Most Wanted Sprinters: Evo NRG

Status
Not open for further replies.
Ik vind die 'New Edge design' lijn in je achterkap echt heel erg mooi! Zo te zien blijft dat erin bij je nieuwe kap.
Echt een hele strakke NRG, ik vind die voorvork alleen echt niet mooi staan qua kleur, maarja we weten dat het een lijpe vork is en dan geeft het eigenlijk niet :P
 
Als je de MHR vork bedoelt qua kleur zal het niet meer uit maken ;)
Die heb ik nu hier en die zal niet meer op de nrg komen !
 
Lezen vriend;

A. ik heb nog haast geen plamuur gebruikt (en dat zie je ook)
B. Er wordt een mal getrokken uit de kap, dus al zou ik 40kg plamuur gebruiken boeit nog niets.

Wat ging vorig jaar niet zo best? Want ongeluk heb ik dit jaar gehad hoor ? Maar bedankt voor je reactie.
 
Ben benieuwd naar het eind resultaat, ik blijf nrg's toch aaltijd mooi vinden.

Wat wel jammer is is dat dat vorkje voor een 10inch tyfoon velg is ontworpen. Het gaat niet mooi staan als je er een smalle velg in zet.
 
Keeeeesie :D

Die achterkap ziet er tof uit man, als je nog polyester matten moet hebben dan moet je ff een gil geven ik heb hier nog 8 vierkante meter liggen ;)
Ben benieuwd hoe laag die uiteindelijk word!
Ik kom nog wel keertje langst :W
 
nja je weet wat ik bedoel;)
schrok toen wel ff man toen ik et van jordy en stefan hoorde..

maar zon mall..
dat is wel vet ouwe:D

nja succes met je nrg..
zie je wel @ SBO 2008:)
 
Ben benieuwd naar het eind resultaat, ik blijf nrg's toch aaltijd mooi vinden.

Wat wel jammer is is dat dat vorkje voor een 10inch tyfoon velg is ontworpen. Het gaat niet mooi staan als je er een smalle velg in zet.

Daar ben ik ook wel bang voor. Maar ik denk dat alles met een coat / spuitbeurtje etc wel netjes te krijgen is. Ik moet nou eenmaal offers maken wil ik met een laag gewicht gaan rijden. De poten ga ik polijsten en het onderste gedeelte en de plaat word zwart gecoat. Typhoon voorvelg heb ik wel liggen maar weegt een goede 1 kg meer als de zip velg, dustjah. Ik ga misschien de typhoon voorvelg die ik heb liggen een draai / freesbeurtje geven en als het echt geen gezicht is gooi even een afweging maken, opties genoeg nog :)

Voorkap / spatbord
Er komt wel een voorspatbordje op en de voorkap zal ongeveer 3/5 cm van het spatbord af komen. Dat gaat wel mooi worden denk ik. Uit de voorkap moet ik nog een stuk uithalen om te zorgen dat het stuur erop kan.

Achterkap
De achterkap is behoorlijk ver nu. Ben bijna door alle zwakke plekken heen en heb ook al plamuur toegevoegd. De voorkant is ook dicht en is bijzonder eenvoudig gelukt. Zaterdag als ik tijd heb schuur ik nog even verder, zet ik hem in spuitplamuur en maak ik wel een foto!

Bestelling
Ook heb een radiateur, resevoir en een stuurdemper gekocht. Deze komen met een beetje geluk a.s. zaterdag aan en anders volgende week. Zondag of de week erop ga ik kijken hoe ik de stuur demper passend ga maken en welke aanpassingen ik daarvoor moet doen aan de binnenkap, zal proberen foto's te maken ;)

Frame
Ook heb ik nog verbazend veel van het frame af kunnen halen. Ik dacht dat er niets meer uit te halen is maar er zitten best wat nutteloze stukjes ijzer. Bijvoorbeeld voor de bevestiging van je voorkap heb je soort van hoekstaal nu heb ik dus een kant eraf geslepen. In totaal praten we nog maar over 1 kg denk ik dus zit ik op 9 á 9.5 gevoelsmatig. Echter gaat er aan de achterkant nog wat af en in het middenstuk hopelijk dat ik de 9 KG red aan een kaal frame.
 
sommige mensen krijgen hun scooter dus ook nog wel terug.
nrg ziet er goed uit!
thnx voor de velg nog;)

Waarom zou je hem niet terug krijgen?
Als je gepakt word dan krijg je hem de 1e keer altijd terug hoor;) 2e keer moet je afstand tekenen of een hoge boeten:X
 
Is het geen idee om de plaat waar je buddy op rust, ook te verwijderen? Zo heb ik nog wel aardig wat gewicht bespaard bij mn runner frame.

Even wat foto's om t te verduidelijken:

c15.JPG

c20.JPG

c23.JPG


Zoals je ziet rust de buddy op een aluminium buis, die erg licht was. Als je meer info erover wilt, hoor ik het wel via msn :)
 
Inderdaad een goed idee! Want ik heb toch geen buddybak meer straks :) alleen mis ik wel wat stevigheid..

Maargoed ik heb nog wel wat meer kleine plannetjes, in vergelijk met jouw frame:

[ir]http://www.mostwantedsprinters.nl/kees/frame_nrg.jpg[/ir]

Zoals op de foto, aan de andere kant van de koker naar achter zitten ook gaatjes alleen wel wat minder. Op deze manier gaat er denk ik nog ongeveer 1.5 / 2 kg vanaf :)

Heb ook nog wat andere spullen binnen gekregen (radje, stuurdemper, etc) maar daar update ik mijn project later wel voor.
 
Kleine update

Ik ben nog wat verder gegaan aan het frame. Als eerste de middelste buis weggehaalt omdat deze overbodig zou worden ivm de grote achterkap. Ook heb ik een gedeelte uit de middelste plaat gehaald en ben ik nu wel tevreden met een 8.965 KG. In het eerste volgende MWS weekend (over +- 2 weken) zal er een subframe eraan gelast worden bij Jordy en de bevestiging van de stuurdemper, daarna nog even de nodige aanpassingen maken voor in mijn beenkap.

[ir]http://www.mostwantedsprinters.nl/kees/HPIM3494.JPG[/ir]

Ook ben ik afgelopen dagen wat verder gegaan aan de achterkap. Ik denk dat er nog ongeveer 5 hele zondagen werk inzit. Het bovenste gedeelte is ver af op gaatjes vullen na. Ook heb ik om het effect te zien te krijgen de kap even in de spuitplamuur gezet:

[ir]http://www.mostwantedsprinters.nl/kees/HPIM3495.JPG[/ir]

[ir]http://www.mostwantedsprinters.nl/kees/HPIM3497.JPG[/ir]

Komende week zal er niet veel gebeuren, wellicht zaterdag ochtend er wat aan verder werken, vooral de achterkap en hopelijk van de week naar mijn buren voor de velgen!

Oi :*

P.S. en iedereen een goed 2008!
 
Deze kap wordt de mal he! Echte gaten vul ik op met polyester, kleine deukjes etc vul ik met plamuur maar het gewicht van de kap boeit niet omdat er straks een mal uit getrokken wordt. Echter is het gewicht van de kap nu al slechts 3/4 KG en straks hopelijk 2KG minder, maar dat zien we vanzelf wel ik laat er ook een mal uit trekken omdat ik en Bram met deze kap gaan rijden..
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top