Koopmans vs. XSH

Status
Not open for further replies.
Originally posted by sr-johan
blabla

Metra Kit Pro Race cilinder TNT Carbon look stuur
Metra Kit Pro Race uitlaat Braking voorremklauw + Grote remschijf
Metra Kit Pro Race Krukas Zwevende achterremschijf
Metra Kit Pro Race Krukaslagers
Metra Kit Pro Race Koppelingsplaten
Metra Kit Pro Race Versnellingsbak
Metra Kit Vlakschuif Carburateur 28mm
Metra Kit Spruitstuk
KRD Binnenrotorontsteking Digitaal

zij doen wel degelijk aan inovatie.

Heeft weinig met innovatie te maken, gewoon een meuk MK onderdelen erop gooien en goed afstellen en je bereikt hetzelfde.
(komop zeg Mk krukaslagers|( )
 
Originally posted by $aint
Heeft weinig met innovatie te maken, gewoon een meuk MK onderdelen erop gooien en goed afstellen en je bereikt hetzelfde.
(komop zeg Mk krukaslagers|( )
dat staat beter bij het lijstje van onderdelen:p
maar goed, innovatie ontbreekt.
 
Originally posted by sr-johan
dat is niet helemaal waar. jos zij tegen mij dat cilinder tuning helemaal geen nut heeft als je geen combinaties gaat zoeken. hij wil je brom wel tunen maar dan al the way. een echte tuner heeft/kan maar een paar brommers in bezit hebben om hem perfect te krijgen. hij zei ook dat cilinder tuning elke noob kan, maar de complete brom tunen heel wat anders is dan de cil tunen.

Dit komt absoluut uit zijn mond wat je nu zegt. Tis ook waar, maar ze willen alleen tunen voor bekenden en niet voor de doorsnee Kymcogek :p
 
Originally posted by $aint
Heeft weinig met innovatie te maken, gewoon een meuk MK onderdelen erop gooien en goed afstellen en je bereikt hetzelfde.
(komop zeg Mk krukaslagers|( )

Ik denk dat je je daarin redelijk vergist :), die onderdelen zijn niet standaard meer en aangezien Jos alles op voorraad heeft zal hij het een en ander wel geprobeerd hebben. Die MH vlamt niet zomaar iedereen op Jubbega, ding komt echt omhoog tijdens de eerste paar versnellingen
 
Originally posted by Joor
Dan heeft iemand iets goed gedaan. Ik ben nergens trots op, want ik heb het werk niet gedaan. Maar 20pk met een standaard evo op Minarelli is gewoon een uitzondering...

Hij lult gewoon maar wat...

Bij Twins ook weleens bij een testrun geweest [Aerox + Evo + C16 + 21mm + Speed Control]... Ding scoorde 16,x pk, met een superbagger-grafiek... Stonden we dus behoorlijk van te kijken... Complete Evo-Overrange erin; tegen de 15 pk, met een superconstant verloop...

Interessant topic trouwens...
 
die 20pk met std evo was idd zeer netjes.. maar dan ook verder bagger grafiek. Als je die wel netjes krijgt zal je ook weer aan het 'normale' vermogen van een std evo zitten..

dus zitten we weer terug bij het tuningverhaal
 
Originally posted by sr-johan
hier zit een mhr cross cil van een mina horz icm met eigen aangepaste pr pijp. niemand weet de excate pks. rond de 18, 19 pk. maar hij loopt wel lekker door.

Vind dat je best innovatief bezig bent als je een scootercilinder [met een mini-powerband] op een schakel schroeft :rolleyes:
 
Originally posted by Razma
die 20pk met std evo was idd zeer netjes.. maar dan ook verder bagger grafiek. Als je die wel netjes krijgt zal je ook weer aan het 'normale' vermogen van een std evo zitten..

dus zitten we weer terug bij het tuningverhaal

En het zal ook echt geen EvoV-cilindertje geweest zijn, maar de VI...
 
Heeft weinig met innovatie te maken, gewoon een meuk MK onderdelen erop gooien en goed afstellen en je bereikt hetzelfde.

hij was de eerste die het op een schakel deed, anders was er nog geen schakel met pr eronder. dus vind dat wel innovatie.
 
Dit komt absoluut uit zijn mond wat je nu zegt. Tis ook waar, maar ze willen alleen tunen voor bekenden en niet voor de doorsnee Kymcogek

k das waar, maar ik kom daar vaak zat en koop best veel daar. en ze tunen je cil niet. hij vind cil tunen doe je op het eind ipv met cil tuning beginnen.
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2
En het zal ook echt geen EvoV-cilindertje geweest zijn, maar de VI...

Dat verschil is groot....trust me :)

Zeker interessant topic Bart! word met het uur beter voorzien van steeds interessante reply's
 
Iets wat ik me afvraag qua tuning is , waarom wordt er nauwlijks naar de verbrandingskamer gekeken?

Lijkt mij dat deze ook wel degelijk invloed heeft o pde vermogens/koppel kromme.
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2
Vind dat je best innovatief bezig bent als je een scootercilinder [met een mini-powerband] op een schakel schroeft :rolleyes:

En daarvoor vermoedelijk een closeratiobak monteerd, terwijl het vervangen van versnellingsbak enkelt is toegestaan in prostock en hij volgens mij in de 70 klasse rijdt....

Verder vind ik dat je gewoon contact moet hebben met de tuner en moet vragen wat hij verrand, waarom en wat de prestaties worden. Geen volledig antwoord zou bij mij een andere tuner zijn, ook al stond hij zo bekend. Ik wordt ook een beetje moe van die stage shit. Het zegt me niets. een cilinder wordt getuned voor een bepaald toerental en een bepaald vermogen en powerband (en eventueel wordt er rekening gehouden met slijtage). Maar opp alle forums loopt iedereen te schreeuwen dat hij een stage 4 getunede cilinder heeft. Terwijl je met een cilinder van een andere tuner waar minder dingen bewerkt zijn en die hoger in toeren ligt wel beter kan scoren....
 
Last edited:
mag je de versnellingsbak niet veranderen in de 70cc klasse? hij heeft ook in die mh furia een mk pr bak zitten dat zou dan ook niet mogen.
 
Originally posted by sr-johan
hij was de eerste die het op een schakel deed, anders was er nog geen schakel met pr eronder. dus vind dat wel innovatie.

Hahaha, kijk eens goed waar alle oldtimers mee racen de laatste 10 jaar.
 
De betere tuner besteed daar uitgebreid aandacht aan...

Originally posted by JohnB
Iets wat ik me afvraag qua tuning is , waarom wordt er nauwlijks naar de verbrandingskamer gekeken?

Lijkt mij dat deze ook wel degelijk invloed heeft o pde vermogens/koppel kromme.
 
Originally posted by Bart
Verder vind ik dat je gewoon contact moet hebben met de tuner en moet vragen wat hij verrand, waarom en wat de prestaties worden. Geen volledig antwoord zou bij mij een andere tuner zijn, ook al stond hij zo bekend.

Dat is een verschil tussen jou en mij... Jij houdt je bezig met tuning, ik niet... Bij Twins is mij niet exact verteld wat er aan de cilinder is veranderd, alleen dat hij wel "iets leuks" zou maken... Ik heb volledig vertrouwen in hem, ben een vrij goede klant van hem [ook al zeg ik het zelf]... Jij zou zelf nog ff een gradenschijf op je krukas knallen, en ff poortmapjes vergelijken :)

Als ik m'n cilinders naar een voor mij onbekende tuner zou brengen, zou ik ook veel argwanender zijn hoor... Het is niet dat ik niet kritisch ben...
 
Originally posted by sr-johan
mag je de versnellingsbak niet veranderen in de 70cc klasse? hij heeft ook in die mh furia een mk pr bak zitten dat zou dan ook niet mogen.

Nee, je mag geen versnellingsbak wijzigen. Ik heb standaard een 4 bak en mag zelfs geen 6 bak nemen. En je mag ook geen close ratio bak gebruiken. Je moet je STANDAARD versnellingsbak houden.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top