Most Wanted Sprinters: Evo NRG

Status
Not open for further replies.

kees

38.8KG 22.2HP 6.83s
Na al het gezeur van mijn MWS homies dan toch maar een project page :p.

Over mijzelf
Ik ben dus Kees Schepers uit Roosendaal en al heel wat jaren actief in de scooter wereld (ongeveer 6 jaar). Ondertussen beheer en heb ik de website ScooterBase.net ontworpen. Ik ben van beroep applicatie ontwikkelaar en houd me zo nu en dan bezig met mijn NRG die ik ondertussen al +- 2 jaar heb.

Het project
Ik ga het niet helemaal bij het begin beginnen want zo interresant is dat niet en mocht je het willen lezen moet je even zoeken naar mijn oude topic.

Ik ben begonnen door een NRG te kopen van Thijs van EPC. De NRG was zowat in onderdelen. Vervolgens was mijn doel om zo'n hoog mogelijk vermogen uit een MHR Replica cilinder te halen, en zodoende bouwde ik toendestijds mijn blokje op en rolde er uiteindelijk een hoogste score van 14.6 SAE uit bij EPC op de bank.

Toen ik mee wou gaan doen aan SBO wist ik dat ik het met mijn 14.6 niet ging redden en kocht ik een Evo I cilinder (type met vlinderpoort) ook heb ik toen mijn team2006 destijds omgeruilt met de Hebo Racing 2 van Peppijn. Ook moest er wat aan het uiterlijk gebeuren en heeft Jordy me enorm veel geholpen met het leren van polyesteren en het maken van o.a. mijn achterkap. Patrick (aka Petrik) heeft toen mijn voorkap gemaakt. Uiteindelijk kwam de NRG er zo uit te zien:

1803easy1.jpg

Dat was net na het banken bij easyriders waar een maximale score van 19.8SAE uit kwam rollen.