Most Wanted Sprinters: Evo NRG

Status
Not open for further replies.

kees

38.8KG 22.2HP 6.83s
Na al het gezeur van mijn MWS homies dan toch maar een project page :p.

Over mijzelf
Ik ben dus Kees Schepers uit Roosendaal en al heel wat jaren actief in de scooter wereld (ongeveer 6 jaar). Ondertussen beheer en heb ik de website ScooterBase.net ontworpen. Ik ben van beroep applicatie ontwikkelaar en houd me zo nu en dan bezig met mijn NRG die ik ondertussen al +- 2 jaar heb.

Het project
Ik ga het niet helemaal bij het begin beginnen want zo interresant is dat niet en mocht je het willen lezen moet je even zoeken naar mijn oude topic.

Ik ben begonnen door een NRG te kopen van Thijs van EPC. De NRG was zowat in onderdelen. Vervolgens was mijn doel om zo'n hoog mogelijk vermogen uit een MHR Replica cilinder te halen, en zodoende bouwde ik toendestijds mijn blokje op en rolde er uiteindelijk een hoogste score van 14.6 SAE uit bij EPC op de bank.

Toen ik mee wou gaan doen aan SBO wist ik dat ik het met mijn 14.6 niet ging redden en kocht ik een Evo I cilinder (type met vlinderpoort) ook heb ik toen mijn team2006 destijds omgeruilt met de Hebo Racing 2 van Peppijn. Ook moest er wat aan het uiterlijk gebeuren en heeft Jordy me enorm veel geholpen met het leren van polyesteren en het maken van o.a. mijn achterkap. Patrick (aka Petrik) heeft toen mijn voorkap gemaakt. Uiteindelijk kwam de NRG er zo uit te zien:

1803easy1.jpg

Dat was net na het banken bij easyriders waar een maximale score van 19.8SAE uit kwam rollen.

Toen ben ik een maandje naar Kenia gegaan en heeft Jordy op de NRG gepast en de laatste dingetjes eraan gedaan. Vervolgens 2 dagen voor de eerste wedstrijd in Meppel wouden we gaan oefenen, en dat lukt niet helemaal. Ik kon de NRG niet beheersen en ging de NRG bij de start slingeren waardoor ik een lelijke val maakte en ik bewusteloos was. Na een dag ziekenhuis en verwarring was ik wel weer de oude Kees alleen de NRG was in beslag genomen omdat iemand 112 gebelt heeft. Waar we reden was op de weg:

[ir]http://www.mostwantedsprinters.nl/kees/Lelystad/P1120925.JPG[/ir]
Dat was natuurlijk nog voor het ongeluk ;)

Toen heb ik een aantal maanden gewacht en aantal keer contact gehad met de politie in Lelystad. Ondertussen besloten om wel verder te gaan en me financieel wat buffer opgebouwt. Ik heb de politie uitgelegd wat de bedoeling was van de scooter en ik er SBO wedstrijden mee wou rijden. Toen kreeg ik de scooter zonder een boete terug, wel hadden ze wel een aantal dingen uit elkaar gehaalt om het framenummer te kunnen controleren maar dat maakte me niets uit.

Toen even later na wat opbouwen, schuren en opnieuw de scooter laten spuiten door Maik van het forum zag de NRG er op Eindhoven ongeveer zo uit:

ehvkees01.jpg


Nog een filmpje:
[ame="http://nl.youtube.com/watch?v=Wj65gR-8l_0"]YouTube - MWS NRG SBO Eindhoven 23/09/2007[/ame]

Nieuwe seizoen
Ondertussen 21 en nog steeds een mafkees dus we gaan vrolijk door ;-). Komende seizoen 2008 ga ik verder rijen met de NRG en heb ik een hoop plannen. Mijn doelen voor volgend jaar zijn:

- NRG á 55kg proberen te krijgen
- 21+ SAE
- Tijd van tussen de 7.00 en 7.30 en eronder mag ook :p

Maargoed om dit allemaal te bereiken zal er veel gebeunt moeten worden. de volgende dingen worden gedaan:

- Complete polyester achterkant en dan een mal eruit
- Blok wordt getuned
- Splinter nieuwe Evo vlinder gekocht (reeds gedaan)
- JS evo uitlaat V.S. Hebo Racing 2
- Eigen subframe lassen + 7 cm verlegen
- Velgen afgedraait en uitgefreest
- Aluminium voorvork en +- NOG 15/20 cm lager
- Stuurdemper
- Gespoten worden in de MWS team kleur
- Nog een hoop kleine rommel kopen

Ik ben niet zo'n foto maker maar hier alvast een paar foto's van de voortgang van de achterkap:

mwskap.jpg

De kap is ongeveer @ 60%

[ir]http://www.mostwantedsprinters.nl/kees/fotoverkoop/HPIM3466.JPG[/ir]
Het frame en de voorvork (frame wordt na het lassen nog gecoat, en buddy is er straks niet meer).

Set-up
Ik zal met de volgende onderdelen gaan rijden volgend jaar:

- Polini Evo vlinder JS-tuned
- JS uitlaat berekend op de Evo
- HPI 2005
- Malossi overrange
- Ophoogplaatje + am6 spruitstuk
- VL13
- 28mm Keihin
- Lang SD carter
- Malossi vertanding met een RF van 10.28
- Stage 6 HPC krukas

Uiterlijk
- Aluminium voorvork
- EPC stuur
- MWS kleuren
- Polyester achterkant
- Voorkap helemaal dicht
- andere kappen beetje afgewerkt
- Fournalis / Achterstaaf
- 10inch velgen (voor zip 3spaaks achter typhoon SD met TT92 band)
- GPT temp teller

Dat was het wel zo'n beetje. Ondertussen maak ik al wel meer foto's en ik heb er wel meer maar niet zo bijzondere. Zodra het subframe is gelast en de frame naar de coater is geweest zal ik er nog wat maken. De bedoeling is dat de NRG in Maart ongeveer "klaar" is.

Dit project wordt mede mogelijk gemaakt door:

- Frank mijn zondagse beun slettah
- MWS Members
- JS-Tuning
- Mijn buren die veel draai en freeswerk doet voor me.

Nou dit was hem, updates zullen volgen!
 
Last edited by a moderator:
Advertisement - register to remove this

Ziet er weer goed uit Kees! Die 55kg is nog een hele opgave denk ik, maar wel een leuke uitdaging. Succes ermee!

edit: ik heb even de eerste foto voor je gefixt, je was zo'n ']' vergeten :)
 
Keees :~ ziet er goed uit hoor, maar dat wist je al :W

flink door beunen nog ! aan de rox en nrg 8)
 
Zozo ziet er netjes uit!
zal zeker wel wat gaan schelen in gewicht, die compleete pollyester achterkap strax!
 
dus je gaat dit jaar wel hard? :+

:*
ben benieuwd hoe het eruit gaat zien met die achterkap!
mws kennende zal dat geen probleem zijn om er iets van te bakken :D
 
Ja alleen mis ik een hoop tijd vanwege mijn werk / bedrijf / vriendin / etc etc maar soms vlucht ik ff naar de zolder :D

Achterkap scheelt zeker in gewicht, zeker nu het zadel + buddybak komt te vervallen, praten we over 4/5 kg besparing op alles ongeveer. Maja we zullen zien mocht ik de 55kg niet halen dan is er geen man overboord ik doe het toch voor mijn plezier.

En frame is nog aardig zwaar 10+ terwijl er al een hoop af is. Maargoed daar heb ik nog wel wat kleine plannetjes mee om hem @ 9 kg te krijgen en nog wel degelijk. Dat het niet netjes geboort is etc ben ik het wel mee eens maja komen inderdaad toch kappen over en hij word wel gecoat want vind het wel lekker om aan een vers frame te werken.

A.s. donderdag wss wel weer verder aan de kap, als het lukt maak ik wel ff een foto en zet ik hem in de spuitplamuur om te kijken hoe het vordert :)

Iedereen bedankt voor de reacties!
 
mijn duim voor jou nrg egt een plaatje
voor mij was dat DE! nrg

achterkap icl budy ook wel vet ben benieuwt heo dat er uit kom te zien

greets raymond
 
Oii kees
Alles goed?
Leuke planen maar dat zei je al op msn
Minpuntje dat je kroonstuk zo breed is en je voorvork poten ver uit elkaar staan.
Frame is wel netjes alleen kan zeker nog veel meer af,denk ook aan erafslijpen/erbij lassen druf wat meer maar dnek er wel goed over na
Net zoals je nu geen buddy hoeft,kan er tog aardig een stuk frame eraf.
Wel raar trouwens dat dit 9 kilo zal wegen mijn phantom frame is dus stukken lichter terwijl jouwens licht oog
Suc6 ermee ben benieuwd
GR
Delano
 
Last edited:
Nais Page denks :W. Tof om toch nog even tegen jou gevlamt te hebben, Of Jordy reed erop ? d8 het wel was @ eindhoven.
Volgend jaar zkr weer een x een sprintje trekken :love: suc6 met je Nrg. Het gaat zkr wel vet worden ;) keurige afwerking i like that.


AdiozZz Servi

Edit : gevonden !

http://i8.tinypic.com/80uhvms.jpg
 
Last edited:
Op het moment is kees vriendin"loosch" dus meer tijd heeft die zowiezo :p

Dernet samen met kees een bestelling geplaats bij Minibikeshop zullen jullie misschien dit jaar nog zien en anders volgend jaar ja ja :W :+
 
Haha zeker weten een sletje,

ziet er goed uit pik, wel nog veel te doen!

Servien, ik reed toen inderdaad tegen jou.
Je kan het zien aan de helm ;).
 
mooie nrg was het idd,
je gaat hem toch niet verneuken door het allemaal te sprinterig te maken?
zou zonde zijn, was zeker een voorbeeld voor mijn nrg. 8)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top