Most Wanted Sprinters: Evo Beta Ark

Rico.

Well-Known Member
MWS Ark For Real Fast Racers!!

Wie ben ik:
Ik ben Ricardo Bloos en woon nu tijdelijk bij me moeder in Alphen aan den Rijn.
Verder heb ik 2 broertjes en 2 zusjes, 1 van me zusjes(Jane) is de vriendin van Jordy van overeem van de NX BETA ARK#2.​

Scooter Verleden (in het kort):
Ik begon op mijn 16e verjaardag met een Yamaha Neo's leuke scooter, maar ging na een maand of 3 natuurlijk niet hard genoeg meer, dus.... NRX eronder en ring eruit en knallen maar dacht ik op dat moment:p

Na een tijdje vond ik dat ook wel weer mooi en hoorde ik een vriend iets zeggen over een neo's watergekoeld maken, dat was iets voor mij:!
Ik waterpomp kopen radiateur kopen en Mallosi Replica LC aangeschaft.
Ik dat erop gegooit en dat reed meteen al een stukje leuker.
Toen de Neo's bijna af was nam me mams hem even 1 dagje mee en dat was meteen einde Neo's toen ik hoorde dat ze een ongeluk had gehad met een auto:( Scooter total los verklaard, toen was ik er ook even helemaal klaar mee|(​

Een half jaartje later liep ik tegen een Aprilia Rally aan weer luchtgekoeld:S
Dat kon natuurlijk niet wist nog hoe leuk het was om de Neo's om te bouwen dus daar moest de rally ook maar aan geloven....
Alles lekker erop gebouwd Gilardoni EVG 70, 21mm, en een shot knalde wel lkkr voor een straatscooter8)
Daarmee heb ik vrij lang gedaan kappen Special paint laten spuiten Blauw wit en opnieuw was daar een scooter die bijna af was op wat kleine dingetjes na. Daar heb ik veel plezier van gehad 1,5 jr gereden met dezelfde setup:p totdat ik een vriend erop liet rijden en hij wegtrok met het gas vol open en de voorrem in:eek: Dat was weer een lekkere knal.... Hij ging op zijn smoel en knalde glijdend een auto in.
Dat was einde rally.​

De laatste leuke scooter die ik gehad heb was een SR 50
Tijdje rond gereden met een shot en 17,5 carb en dan gaat het toch weer kriebelen als je die snelle straat scooters voorbij ziet vliegen;) dus er moest maar een polini EVO2 komenO-) met een selectra rotor en een 28mm en natuurlijk koppelingen. Dat erop gegooit en lekker geknalt. na een jaar me sr standaard verkocht en de snelle onderdelen gehouden.​

Dat is een beetje mijn scooterverleden.​

Bezigheden vanaf september 2007:

Inmiddels had ik een ander blok gescoord en meteen een nieuwe EVO cilinder, blok weggebracht voor MAX tuning naar Marco XSH.

Daarna kwam Jordy met een idee van ik ben toch bezig met een zip als jij nou een snel blok heb dan gooi je dat gewoon onder het beta frame van mij en dan ga je volgend jaar gewoon met mijn scooter SBO rijden.

Vond ik wel een leuk idee dus ik HPI gekocht en inmiddels een Overrange blokje samen met Stefan MWS in elkaar gezet onder het frame gehangen en knallen maar. heb ik 2 weken 10 minuten per week gedaan en toen vond ik het wel weer mooi geweest het gaat niet hard genoeg voor SBO.... dat wordt dus andere cilinder kopen denk speed 7t en frame licht maken enz. Dat kon natuurlijk niet met Jordy zijn frame, hij had nog wel een oud beta frame liggen en dat mocht ik hebben om wat leuks mee te doen.:W dus als eerste maar veel ervanaf geslepen en vast subframe gemaakt.

Hier een paar foto's van het frame hoe het is geworden na ong. 6 uur gaatjes boren! van 13,5 kilo naar 7,7 kilo:!
gaatjesframe02lb2.jpg


En ook meteen maar een ophanging voor een onder radje gemaakt.
gaatjesframe04iz0.jpg



We hebben nu het frame zo is, hem nog maar even op pootjes gezet met kappen erop....om te kijken hoe het eruit zou komen te zien. Verder hebben we nog een halve dag lopen knallen burnen op kiezels rijden enz. het frame is volgens ons wel sterk genoeg zo stug als maar kan en geen beweging in te krijgen.:W :L dus nog maar wat gaatjes boren in het balhooft}) ...

Hier een foto van de beta met kappen en het nieuwe frame met vast subframe:
betaarktopicupdatelh7.jpg


De kappen zijn er nu weer vanaf en heb de EVO cilinder van dus ongeveer 5 km oud te koop staan en van het blok gehaald om vervolgends een andere cilinder te gaan halen en ander blok.:winner:

Verdere update's volgen nog.
13-12-07

Update 16-02-08:

We zijn weer een aardig eind opgeschoten met de Beta! Hij is nu bijna klaar voor het seizoen nog een paar kleine dingetjes zoals, een EPC stuur en bandjes erom. En dan het weekend van 1 Maart Banken met heel MWS bij XSH resultaten zal ik nog updaten!

Verder zijn er een paar leuke wijzigingen aangebracht zoals: De Malossi voorvork, en de Twins inlaatset. Ik zal niet te veel lullen foto's zeggen toch meer dan woorden...

s5030003cx6.jpg

De Beta Zoals hij er nu bijstaat!

s5030004aq6.jpg

En een mooie close up van het blokje met de nieuwe twins inlaatset!

s5030005ke4.jpg

En toen haden we nog de mooie Malossi voorvork en de hand gefreesde
SR voorvelg. Velgen worden nog metalic zilver gespoten!

s5030010jv2.jpg

En daar zitten we dan Ik op mijn Beta en Jordy op zijn Zippa!! MWS rulez...

s5030015go8.jpg

Ik in een gekke bui met me verse voorvelg en me verse voorvork:D:D

s5030007ui1.jpg

En dan alweer de laatste voor vandaag... een close up van me verse Twins inlaat, hopen dat ie net zo goed presteert als dat ie mooi is:D


Dat was het dan weer voor deze keer ik houd jullie op de hoogte van de verdere vorderingen;) en natuurlijk de bank resultaten...

16-02-07

'Oi Ricardo
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Frame helemaal aan gort boren en dan iemand anders laten rijden, lekker slim :D :+

Haha grapje hoor ;).

Beetje is en blijft erg netjes, dames op de sprint word steeds hipper :)
 
Rico !! Reeezzz machinee :W

Ben benieuwd naar je nieuwe blokje!

*ps ik wist niet eens dat je zo dicht bij nu woonde :p*
 
1000000000 gaatjes boren

en wel een enorm dikke blokophanging+treeplankbevestiging en als toppunt 13inch wielen,dikke remmen etc etc.

Maja hoe dan ook leuk, maar het gewicht besparen door die gaatjes is echt nutteloos imo :)
 
Hij gaat toch gewoon met neos/ark velgen rijd en stnd remmen of heb ik het nou verkeerd gelezen:?

Edit: Dit bedoelde ik dus:)

Update

Ik had dus nog een 2e complete Beta liggen, dus me zwager zei ik wil het frame anders!
Hier heb je het frame, de slijptol en de rest. Have fun!

De velgen staan op blokjes hout omdat anders de onderkuip niet pasde en omdat die de hoogte hebben van banden, hij staat dus op de hoogte als die banden zou hebben.

En dit heeft hij er van gemaakt op een avondje.

betaframe02.jpg


betaframe05.jpg


betaframe04.jpg


En zoek de verschillen...

betaframe03.jpg


Hier nog 2 duidelijkere foto's waar het verschil goed te zien is.
(Let niet op Stefan :+ )
achterkant01.jpg


achterkant02.jpg


Oi,

Jordy


* Update staat ook in eerste post
 
Last edited:
1000000000 gaatjes boren

en wel een enorm dikke blokophanging+treeplankbevestiging en als toppunt 13inch wielen,dikke remmen etc etc.

Maja hoe dan ook leuk, maar het gewicht besparen door die gaatjes is echt nutteloos imo :)


De blokophanging is dunwandige pijp, in de treeplank bevestiging komen nog gaatjes net als in het balhoofd, en de 13 inch velgen c&c'en om het optimale gewicht eruit te kunnen halen. verder moet het natuurlijk wel een scooter blijfen dus ik zal de kappen er cker op laten van jordy en de rest zie ik nog wel...
Ma wat eraf is is eraf en elke kilotje is er toch 1;)
 
Rico !! Reeezzz machinee :W

Ben benieuwd naar je nieuwe blokje!

*ps ik wist niet eens dat je zo dicht bij nu woonde :p*

Haha ja egt wel reezzz he:p
We gaan me nieuwe blokje idd zien ga er niet eerder mee rijden voordat ie op de bank is afgesteld;)

Hoe ver is dat bij jouw vandaan dan? half uurtje ofzo?

Lukt het eigenlijk met je kroonstuk of niet?

MZZL
 
Kijk dat is de spirit,

Vind ook dat het nog een scooter moet blijven rico :*. Maar dat zal wel lukken.
Veel plezier met al die mooie Beta spullen. Wel poetsen stomme hond :D!
 
Echt he alsof er sommige mensen niet tegen kunnen ofzo,

Maar ik denk dat je goed bezig bent, en het ding is nog lang niet klaar om dus een oordeel over nutteloze dingen te vellen is niet terecht lijkt me!

Voor de rest prima ding, wat ben je van plan met de voorvork ?
 
Leuk al die gaatjes :p maar op de plaatsen waar geen krachten op komen boor je dan weer geen gaatjes.
Je doet dus aan gewichtsbesparing.. maar ondertussen rijd je wel gewoon met een dikke achterveer, zware vork, zware velgen, zware kappen enz.
Klink in mijn oren een beetje alsof je het gewoon gevaarlijk voor jezelf wilt maken, en dat het gewicht eigenlijk toch niet echt boeit.

p.s. :p
Jordy zij dat de achterkant nog wat ging zakken?.. zou ik zeker doen! voor is hij nu super tof, maar achter veel te hoog.
 
ben bang dat dit frame het einde van t jaar niet gaat halen :+

wel leuk dat de beta van jordy nu nieuwe eigenaar heeft gevonden 8)
veel suc6 iig,

laterz
 
Maarten
Er is maar 1 plek waar geen gaatjes zitten waar geen krachten op komen, de rest is letterlijk geboord. Die plek is bij de voetenplank ophanging, dat moet nog deels weg. maar omdat bij Beta niet letterlijk ergens leunt maar met plastice staafjes ergens leunt moet dat nog even berekend worden.

Fournales is echt wel lichter dan een normale achterveer, Malossi etc is echt wel zwaarder.
Er komt waarschijnlijk nog wel een staaf of iets dergelijks want de veer staat niet in een fijne hoek om te veren, daardoor sopt die een beetje.

Deze kappenset is +- 2 kilo lichter dan een originele set, ik heb de kappen namelijk verdunt. Beta heeft origineel van hele dikke plastic kappen.
Net zoals het frame, Beta gebruikt hele dikke lompe buizen waardoor er degelijk wel zoveel geboord kan worden.

Die velgen en voorvork, mjah looks wilt ook wat. Er word aangepast wat er aan te passen valt.
Is Ricardo niet tevreden dan pakken we de andere set velgen en voorvork. Wel heb je meer roterende massa aan de voorkant.

Het zakken is al gebeurd... Het subframe is naar achteren en hoger geplaatst waardoor die lager staat in zijn geheel. Als er een staaf of iets dergelijks komt dan word die wel iets korter dan deze Fournales veer om het blok wat rechter te zetten.

Thinuz
Who cares we hebben nog een frame liggen.

Of hij verstoft of iemand heeft er plezier mee :).


Gr,

Jordy
 
Echt he alsof er sommige mensen niet tegen kunnen ofzo,

Maar ik denk dat je goed bezig bent, en het ding is nog lang niet klaar om dus een oordeel over nutteloze dingen te vellen is niet terecht lijkt me!

Voor de rest prima ding, wat ben je van plan met de voorvork ?

Denk ook dat het wel wat wor neem gewoon een voorbeeld aan de mensen die er verstand van hebben, toch keessie;)

Heb net met huib gesproken en hij kan velgen afdraaien en allu voorvork mken;) Hij is de 22 bij de loods en dan effe overleggen....

Zoek alleen nu nog iemanddie me velgen kan c&c'en:S weet jij niemand?
Spreek je snel weer mzzl8)
 
Back
Top