RS Koopmans Tuning

RMY

Piledriver bonus!
Aangezien Fabian en Joor hun project al op het forum hebben gezet kan ik natuurlijk niet achter blijven.

Setup nu:

MHR 70 replica (niet getuned)
24mm Mikuni flatslide aangepast
26mm Malossi spruitstuk aangepast (Voor Honda MT)
Grote Malossi powerfilter
Yasuni uitlaat
Adige koppelingsplaten (2 extra), koppelingshuis afgedraaid.

Tot nu toe: 127 digi @ 11.500 met 47/14, wel netjes voor wat er tot nu toe opzit.

Onderweg:

HPI binnenrotor
DPR uitlaat

Daarna:

tuning cilinder/carters
Bidalot krukas

IMG_1093.jpg


RS%20AIM%20uitlezen2%20kleiner.jpg


RS%20AIM.jpg


RS%20AIM2.jpg


RS%20grafiek.jpg
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Originally posted by miks66
best een goede snelheid!

beetje piekerige grafiek.

doed als je er geen verstand van heb zeg dan nix. A: tis een schakel, is het dan gek dat ie piekerig is? 8P B: tis geen testbank uitdraai, is uitdraai van de AIM MyChron computer.

Ramey, ziet er zeer lekker uit. ben benieuwd naar het eindresultaat. :)
 
Hey Ramey hoeveel wijkt de std km teller van jou RS af?

Ik zit nl bij 12000 rpm pas op 120km/u. Dit met 14/47 vertanding.

Dit is natuurlijk wel op de std tellers van de RS.
 
Originally posted by SNap
Hey Ramey hoeveel wijkt de std km teller van jou RS af?

Ik zit nl bij 12000 rpm pas op 120km/u. Dit met 14/47 vertanding.

Dit is natuurlijk wel op de std tellers van de RS.

135 op teller is vergelijk baar met 127 digi..
 
Originally posted by SNap
Hey Ramey hoeveel wijkt de std km teller van jou RS af?

Ik zit nl bij 12000 rpm pas op 120km/u. Dit met 14/47 vertanding.

Dit is natuurlijk wel op de std tellers van de RS.

Ik heb de standaard teller kunnen vergelijken met de AIM en een Sigma BC800.

Std teller: 120
sigma : 114

Std teller: 75
AIM : 75

std teller: 12000 toeren
AIM : 11300 toeren
 
Dat tunen van je cilinder is allemaal heel leuk alleen........

Mijn Setup op mijn Rs50 is nu.

MHR Replica Tuned bij de Jager V.O.F
Jolly Moto Sp 70
Doppler Krukas
19,5 mm Dellorto
13 voor 47 achter tandwielen
C3 Lagers.
Sproeier 98
Top Koppelingsplaten
21mm spruitstuk
onbegrensd spruitstuk


Ik heb nu al 2 nieuwe zuigers kunnen kopen omdat ik al 2 maal een gat in mijn zuiger heb.

De eerste keer naar 1,5 km
En de 2e keer na 100 km.

Nu koop ik weer een Mhr Replica maar dan ongetuned.
Deze blijven echt veel langer goed en willen ook wel vooruit,

Twan.
 
Vette fiets. Hoe doe je dat 2 xtra platen erbij? bij mijn RD passen al die platen er precies in. of zijn die adige platen dunner?
 
Originally posted by Twanneke
Dat tunen van je cilinder is allemaal heel leuk alleen........

Mijn Setup op mijn Rs50 is nu.

MHR Replica Tuned bij de Jager V.O.F
Jolly Moto Sp 70
Doppler Krukas
19,5 mm Dellorto
13 voor 47 achter tandwielen
C3 Lagers.
Sproeier 98
Top Koppelingsplaten
21mm spruitstuk
onbegrensd spruitstuk


Ik heb nu al 2 nieuwe zuigers kunnen kopen omdat ik al 2 maal een gat in mijn zuiger heb.

De eerste keer naar 1,5 km
En de 2e keer na 100 km.

Nu koop ik weer een Mhr Replica maar dan ongetuned.
Deze blijven echt veel langer goed en willen ook wel vooruit,

Twan.

-Hoe ben je te spreken over de Jolly?
-Top platen=Adige platen= standaard platen
-98 sproeier? ik reed met 19mm en origineel filter met 112 (nu 200)
-getuned betekend niet dat alles sneller vastloopt, het zou zelf zo kunnen zijn dat, mits goed afgesteld, getuned minder hard slijt, ivm afwerking van de cilinder.
-het ligt dus aan de afstelling
 
Originally posted by Twanneke
Dat tunen van je cilinder is allemaal heel leuk alleen........

Ik heb nu al 2 nieuwe zuigers kunnen kopen omdat ik al 2 maal een gat in mijn zuiger heb.

De eerste keer naar 1,5 km
En de 2e keer na 100 km.

Nu koop ik weer een Mhr Replica maar dan ongetuned.
Deze blijven echt veel langer goed en willen ook wel vooruit,

Twan.

wat een klets....dit ligt echt niet aan het tunen, eerder aan montage/afstelling .... ga dat eerst eens in orde brengen ofzo

door tunen krijg je geen gaten in je zuiger.... :|
 
gat in zuiger ligt denk ik aan verkeerd afgestelde ontsteking of verkeerde bougie, maar mischien kan het idd ook wel door te arm mengsel komen, of verkeerde olie.
 
Back
Top