kees
38.8KG 22.2HP 6.83s
Na al het gezeur van mijn MWS homies dan toch maar een project page .
Over mijzelf
Ik ben dus Kees Schepers uit Roosendaal en al heel wat jaren actief in de scooter wereld (ongeveer 6 jaar). Ondertussen beheer en heb ik de website ScooterBase.net ontworpen. Ik ben van beroep applicatie ontwikkelaar en houd me zo nu en dan bezig met mijn NRG die ik ondertussen al +- 2 jaar heb.
Het project
Ik ga het niet helemaal bij het begin beginnen want zo interresant is dat niet en mocht je het willen lezen moet je even zoeken naar mijn oude topic.
Ik ben begonnen door een NRG te kopen van Thijs van EPC. De NRG was zowat in onderdelen. Vervolgens was mijn doel om zo'n hoog mogelijk vermogen uit een MHR Replica cilinder te halen, en zodoende bouwde ik toendestijds mijn blokje op en rolde er uiteindelijk een hoogste score van 14.6 SAE uit bij EPC op de bank.
Toen ik mee wou gaan doen aan SBO wist ik dat ik het met mijn 14.6 niet ging redden en kocht ik een Evo I cilinder (type met vlinderpoort) ook heb ik toen mijn team2006 destijds omgeruilt met de Hebo Racing 2 van Peppijn. Ook moest er wat aan het uiterlijk gebeuren en heeft Jordy me enorm veel geholpen met het leren van polyesteren en het maken van o.a. mijn achterkap. Patrick (aka Petrik) heeft toen mijn voorkap gemaakt. Uiteindelijk kwam de NRG er zo uit te zien:
Dat was net na het banken bij easyriders waar een maximale score van 19.8SAE uit kwam rollen.
Toen ben ik een maandje naar Kenia gegaan en heeft Jordy op de NRG gepast en de laatste dingetjes eraan gedaan. Vervolgens 2 dagen voor de eerste wedstrijd in Meppel wouden we gaan oefenen, en dat lukt niet helemaal. Ik kon de NRG niet beheersen en ging de NRG bij de start slingeren waardoor ik een lelijke val maakte en ik bewusteloos was. Na een dag ziekenhuis en verwarring was ik wel weer de oude Kees alleen de NRG was in beslag genomen omdat iemand 112 gebelt heeft. Waar we reden was op de weg:
[ir]http://www.mostwantedsprinters.nl/kees/Lelystad/P1120925.JPG[/ir]
Dat was natuurlijk nog voor het ongeluk
Toen heb ik een aantal maanden gewacht en aantal keer contact gehad met de politie in Lelystad. Ondertussen besloten om wel verder te gaan en me financieel wat buffer opgebouwt. Ik heb de politie uitgelegd wat de bedoeling was van de scooter en ik er SBO wedstrijden mee wou rijden. Toen kreeg ik de scooter zonder een boete terug, wel hadden ze wel een aantal dingen uit elkaar gehaalt om het framenummer te kunnen controleren maar dat maakte me niets uit.
Toen even later na wat opbouwen, schuren en opnieuw de scooter laten spuiten door Maik van het forum zag de NRG er op Eindhoven ongeveer zo uit:
Nog een filmpje:
[ame="http://nl.youtube.com/watch?v=Wj65gR-8l_0"]YouTube - MWS NRG SBO Eindhoven 23/09/2007[/ame]
Nieuwe seizoen
Ondertussen 21 en nog steeds een mafkees dus we gaan vrolijk door ;-). Komende seizoen 2008 ga ik verder rijen met de NRG en heb ik een hoop plannen. Mijn doelen voor volgend jaar zijn:
- NRG á 55kg proberen te krijgen
- 21+ SAE
- Tijd van tussen de 7.00 en 7.30 en eronder mag ook
Maargoed om dit allemaal te bereiken zal er veel gebeunt moeten worden. de volgende dingen worden gedaan:
- Complete polyester achterkant en dan een mal eruit
- Blok wordt getuned
- Splinter nieuwe Evo vlinder gekocht (reeds gedaan)
- JS evo uitlaat V.S. Hebo Racing 2
- Eigen subframe lassen + 7 cm verlegen
- Velgen afgedraait en uitgefreest
- Aluminium voorvork en +- NOG 15/20 cm lager
- Stuurdemper
- Gespoten worden in de MWS team kleur
- Nog een hoop kleine rommel kopen
Ik ben niet zo'n foto maker maar hier alvast een paar foto's van de voortgang van de achterkap:
De kap is ongeveer @ 60%
[ir]http://www.mostwantedsprinters.nl/kees/fotoverkoop/HPIM3466.JPG[/ir]
Het frame en de voorvork (frame wordt na het lassen nog gecoat, en buddy is er straks niet meer).
Set-up
Ik zal met de volgende onderdelen gaan rijden volgend jaar:
- Polini Evo vlinder JS-tuned
- JS uitlaat berekend op de Evo
- HPI 2005
- Malossi overrange
- Ophoogplaatje + am6 spruitstuk
- VL13
- 28mm Keihin
- Lang SD carter
- Malossi vertanding met een RF van 10.28
- Stage 6 HPC krukas
Uiterlijk
- Aluminium voorvork
- EPC stuur
- MWS kleuren
- Polyester achterkant
- Voorkap helemaal dicht
- andere kappen beetje afgewerkt
- Fournalis / Achterstaaf
- 10inch velgen (voor zip 3spaaks achter typhoon SD met TT92 band)
- GPT temp teller
Dat was het wel zo'n beetje. Ondertussen maak ik al wel meer foto's en ik heb er wel meer maar niet zo bijzondere. Zodra het subframe is gelast en de frame naar de coater is geweest zal ik er nog wat maken. De bedoeling is dat de NRG in Maart ongeveer "klaar" is.
Dit project wordt mede mogelijk gemaakt door:
- Frank mijn zondagse beun slettah
- MWS Members
- JS-Tuning
- Mijn buren die veel draai en freeswerk doet voor me.
Nou dit was hem, updates zullen volgen!
Over mijzelf
Ik ben dus Kees Schepers uit Roosendaal en al heel wat jaren actief in de scooter wereld (ongeveer 6 jaar). Ondertussen beheer en heb ik de website ScooterBase.net ontworpen. Ik ben van beroep applicatie ontwikkelaar en houd me zo nu en dan bezig met mijn NRG die ik ondertussen al +- 2 jaar heb.
Het project
Ik ga het niet helemaal bij het begin beginnen want zo interresant is dat niet en mocht je het willen lezen moet je even zoeken naar mijn oude topic.
Ik ben begonnen door een NRG te kopen van Thijs van EPC. De NRG was zowat in onderdelen. Vervolgens was mijn doel om zo'n hoog mogelijk vermogen uit een MHR Replica cilinder te halen, en zodoende bouwde ik toendestijds mijn blokje op en rolde er uiteindelijk een hoogste score van 14.6 SAE uit bij EPC op de bank.
Toen ik mee wou gaan doen aan SBO wist ik dat ik het met mijn 14.6 niet ging redden en kocht ik een Evo I cilinder (type met vlinderpoort) ook heb ik toen mijn team2006 destijds omgeruilt met de Hebo Racing 2 van Peppijn. Ook moest er wat aan het uiterlijk gebeuren en heeft Jordy me enorm veel geholpen met het leren van polyesteren en het maken van o.a. mijn achterkap. Patrick (aka Petrik) heeft toen mijn voorkap gemaakt. Uiteindelijk kwam de NRG er zo uit te zien:
Dat was net na het banken bij easyriders waar een maximale score van 19.8SAE uit kwam rollen.
Toen ben ik een maandje naar Kenia gegaan en heeft Jordy op de NRG gepast en de laatste dingetjes eraan gedaan. Vervolgens 2 dagen voor de eerste wedstrijd in Meppel wouden we gaan oefenen, en dat lukt niet helemaal. Ik kon de NRG niet beheersen en ging de NRG bij de start slingeren waardoor ik een lelijke val maakte en ik bewusteloos was. Na een dag ziekenhuis en verwarring was ik wel weer de oude Kees alleen de NRG was in beslag genomen omdat iemand 112 gebelt heeft. Waar we reden was op de weg:
[ir]http://www.mostwantedsprinters.nl/kees/Lelystad/P1120925.JPG[/ir]
Dat was natuurlijk nog voor het ongeluk
Toen heb ik een aantal maanden gewacht en aantal keer contact gehad met de politie in Lelystad. Ondertussen besloten om wel verder te gaan en me financieel wat buffer opgebouwt. Ik heb de politie uitgelegd wat de bedoeling was van de scooter en ik er SBO wedstrijden mee wou rijden. Toen kreeg ik de scooter zonder een boete terug, wel hadden ze wel een aantal dingen uit elkaar gehaalt om het framenummer te kunnen controleren maar dat maakte me niets uit.
Toen even later na wat opbouwen, schuren en opnieuw de scooter laten spuiten door Maik van het forum zag de NRG er op Eindhoven ongeveer zo uit:
Nog een filmpje:
[ame="http://nl.youtube.com/watch?v=Wj65gR-8l_0"]YouTube - MWS NRG SBO Eindhoven 23/09/2007[/ame]
Nieuwe seizoen
Ondertussen 21 en nog steeds een mafkees dus we gaan vrolijk door ;-). Komende seizoen 2008 ga ik verder rijen met de NRG en heb ik een hoop plannen. Mijn doelen voor volgend jaar zijn:
- NRG á 55kg proberen te krijgen
- 21+ SAE
- Tijd van tussen de 7.00 en 7.30 en eronder mag ook
Maargoed om dit allemaal te bereiken zal er veel gebeunt moeten worden. de volgende dingen worden gedaan:
- Complete polyester achterkant en dan een mal eruit
- Blok wordt getuned
- Splinter nieuwe Evo vlinder gekocht (reeds gedaan)
- JS evo uitlaat V.S. Hebo Racing 2
- Eigen subframe lassen + 7 cm verlegen
- Velgen afgedraait en uitgefreest
- Aluminium voorvork en +- NOG 15/20 cm lager
- Stuurdemper
- Gespoten worden in de MWS team kleur
- Nog een hoop kleine rommel kopen
Ik ben niet zo'n foto maker maar hier alvast een paar foto's van de voortgang van de achterkap:
De kap is ongeveer @ 60%
[ir]http://www.mostwantedsprinters.nl/kees/fotoverkoop/HPIM3466.JPG[/ir]
Het frame en de voorvork (frame wordt na het lassen nog gecoat, en buddy is er straks niet meer).
Set-up
Ik zal met de volgende onderdelen gaan rijden volgend jaar:
- Polini Evo vlinder JS-tuned
- JS uitlaat berekend op de Evo
- HPI 2005
- Malossi overrange
- Ophoogplaatje + am6 spruitstuk
- VL13
- 28mm Keihin
- Lang SD carter
- Malossi vertanding met een RF van 10.28
- Stage 6 HPC krukas
Uiterlijk
- Aluminium voorvork
- EPC stuur
- MWS kleuren
- Polyester achterkant
- Voorkap helemaal dicht
- andere kappen beetje afgewerkt
- Fournalis / Achterstaaf
- 10inch velgen (voor zip 3spaaks achter typhoon SD met TT92 band)
- GPT temp teller
Dat was het wel zo'n beetje. Ondertussen maak ik al wel meer foto's en ik heb er wel meer maar niet zo bijzondere. Zodra het subframe is gelast en de frame naar de coater is geweest zal ik er nog wat maken. De bedoeling is dat de NRG in Maart ongeveer "klaar" is.
Dit project wordt mede mogelijk gemaakt door:
- Frank mijn zondagse beun slettah
- MWS Members
- JS-Tuning
- Mijn buren die veel draai en freeswerk doet voor me.
Nou dit was hem, updates zullen volgen!
Last edited by a moderator: