Koopmans vs. XSH

Status
Not open for further replies.
Originally posted by marbossi
wat verstaat hij onder de gehele brom tunen?

Waarschijnlijk het afstel werk, wat eigenlijk het belangrijkste is. Wil jij een scoot echt hoog laten scoren zal je dit moeten doen, d.m.v. veel dingen proberen met afstelling. Dit kan je het best zien wanneer je een testbank + mengsel meter tot je beschikking hebt.
 
Originally posted by JohanS
ja Hallo! mol is binnen.
ik geef alleen mijn mening ok.
ik zie op die koopmans site staan dat de carters optimaal worden uitgeflowd, nou wat een optimale flow dan! daarom zeg ik dat

en hier gaat het helemaal niet wat ik scoor! ik noem mezelf geen tuner...
Ik ben idd binnen. En gaf ook gelijk mijn mening. :*
 
hij zei ook dat elke sprint/race hun brommer helemaal veranderde. let maar eens op ze rijden altijd met andere carbs.
 
Originally posted by Johan
Even een kleine opmerking van mijn kant betreffende prijzen die voor tunen gevraagt worden door diverse mensen. Volgens mij wordt er door een aantal hobbyisten geen btw afgedragen zoals wel het geval bij bv een koopmans. Toch mooi een verschil van 19 % niet ?

Dit vind ik eigenlijk wel een leuk punt:

Kijk koopmans, JS/IS, Twins ed zijn natuurlijk bij de KVK geregistreerde bedrijven (V.O.F/ BV) Maar hoe zit dit bijvoorbeeld bij 3BR en XSH?

Die 19% wil idd op zulke bedragen nog wel een leuk verschil gaan maken.

Tuurlijk snap ik dat er in de avond ook nog wel eens een cilinder wordt gedaan......
 
Originally posted by sr-johan
van luchtfilter tot einddemper. van zadel tot wiel.
ok dus dat is wat Fred(dy?) ook doet. Wat heeft dit te maken met het argument dat elke noob cilinders kan tunen? Ik vind dit een beetje kortzichtig want met alleen cilinder tuning(+afstellen) kom je al een heel eind en de hele brommer tunen is natuurlijk beter maar is in tijd/geldverhouding het vaak niet waard voor de ''noobs'' die snel hard willen gaan. Ik bedoel, als je met alleen het tunen van de cilinder 4pk winst haalt en daarna met veel meer tijd en geld en werk er nog eens 2 pk-tjes uit weet te persen is dat voor veel de moeite niet waard. Dan heb ik het natuurlijk niet over scooters die louter voor testbank, races en sprint gebeuren zijn geprepareerd
 
Originally posted by sr-johan
hij zei ook dat elke sprint/race hun brommer helemaal veranderde. let maar eens op ze rijden altijd met andere carbs.

dat is ontwikkeling en testen :W
 
Originally posted by sr-johan
hij zei dat cil tunen kwestie was van formules toepassen.

ik geloof niet dat je met enkel theorie er zo komt..
ik vermoed dat bepaalde ontwikkelingen niet ontstaan zijn door enkel berekeningen en formules, maar soms ook duur puur toeval met dingen proberen.. (ook al zijn ze theoretisch onlogisch..)
 
dat zei ik ook tegen hem. maar hij zei dat je niks aan cil tunen had en de tuners die dat wel deden de goede naam van de echte nederlandse tuners een slechte naam gaven.
 
formules zullen ooit een keer gemaakt zijn aan de hand van testen/experimenten. Dus als je dan alleen nog maar die formules toepast zul je nooit boven een bepaalde grens komen. Fred experimenteerd zelf ook en daarom denk ik dat die tuner waar sr-johan het over heeft niet erg innovatief bezig is.
 
Originally posted by marbossi
daarom denk ik dat die tuner waar sr-johan het over heeft niet erg innovatief bezig is.

ik vind dijkman toch aardig innovatief met het bijv. het project van die MH (oranje-zilver)
 
IS/JS staat niet geregistreerd bij de KVK. Als ik iets met de de kvk wil doen dan doe ik dat onder de kvk van de werkplaats, welke een bv is. Dus daarom val ik officieel ook onder de hobbyisten, net als Joel dus.

Een bv is onbetaalbaar voor mij. Een V.O.F. Begin je met iemand anders. Een eenmanszaak zou voor de hand liggender zijn.

Let trouwens, als je het over btw hebt, op het verschil tussen producten en diensten.

Originally posted by Lennox
Dit vind ik eigenlijk wel een leuk punt:

Kijk koopmans, JS/IS, Twins ed zijn natuurlijk bij de KVK geregistreerde bedrijven (V.O.F/ BV) Maar hoe zit dit bijvoorbeeld bij 3BR en XSH?

Die 19% wil idd op zulke bedragen nog wel een leuk verschil gaan maken.

Tuurlijk snap ik dat er in de avond ook nog wel eens een cilinder wordt gedaan......
 
formules zullen ooit een keer gemaakt zijn aan de hand van testen/experimenten. Dus als je dan alleen nog maar die formules toepast zul je nooit boven een bepaalde grens komen. Fred experimenteerd zelf ook en daarom denk ik dat die tuner waar sr-johan het over heeft niet erg innovatief bezig is.

dat zou ik niet te hard tegen jos zeggen. kijk eens naar hun RX en Furia.

4530RX002.jpg



hier zit een mhr cross cil van een mina horz icm met eigen aangepaste pr pijp. niemand weet de excate pks. rond de 18, 19 pk. maar hij loopt wel lekker door bij jubbega 1st prijs en genemuiden weer eerste plaats. jubbega reedt hij nog met de std mhr rep op lelystad ook nog.



6541genemui004.jpg



Metra Kit Pro Race cilinder TNT Carbon look stuur
Metra Kit Pro Race uitlaat Braking voorremklauw + Grote remschijf
Metra Kit Pro Race Krukas Zwevende achterremschijf
Metra Kit Pro Race Krukaslagers
Metra Kit Pro Race Koppelingsplaten
Metra Kit Pro Race Versnellingsbak
Metra Kit Vlakschuif Carburateur 28mm
Metra Kit Spruitstuk
KRD Binnenrotorontsteking Digitaal




zij doen wel degelijk aan inovatie.
 
Originally posted by sr-johan
hij zei dat cil tunen kwestie was van formules toepassen.
ik reageerde hierop. Maar de info (en plaatjes) zeggen mij nog steeds niks over innovatief bezig zijn. De brommer is dus geheel getuned aan de hand van formules? Dan is dat nog steeds niet innovatief. Veel pk''s dat wel :)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top