik rijden met NX een run gemaakt en eindigde met een tijd van 7,12s.
Kut NX deed het weer niet, terwijl ik het gefixed had! Met de hoop dat ik toch een finale plek had,
NX half uit elkaar gehad en schoongemaakt. Na veel schoonmaken van de fogger waar de NX verstopt zat :X
deed die het weer. Toch nog met de tijd van 6,96s 7e in de SuperSpecial klasse, gelukkig halve finales.
Halfe finale tegen Dennis wel een goeie start, aan de late kant op NX gedrukt waarbij een gevolg van een kleine wheelie en nog steeds met vrees de knop niet te lang ingedrukt te houden.
In het midden van de baan knop los gehad dus, daarna toch maar de rest van de baan gedrukt met als gevolg een tijd van 6,61s in de halve finale!
Dat betekende finale!
In de finale met een tijd van 6,81s? Waarbij ik weer relatief laat de knop drukte maar deze keer wel de gehele baan.
In iedergeval goed voor de 3e plek in de SuperSpecial klasse!
Daarna TC, zwaar klote want bij mij kom je nergens bij.
Toch na 10 minuutjes was alles los en door de TC gemeten de 3e plek behaald.
Daarna echt lang moeten wachten op de uitreiking dus wachten maar en zie je soms mensen rare dingen doen.
Dit heb ik zelf nooit verwacht, maar wel super vet!
Met een zware zip tussen de frames wat er wel raar uitziet .
Jongens bedankt en tot de volgende keer!
Oi,
Stefan en Jordy
Most Wanted Sprinters
Sponsored by:
2Tires
Powered by:
XSH
Stickers per SMS
*Updates zullen in de eerste & actuele post geplaats worden
Sponsored by:
2Tires
Powered by:
XSH
Stickers per SMS
*Updates zullen in de eerste & actuele post geplaats worden
Last edited: