Koopmans vs. XSH

Status
Not open for further replies.
Uhm persoonlijk vind ik Twins niet echt zo want ik had een mail gestuurd van kun je me cilinder tunen van honda x8r enzo

krijg je terug: We tunen geen Honda :|
ook op lelystad vraag ik wat vraagt hij welke scoot, zeg ik honda
kijktie me echt aan of dat ik hem recht in ze bek stond te pissen mja

Koopmans zit het dichtste bij denk ik dus :p en tunen wel honda :D

Oei vet offtopic EDIT
 
Originally posted by Bart
Nee, je mag geen versnellingsbak wijzigen. Ik heb standaard een 4 bak en mag zelfs geen 6 bak nemen. En je mag ook geen close ratio bak gebruiken. Je moet je STANDAARD versnellingsbak houden.

Dus meneer Jos Dijkman leest de regelementen niet zo goed
:rolleyes:

Terwijl ik als enige met een origineel ogende brommer aan kom zetten om mee te doen in de 70cc (is dus ook een regel) en wegens een zogenaamd 'veranderd systeem van inlaat' (Polini W-poort op Zundapp gebouwd) mee moet doen in de Pro-stock:D

Beetje flauw word ik er wel van zo:rolleyes:
 
Originally posted by x8r super sport
Uhm persoonlijk vind ik Twins niet echt zo want ik had een mail gestuurd van kun je me cilinder tunen van honda x8r enzo

krijg je terug: We tunen geen Honda :|
ook op lelystad vraag ik wat vraagt hij welke scoot, zeg ik honda
kijktie me echt aan of dat ik hem recht in ze bek stond te pissen mja

Ach, ik sta ook weleens mail te lezen @Twins... Als ik elke dag zoveel onnozele mail's kreeg [niet jouw mail hoor], werd ik er ook moedeloos van...

Hij kan moeilijk veel tijd aan je gaan besteden... Want dan zijn er weer mensen die beginnen te zeiken dat hij te duur wordt met onderhoud/reparatie/tuning... Vind je het gek, als [bijvoorbeeld] 25% van je tijd wordt verspild door onnozele gekken die gaan bellen wat voor rollen ze moeten hebben, blijven doorzeiken over [bijvoorbeeld] Peugeot-tuning [wat hij niet doet] en andere dingen. Er moet ook nog brood op de plank komen... Mensen die vaak in een bekendere tuning-zaak rondhangen, zullen dit vast wel kunnen beamen... Een stuk service voor klanten is leuk, maar de hele dag doodgebeld worden door gasten, die proffesionele raad vragen, en daarna hun spullen bij de plaatselijke brommerboer bestellen, wordt je hongersdood :)

En misschien had je gewoon pech, en had Anthony last van een beetje stress :rolleyes:
 
dat maakt twins een "kutzaak" je tuned of je tuned niet.
Geen onderscheid maken tussen mina, pia of peugeot.
Doe je dat wel dan vin dik dat je jezelf niet moet promoten als tuner
 
Originally posted by $aint
Heeft weinig met innovatie te maken, gewoon een meuk MK onderdelen erop gooien en goed afstellen en je bereikt hetzelfde.


Welis gehoord van tunen/afstellen :|
(komop zeg Mk krukaslagers|( )
Als je malossi lagers in je rijtje hebt staan is het wel vet |(
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2
Ach, ik sta ook weleens mail te lezen @Twins... Als ik elke dag zoveel onnozele mail's kreeg [niet jouw mail hoor], werd ik er ook moedeloos van...

Hij kan moeilijk veel tijd aan je gaan besteden... Want dan zijn er weer mensen die beginnen te zeiken dat hij te duur wordt met onderhoud/reparatie/tuning... Vind je het gek, als [bijvoorbeeld] 25% van je tijd wordt verspild door onnozele gekken die gaan bellen wat voor rollen ze moeten hebben, blijven doorzeiken over [bijvoorbeeld] Peugeot-tuning [wat hij niet doet] en andere dingen. Er moet ook nog brood op de plank komen... Mensen die vaak in een bekendere tuning-zaak rondhangen, zullen dit vast wel kunnen beamen... Een stuk service voor klanten is leuk, maar de hele dag doodgebeld worden door gasten, die proffesionele raad vragen, en daarna hun spullen bij de plaatselijke brommerboer bestellen, wordt je hongersdood :)

En misschien had je gewoon pech, en had Anthony last van een beetje stress :rolleyes:
Wat je nu zegt heeft weinig te maken met het al dan niet tunen van een Honda cilinder. Waarom valt er daaraan geen geld te verdienen dan? Dat hij niet hele dagen mail gaat beantwoorden kan ik volledig inkomen, dat is gewoon pure tijdverspilling. Maar voor je tunebeurten heb je toch ongeveer vaste bedragen, dan maakt het toch niet uit of je in een honda/peugeot/......... cilinder staat te hakken of in een mina/pia cilinder?
 
Originally posted by chezzmo
Originally posted by $aint
Heeft weinig met innovatie te maken, gewoon een meuk MK onderdelen erop gooien en goed afstellen en je bereikt hetzelfde.


Welis gehoord van tunen/afstellen
(komop zeg Mk krukaslagers ) Als je malossi lagers in je rijtje hebt staan is het wel vet

Tunen/afstellen noem ik nog steeds geen innovatie (ligt er natuurlijk wel aan wat ie allemaal tuned:))

Maareh we gaan allemaal rijkelijk offtopic aangezien het eigenlijk over koopmans/sxh ging, of maken we dr maar een algemeen tuner-vergelijk-topic van?
 
Ik word een beetje ziek van mensen die hun "ongezoute" mening ff komen geven..
Anderen hun werk beetje komen liggen afkraken hier !!
Het gaat tenslotte nog steeds om je persoonlijke mening waar je je cilinder wilt laten tunen. Mensen zoals Mol, Joor, Pronk zullen niet snel een goed woordje hebben voor XSH of 3br etc.. omdat ze iedere week misschien wel bij Koopmans te vinden zijn.
Je kunt beter dingen afwegen zoals service, tijdsduur, kwaliteit, prijs etc en dan kiezen wat voor jou het aantrekkelijkst lijkt.

Ten eerste denk ik zowiezo niet dat "tuners" zullen zorgen dat jij hun prestaties zult overtreffen..
Verder moet niemand zeuren over de prijzen van de "tuners" want het is nl niet gratis. Alleen de zon komt voor niets op.

Jullie vergeten ook niet dat deze mensen ook veel tijd hebben besteed om hun kennis te vergaren die ze nu hebben, daarnaast nog de uren werk-ervaring die ze hebben !!
(Wat maar heeeeeel weinig mensen hier hebben..)

Verder is de cilinder maar een heel klein onderdeel van het totaal van je scooter dus jullie overdrijven wel heel erg. Als ik een cilinder heb die zo'n timing heeft wat niet te overtreffen is, wilt niet zeggen dat ik het hoogste vermogen zal scoren !!

Als ik Jupiler lekkerder vind dan Amstel, maakt dat Jupiler een betere brouwer ?
Nee, het is MIJN mening !! Wilt niet zeggen dat ze beter zijn omdat mijn buurman misschien Amstel lekkerder vindt.

Beter waarderen jullie ff dat al deze mensen (ook de zogenaamde hobbyisten) dit werk voor jullie verrichten !
Als je nou niet overtuigd bent van een tuning-bedrijf doe je toch alles lekker zelf !!! :|
(en dat zie ik 99% hier niet "ff" doen...)
 
Originally posted by JohnB
dat maakt twins een "kutzaak" je tuned of je tuned niet.
Geen onderscheid maken tussen mina, pia of peugeot.
Doe je dat wel dan vin dik dat je jezelf niet moet promoten als tuner

Precies, dit vind ik nou ook een 'beetje' jammer :rolleyes:.
Erg moeilijk om een peu/honda carter te regelen en er een gradenschijfje bij te pakken.
Toch vraag ik me af of altijd het onderste uit de kan word gehaald, en of dit in verband staat met de onderdelen koopt of hoevaak je er komt. Terwijl er toch meestal zeker kwaliteitswerk door Twins word afgelevert met in sommige gevallen prestaties die er niet om liegen.
Persoonlijk vind ik het zo handelen alweer een 'beetje' jammer omdat je toch een hoop potentiele klanten afstoot, en dat Anthony geen zin heeft om de halve dag email te gaan beantwoorden snap ik ook wel, maar daar zijn ook oplossingen voor te vinden.
 
Originally posted by JohnB
dat maakt twins een "kutzaak" je tuned of je tuned niet.
Geen onderscheid maken tussen mina, pia of peugeot.
Doe je dat wel dan vin dik dat je jezelf niet moet promoten als tuner

Niet mee eens... Zo kunnen ze juist extra aandacht besteden aan Mina en Pia blokken, soort van specialisatie dus. Voor mensen met Peug en Honda is dat erg jammer, maar dat is gewoon de keuze die Twins maakt en die ze ongetwijfeld klanten kost.

Wat me verder opviel aan dit topic en ook wel eerder opmerkingen is dat de wachttijd bij Koopmans vrij groot is. Is het dan zo dat je je carter (bijvoorbeeld) heen brengt en je 'em gewoon een paar maanden kwijt bent? Zoiets lijkt me namelijk gewoon een kwestie van planning etc. Eerst bijv. ff informeren hoe druk het is ofzo. Misschien zie ik het verkeerd verder hoor, maar het komt af en toe op mij over dat 'ingestuurde' cilinder en blokken daar af en toe wat loos liggen vanwege de drukte...
 
Originally posted by Kenan
Ik word een beetje ziek van mensen die hun "ongezoute" mening ff komen geven..
Anderen hun werk beetje komen liggen afkraken hier !!
Het gaat tenslotte nog steeds om je persoonlijke mening waar je je cilinder wilt laten tunen. Mensen zoals Mol, Joor, Pronk zullen niet snel een goed woordje hebben voor XSH of 3br etc.. omdat ze iedere week misschien wel bij Koopmans te vinden zijn.
Je kunt beter dingen afwegen zoals service, tijdsduur, kwaliteit, prijs etc en dan kiezen wat voor jou het aantrekkelijkst lijkt.

AL DIE ZAKEN ZIJN HIER BESPROKEN

Ten eerste denk ik zowiezo niet dat "tuners" zullen zorgen dat jij hun prestaties zult overtreffen..
Verder moet niemand zeuren over de prijzen van de "tuners" want het is nl niet gratis. Alleen de zon komt voor niets op.

WAAROM MAG JE NIET EENS VERGELIJKEN IN PRIJZEN?

Jullie vergeten ook niet dat deze mensen ook veel tijd hebben besteed om hun kennis te vergaren die ze nu hebben, daarnaast nog de uren werk-ervaring die ze hebben !!
(Wat maar heeeeeel weinig mensen hier hebben..)

HEB JE DEZE THREAD WEL HELEMAAL DOORGELEZEN?

Verder is de cilinder maar een heel klein onderdeel van het totaal van je scooter dus jullie overdrijven wel heel erg. Als ik een cilinder heb die zo'n timing heeft wat niet te overtreffen is, wilt niet zeggen dat ik het hoogste vermogen zal scoren !!

REDELIJK MEE EENS

Als ik Jupiler lekkerder vind dan Amstel, maakt dat Jupiler een betere brouwer ?
Nee, het is MIJN mening !! Wilt niet zeggen dat ze beter zijn omdat mijn buurman misschien Amstel lekkerder vindt.

IDD DAAROM ZET IK OOK VAAK ''VIND IK" OF ''NAAR MIJN MENING'' ERBIJ

Beter waarderen jullie ff dat al deze mensen (ook de zogenaamde hobbyisten) dit werk voor jullie verrichten !
Als je nou niet overtuigd bent van een tuning-bedrijf doe je toch alles lekker zelf !!! :|
(en dat zie ik 99% hier niet "ff" doen...)

NATUURLIJK RESPECTEER IK DAT ZE DIT WERK VOOR ''ONS'' WILLEN DOEN, MAAR DOOR PRIJS KWALITEIT VERGELIJKING KRIJG JE EEN BETER BEELD VAN DE STAND VAN ZAKEN. EN ZE VERDIENEN ER ECHT WEL AAN
 
Originally posted by David
Precies, dit vind ik nou ook een 'beetje' jammer :rolleyes:.
Erg moeilijk om een peu/honda carter te regelen en er een gradenschijfje bij te pakken.
Toch vraag ik me af of altijd het onderste uit de kan word gehaald, en of dit in verband staat met de onderdelen koopt of hoevaak je er komt. Terwijl er toch meestal zeker kwaliteitswerk door Twins word afgelevert met in sommige gevallen prestaties die er niet om liegen.
Persoonlijk vind ik het zo handelen alweer een 'beetje' jammer omdat je toch een hoop potentiele klanten afstoot, en dat Anthony geen zin heeft om de halve dag email te gaan beantwoorden snap ik ook wel, maar daar zijn ook oplossingen voor te vinden.

Absoluut.
 
achja, ff ontopic

het maakt niet uit hoe een tuner tot het resultaat komt, als die er maar komt, en als het maar goed is.

so what dat xsh miss geen draaibank heeft en het professionele gereedschap dat op ze site staan(wat jullie zeggen)
het maakt niet uit of die het met een dremel doet en er 4 uur over doet of met een haakseluchfrees en er 2 uur over doet, Zolang het resultaat maar gelijk is.

er leiden meer wegen naar rome dan 1. :)
 
Originally posted by marbossi
bla blaaaaa...
marbossi, heb ik et tegen jou alleen ofzo ?!
ik snap zelfs niet eens waarom je op al mijn punten reageert :?

Verder zeg ik niet dat je niet in prijzen mag vergelijken, als je goed leest zeg ik zelfs dat je het moet overwegen in je keuze !!
Daarnaast mogen ze er ook heus op verdienen, anders zou niemand zich ermee bezighouden op commercieel vlak.
Zoals dat Twins zich niet bezighoudt met Peugeot, zal wel niet rendabel genoeg zijn ofzo..
 
Last edited:
Moeten we me ze allen replyen dan ?! Je bent niet de enigste die z'n mening mag geven hier hoor, en de toegevoegde waarde van je laatste reply is ook ver te zoeken denk :|
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2
Ach, ik sta ook weleens mail te lezen @Twins... Als ik elke dag zoveel onnozele mail's kreeg [niet jouw mail hoor], werd ik er ook moedeloos van...

Hij kan moeilijk veel tijd aan je gaan besteden... Want dan zijn er weer mensen die beginnen te zeiken dat hij te duur wordt met onderhoud/reparatie/tuning... Vind je het gek, als [bijvoorbeeld] 25% van je tijd wordt verspild door onnozele gekken die gaan bellen wat voor rollen ze moeten hebben, blijven doorzeiken over [bijvoorbeeld] Peugeot-tuning [wat hij niet doet] en andere dingen. Er moet ook nog brood op de plank komen... Mensen die vaak in een bekendere tuning-zaak rondhangen, zullen dit vast wel kunnen beamen... Een stuk service voor klanten is leuk, maar de hele dag doodgebeld worden door gasten, die proffesionele raad vragen, en daarna hun spullen bij de plaatselijke brommerboer bestellen, wordt je hongersdood :)

En misschien had je gewoon pech, en had Anthony last van een beetje stress :rolleyes:
Ik kan me hier bij aansluiten. @ koopmans komen er ook bergen mail binnen. Ik heb 1x een hele tijd mail zitten beantwoorden voor Fred, maar er komt gewoon geen einde aan.
Dat Twins geen peugeot of honda doet is zijn goed recht. Misschien heeft hij er geen zin in, misschien heeft hij er geen vertrouwen in, misschien geen tijd, wie zal het zeggen. Hij heeft er vast zijn redenen voor.
 
Originally posted by Mol
Ik kan me hier bij aansluiten. @ koopmans komen er ook bergen mail binnen. Ik heb 1x een hele tijd mail zitten beantwoorden voor Fred, maar er komt gewoon geen einde aan.
Dat Twins geen peugeot of honda doet is zijn goed recht. Misschien heeft hij er geen zin in, misschien heeft hij er geen vertrouwen in, misschien geen tijd, wie zal het zeggen. Hij heeft er vast zijn redenen voor.

En laten we dan maar niet beginnen over telefoontjes :D die nergens over gaan :D
 
Originally posted by Sander
Zoals je weet, vind IK dit diepe onzin. Ik ben genaaid door Twins voor €125,- euro. Ze zouden mn Evo tunen, maar dit is wat ze gedaan hebben:

Niks uitlaatpoort verhoogd..
Niks uitlaatpoort verbreed
Niks spoelers gelijkgemaakt
Niks timing veranderd.
Niks hemd aangepast.
Niks spoelbanen vergroot of geflowed.

Wel: uitlaatpoort geflowed, en jahoor!!: gepolijst!!

Ik ben dus dolblij, dat ik €125,- heb mogen uitgeven, voor een klus, die ik nu in een uurtje zelf doen kan.

Ook staat er op de Twins site, niet wat er precies bij een tunebeurt gedaan word, dus ik heb geen poot om op te staan.
Als ik geld heb,(ben student) zal hij dus linea-recta naar Freddy gaan (en dat weet hij ook).


Amen

Dit is bij een maat van mij ook gebeurd, hij deed dat met een gloednieuwe cillinder, die dus echt heel lichtjes is aangeraakt met een freesje en de uitlaatpoort was idd gepolijst :?:?:?:|

Twins gaat bij mij erg in geloofwaardigheid achteruit, maar over die zip van ze nix als lof :W;)
 
Beetje jammer van Twins dat ze anderen geen hoog vermogen gunnen. Is er iemand met een Twinstuned cilinder die ooit hoger dan 18pk heeft gescoord behalve de Twinners zelf?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top