Koopmans vs. XSH

Status
Not open for further replies.
Ben het helemaal eens met Anthony, zoals ik 3 pagina's terug ookal tegen JohanS (of was het nou Coen, iig iemand van de 'de Jager' crew) zei : Als er meer is weggefreesd hoeft het echt niet perse sneller te zijn. Dussuh...sander...ik denk dat we maar eens een dagje bij fred moeten testen, en eens kijken of we die evo van je over de 18pk heen kunnen blazen ;)
 
Maar dan komen we weer op t feit dat je te veel betaald voor de tune beurt :W

Lijkt me dat je voor een stevige NG tune beurt meer kan vragen dan een Speed "bijwerk" beurt.
Mja dat is mijn persoonlijke mening.

En in het boek vab Bell staat ook , dat je eerst de Cil moet blue printen en daarna pas is gaan kijken naar eventuele tuning
 
fout..

In een speed tunen, zit heel veel denkwerk, in een NG relatief minder, het actuele hakken kost weinig tijd.. het denken, speculeren etc des te meer.
Hierdoor wordt een speed tunen net zo duur zo niet duurder dan een NG.
 
Originally posted by JohnB
Maar dan komen we weer op t feit dat je te veel betaald voor de tune beurt :W

Volgens jou redenering kun je dan ook zeggen dat een evo te duur is ten opzichte van een gilardoni.
Komt uit dezelfde fabriek, je krijgt evenveel alu en toch is een evo duurder. Hoe kan dat nou?

Hier komt dan weer het verhaal van research te voorschijn, dat moet je ook betalen.

Ik wil anders wel even een cilindertje voor jou tunen, en dan bepalen we de prijs aan de hand van het gewicht aan alu wat ik er voor je uit heb gefreesd. Dan zal ik eens een heel mooi cilindertje voor je prepareren, en geloof dan maar dat het geld gaat kosten.

Of heb je liever dat je betaald aan de hand van het vermogen wat eruit kan komen?
 
Originally posted by Pronk
..... : Als er meer is weggefreesd hoeft het echt niet perse sneller te zijn.
nee idd, en zeker niet met die achtelijk grote poorthoogte toleranties........
 
Originally posted by Buubdaman
fout..

In een speed tunen, zit heel veel denkwerk, in een NG relatief minder, het actuele hakken kost weinig tijd.. het denken, speculeren etc des te meer.
Hierdoor wordt een speed tunen net zo duur zo niet duurder dan een NG.

fout!

net of er geen denkwerk in een ng zit als je die gaat tunen???
 
Over wegfrezen gesproken, er was een kennis van me naar de jager gegaan om zijn cilinder te laten tunen (mhr-r 80cc voor een gpr). Die wilde Dick wel tunen, maar hij wilde hem ook TUNEN. Dan vulde hij alle poorten en zou hij er compleet nieuwe poorten in frezen om daarna een nieuwe wand erin te zetten.:W Dat kostte alleen het driedubbele van gewoon tunen.
 
Originally posted by Twin
A. Graham Bell:

"Most people won't believe how close to standard are the motors used bij factory racing teams"

Onze manier van tunen is dan ook resultaat-gericht, en niet homeopathisch te noemen. Ik ben mij ervan bewust dat sommige mensen op dit forum dit anders zien, maar dan zit je bij mij fout. Ik heb het idee dat er meer naar cilinders wordt gekeken dan er mee getest wordt. ( werkelijke prestaties )

" It's the power that count's "

Bij de grote gaten brigade moet je niet zijn, soms noem ik dat amerikaans bloed, hoe meer hoe beter. Wij kiezen voor een meer genuanceerde strategie.
Het gaat er bij een speciaal geprepareerde cilinder ook om, dat deze met dezelfde zorg wordt behandeld als waar deze mee gemaakt is, anders geformuleerd zouden veel cilinders een drastisch ander resultaat geven gemonteerd op bijv. Thomas' Zip SP. Ik probeer dit altijd aan mijn klanten duidelijk te maken, bijgestaan met tips en ondersteuning. Vragen stellen na een tuningsbeurt mag altijd. Het is vervolgens aan de klant wat deze hiermee gaat doen( evt. i.v.m. budget) Al dit moois is nauwelijks mogelijk als bijvoorbeeld de cilinder niet wordt afgehaald in de winkel. Een gebruikt overgekochte cilinder geprepareerd voor een bepaalde onderdelen combinatie kan dus makkelijk voor een relatief matig resultaat zorgen mits geplaatst in een ander onderdelenset.
Uiteraard geeft een totale tuning ( door dezelfde tuner ) een optimaal resultaat, maar deze info zal overbodig zijn.
De "vrienden" waar Erik het over heeft zijn gewoon trouwe klanten, die het motorblok ook compleet hebben laten behandelen door ons. " een beetje meer van ons en een beetje van ........." Het feit dat ze in de buurt wonen maakt de communicatie makkelijker, wat het eindresultaat uiteraard ten goede zal komen.

Ook vind ik het jammer dat hier nog veel wordt gepraat door mensen die niet worden geremd door enige vorm van kennis.
Hou er rekening mee dat minder bedeelden hier de dupe van kunnen worden.

PS. Alle energie die je gebruikt voor het afzeiken kun je beter gebruiken voor het verbeteren van je scooter. Mocht je dan nog energie overhebben, reageer je maar af op Oom Agent die je voor het een of ander probeert op te schrijven.

Ik wil het graag hierbij houden, wegens gebrek aan zeeen van tijd, klanten gaan immers voor.
Je zegt het hier zelf en ik geef je er aan de ene kant ook wel gelijk in. Je hebt liever een kleinere klantengroep met mensen die echt interesse hebben en die bij je langskomen e.d. Dan dat je een cilinder klaarmaakt en deze in een pakketje opstuurt naar de andere kant van het land. Ook zeg je er zelf bij dat dat soort jongens net iets meer krijgen omdat de communicatie beter verloopt, je weet dat ze als ze problemen hebben bij je terugkomen. Oftewel een betrouwbare klant.
Zolang dat voor jou goedgaat en dat gaat het ook voor zover ik weet is het prima.
Ik ben blij dat je nu zelf eens duidelijk hebt geschept want dat gespeculeer van iedereen word je gewoonweg gek van.
 
Originally posted by Buubdaman
fout..

In een speed tunen, zit heel veel denkwerk, in een NG relatief minder, het actuele hakken kost weinig tijd.. het denken, speculeren etc des te meer.
Hierdoor wordt een speed tunen net zo duur zo niet duurder dan een NG.

'Denkwerk:p' van een speed zou al door Malossi gedaan moeten zijn. Waarom betaal je anders zo'n berg poen voor die cilinder? En waarom geeft een standaard speed dan al zoveel vermogen?

Ben het met JohnB eens. Gewoon afwerken zo'n cilinder en misschien wat kleine veranderingen. Klaar. Goedkopere cilinders valt veel meer aan te verbeteren (of tunen, zoals je wilt). Dus daar gaat meer werk EN DENKWERK in zitten. En omdat de timing van zulke cilinders vaak wat tammer is, zal er ook wat meer materiaal uit moeten worden gehaald om die timingen of blowdown area's of whatever voor elkaar te krijgen. Of kop aanpassen. Of gazomaardoor.

Weer een stukje offtopic erbij:)
 
Mol,
Ik ben geen Mega-onderneming.
Ik maak liever minder kwantiteit maar dan met de hoogste kwaliteit. Als je voor de massa kiest gaat dat altijd ten koste van de kwaliteit.

Ik maak het vergelijk maar zo:

Ga jij liever eten waar je veel krijgt wat niet te eten is of waar je precies genoeg krijgt, wat zeer lekker is.

ik ga dan voor het laatste.

Een teleurgestelde klant is voor mij een echt probleem en verliezen doet pijn. Economiestudenten met een grote onderneming calculeren dat gewoon in, het hoort erbij zeggen ze dan. Deze mensen gaan keihard alleen voor het geld, ik waardeer de eer.
 
Originally posted by mario
'Denkwerk:p' van een speed zou al door Malossi gedaan moeten zijn. Waarom betaal je anders zo'n berg poen voor die cilinder? En waarom geeft een standaard speed dan al zoveel vermogen?

Ben het met JohnB eens. Gewoon afwerken zo'n cilinder en misschien wat kleine veranderingen. Klaar. Goedkopere cilinders valt veel meer aan te verbeteren (of tunen, zoals je wilt). Dus daar gaat meer werk EN DENKWERK in zitten. En omdat de timing van zulke cilinders vaak wat tammer is, zal er ook wat meer materiaal uit moeten worden gehaald om die timingen of blowdown area's of whatever voor elkaar te krijgen. Of kop aanpassen. Of gazomaardoor.

Weer een stukje offtopic erbij:)

Je kan het ook zo zien:

Dat een tuner voor relatief weinig geld deze (mhr, evo+div.)cilinders nog verder verbeterd. Als je het zo bekijkt zou je mischien kunnen zeggen dat de cilinders af fabriek te duur zijn.

Think about it;)
 
Originally posted by Twin
Mol,
Ik ben geen Mega-onderneming.
Ik maak liever minder kwantiteit maar dan met de hoogste kwaliteit. Als je voor de massa kiest gaat dat altijd ten koste van de kwaliteit.

Ik maak het vergelijk maar zo:

Ga jij liever eten waar je veel krijgt wat niet te eten is of waar je precies genoeg krijgt, wat zeer lekker is.

ik ga dan voor het laatste.

Een teleurgestelde klant is voor mij een echt probleem en verliezen doet pijn. Economiestudenten met een grote onderneming calculeren dat gewoon in, het hoort erbij zeggen ze dan. Deze mensen gaan keihard alleen voor het geld, ik waardeer de eer.
Ik weet het, we hebben het er genoeg over gehad en ik begrijp het ook :*

[compleet offtopic]
Verder over je eet voorbeeld. Ik ben ooit met Joor een keer bij die foute shoarma tent geweest daar in de buurt, maar daar zal ik het niet over hebben. 8P
[/compleet offtopic]
 
Lol.
Misschien dat het nu eindelijk tijd voor een slotje word of zal ik nog een pitatje kaas bestellen? 8P
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top